Gå til innhold

Alle er romvesen? Kanskje har livet slett ikke oppstått i vårt solsystem


Anbefalte innlegg

Det er så vanskelig å forklare hvordan det første liv og celle, så om det kommer fra verdensrommet så slipper vi å tenke mer på det.

Kanskje har livet slett ikke oppstått i vårt solsystem. Det kan tenkes at livet er kommet til vårt hjørne av galaksen fra enda fjernere strøk i universet.

http://illvit.no/fortiden/evolusjon/livet-begynte-kanskje-med-rna

 

https://www.jw.org/no/publikasjoner/boker/livets-opprinnelse-5-sporsmal/cellen-finnes-det-noen-enkel-livsform/#?insight[search_id]=b9c16759-6960-4a54-bfae-1e65bcbdde0d&insight[search_result_index]=0

Ethvert hus blir jo bygd av noen, men den som har bygd alt, er Gud.» (Hebreerne 3:4)

Kan de over 200 forskjellige celletypene som kroppen din består av, virkelig ha blitt til ved en tilfeldighet?

​Er kristne så naive som tror gud skapte liv likevel?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

​Kan de over 200 forskjellige celletypene som kroppen din består av, virkelig ha blitt til ved en tilfeldighet?

 

Det er selvsagt fullt mulig at livet oppsto et annet sted i universet og ble fraktet hit med kometer eller andre ting, men hva skulle det spille for rolle? Ett eller annet sted har det jo oppstått "av seg selv"! Om det er Jorden eller et annet sted er revnende likegyldig.

 

Hvis du mener det var usannsynlig at livet kunne oppstå på Jorden, så var det vel ikke noe lettere et annet sted?

Lenke til kommentar

 

​Kan de over 200 forskjellige celletypene som kroppen din består av, virkelig ha blitt til ved en tilfeldighet?

 

Det er selvsagt fullt mulig at livet oppsto et annet sted i universet og ble fraktet hit med kometer eller andre ting, men hva skulle det spille for rolle? Ett eller annet sted har det jo oppstått "av seg selv"! Om det er Jorden eller et annet sted er revnende likegyldig.

 

Hvis du mener det var usannsynlig at livet kunne oppstå på Jorden, så var det vel ikke noe lettere et annet sted?

 

 

Det er vel lettere å tro på gud, en å spinne opp slike fantasi reiser igjennom rommet.

Dette viser jo bare at hele utviklingslæren er bygget på et fundament av eventyr.

Cellene er jo også utrolig komplekse. 

https://www.jw.org/no/publikasjoner/blad/g201508/dna-i-cellene-dine/

https://www.jw.org/no/publikasjoner/blad/g201508/dna-i-cellene-dine/

Lenke til kommentar

 

 

​Kan de over 200 forskjellige celletypene som kroppen din består av, virkelig ha blitt til ved en tilfeldighet?

 

Det er selvsagt fullt mulig at livet oppsto et annet sted i universet og ble fraktet hit med kometer eller andre ting, men hva skulle det spille for rolle? Ett eller annet sted har det jo oppstått "av seg selv"! Om det er Jorden eller et annet sted er revnende likegyldig.

 

Hvis du mener det var usannsynlig at livet kunne oppstå på Jorden, så var det vel ikke noe lettere et annet sted?

 

 

Det er vel lettere å tro på gud, en å spinne opp slike fantasi reiser igjennom rommet.

Dette viser jo bare at hele utviklingslæren er bygget på et fundament av eventyr.

Cellene er jo også utrolig komplekse. 

https://www.jw.org/no/publikasjoner/blad/g201508/dna-i-cellene-dine/

https://www.jw.org/no/publikasjoner/blad/g201508/dna-i-cellene-dine/

 

 

Er du et Jehovas vitne? Er dette en diskusjon, eller misjonerer du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

det er stor sjangs for at liv har blitt plantet her av en meteorit eller lignende ja, så enkelt sett så er vi aliens.

 

Liv starter et sted, og så brer det seg.

Er alt liv som har beveget seg bort fra startstedet "Aliens"?

Jeg vil si det er samme livet.

 

For at noen skal være Aliens, så må vel noen "innfødte" være der fra før!

I så fall måtte vi være to former for liv her på Jorden, og det ser det ikke ut som i mine øyne.

 

Sannsynligheten for at to former for liv, oppstått to helt forskjellige steder i universet, skulle være nærmest identisk, er lik null.

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Nei jeg er ikke døpt JV, men har lest mye om deres tro og de er de eneste jeg mener lever etter bibelen.

Men det har ikke noe med dette å gjøre:)

 

Jo, om du misjonerer. Så er det nemlig en egen kategori for det på forumet. Og jeg hadde ikke giddet å begynne en diskusjon med et hjernevasket Jehovas vitne. En ting er når du søker etter "sannheten" og du finner ut at de tolker bibelen på en måte du liker, og slik at du forstår det hele.

 

Men vent til du blir med dem som døpt, så får du straks se en annen side der de skal ha fullstendig kontroll på deg: Barber deg, slutt å drikk, slutt å røyk, ikke spis kjøtt med blod, slutt å pul om du ikke er gift, ikke skill deg om du er, samme faen å kjipt ekteskapet er, gå ut og rekrutter til pyramidespillet vårt minst en gang i uken/måneden, kutt ut alle dine venner som ikke er med i JV, trenger ditt barn blodoverføring? Tough nooggies, da må du ringe barnevernet og varsle dem om deg selv, slik at de kan ta over omsorgen og sørge for livreddende behandling.. Kort sagt; du ser opp til verdensmestere i å tolke en eventyr bok. Men de har ikke peiling på å leve i verdenen vi lever i..

 

Nå, enhver som leser bibelen med et "åpent hjerte", men viktigere; en åpen hjerne også. Ser umiddelbart likhetene med alle verdens andre mytologier. Guden fra bibelen er en hakket hvassere psykopat enn Zevs. Og forestill deg hva du hadde sagt om det kom noen på døren din og ba om 5 minutter til å fortelle deg om Zevs, og hvorfor veien til evig liv er å finne kun gjennom deres tolkning av eventyrene om Zevs, og ingen andre.. Ja, du hadde kanskje til og med flirt deg skakk..

 

Nå, on topic:

 

Forskere mener at de vet hvordan atmosfæren og forholdene på jorden var rundt det tidspunktet de mener livet oppstod. Og den atmosfæren og de forholdene mener de altså ikke la til rette for forholdene de ser for seg må til for at livet skal kunne oppstå. Dette er eneste grunnen til at de vurderer; kanskje kom livet til jorden med en meteoritt. "Problemet" med at; Jammen da må jo livet ha oppstått fra "intet" en annen plass. Er altså ikke et problem som sådan. Fordi forskerne mener de vet hva slags forhold som kreves for at liv skal kunne oppstå. Men altså bare, at det ikke var slik på jorden.. Forholdene kan altså ha ligget til rette på en annen planet. Der en svært hardfør livsform kan ha blitt "slått løs" og "vandret" rundt i universet før den krasjet på jorden og fortsatte her..

 

Kanskje ikke akkurat verdens beste forklaring det heller. Men vi er jo her. Så en eller annen plass må vi jo nesten komme fra? Å lete etter forklaringen i bibelen gir imidlertid ikke mer mening enn å lete etter den i en Donald Pocket.. Kanskje til og med mindre..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

det er stor sjangs for at liv har blitt plantet her av en meteorit eller lignende ja, så enkelt sett så er vi aliens.

 

Liv starter et sted, og så brer det seg.

Er alt liv som har beveget seg bort fra startstedet "Aliens"?

Jeg vil si det er samme livet.

 

For at noen skal være Aliens, så må vel noen "innfødte" være der fra før!

I så fall måtte vi være to former for liv her på Jorden, og det ser det ikke ut som i mine øyne.

 

Sannsynligheten for at to former for liv, oppstått to helt forskjellige steder i universet, skulle være nærmest identisk, er lik null.

 

 

 

joda skulle vel a hatt med "aliens" skrev det siden trådstartet mente det var tilfellet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei. Jeg ser det som meget sannsynlig at alle menneskeraser her på jorden, kommer andre steder i fra. Det er trolig derfor vi ser forskjellige ut. Slike forskjeller vil ikke oppstå her på jorden. Vi reiser for mye til at det skal kunne skje. Lever vi adskillt på andre kloder vil slike mutasjoner jobbe uforstyrret i millioner av år. Dessuten ser vi også høydeforskjeller på de forskjellige raser her på jorden. Dette indikerer også en opprinnelse fra andre kloder fordi en klodes tyngde kraft vil bestandig bygge høyde. Lav tyngdekraft reduserer faktisk høyde, mens tyngre krefter bygger høyde. Forskere både fra Russland og Usa er enige om at hvis mennesket hadde flyttet til månen og kunne overlevd der tusenvis av år, ville en slik tilværelse ha redusert menneskets høyde pga den lavere tyngdekraften der. 

 

Men skulle vi ha kommet fra andre steder, ville selvfølgelig noen ha hatt en finger med i spillet. Basert på avansert teknologi, og selvfølgelig makt og innflytelse for å kunne ta seg til rette for et slikt prosjekt. Jeg tror ikke noen frivillig fra andre avanserte sivilisasjoner ville blitt med hit for å bli strandet på en øde klode. Her er det snakk om genstoff på boks. Har noen fabulert over hva bibelen prøver å fortelle oss her? 

Der det står at det levde kjemper på jorden en gang, og i fortsettelsen også. Som noen fikk barn med...….

Var det slik det skjedde?  Aliens brukte primater; bigfoots/yetier som kunstige fødemaskiner for sitt prosjekt...…..?  Hvem vet.  Universet har så mange muligheter at vårt snevre sinn ikke strekker opp til en helt fantastisk virkelighet  som vi sliter med å se konturene av.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg ser det som meget sannsynlig at alle menneskeraser her på jorden, kommer andre steder i fra. Det er trolig derfor vi ser forskjellige ut. Slike forskjeller vil ikke oppstå her på jorden. Vi reiser for mye til at det skal kunne skje.

Reiste menneskene mye rundt for 50.000 år siden? Så vidt jeg vet var det dårlig med transportmidler som fikk befolkningen i Europa til å formere seg med befolkning i andre verdensdeler på den tiden.

Og hvordan stiller du deg til fossilene som viser mellomstadier her på jorda, eller genforskningen som viser slektskapet?

 

Lever vi adskillt på andre kloder vil slike mutasjoner jobbe uforstyrret i millioner av år. Dessuten ser vi også høydeforskjeller på de forskjellige raser her på jorden. Dette indikerer også en opprinnelse fra andre kloder fordi en klodes tyngde kraft vil bestandig bygge høyde.

Så skilpadden og giraffen, hvilke planeter kommer de fra?

 

Men det er morsomt funnet på.  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er så vanskelig å forklare hvordan det første liv og celle, så om det kommer fra verdensrommet så slipper vi å tenke mer på det.

Kanskje har livet slett ikke oppstått i vårt solsystem. Det kan tenkes at livet er kommet til vårt hjørne av galaksen fra enda fjernere strøk i universet.

http://illvit.no/fortiden/evolusjon/livet-begynte-kanskje-med-rna

 

https://www.jw.org/no/publikasjoner/boker/livets-opprinnelse-5-sporsmal/cellen-finnes-det-noen-enkel-livsform/#?insight[search_id]=b9c16759-6960-4a54-bfae-1e65bcbdde0d&insight[search_result_index]=0

Ethvert hus blir jo bygd av noen, men den som har bygd alt, er Gud.» (Hebreerne 3:4)

Kan de over 200 forskjellige celletypene som kroppen din består av, virkelig ha blitt til ved en tilfeldighet?

​Er kristne så naive som tror gud skapte liv likevel?

 

Se for deg en gold klode. Så treffer meteoritter og lignende med forskjellige stoffer. Det ligner bildet av hvordan sædcellene styrter mot egget. https://tek.vgc.no/1349/1349088/cropped.956x538.jpeg

 

Jeg tror ikke det er så annerledes med livet forøvrig. Alt er kjemi. Mennesket består av det samme støv som stjernene. https://www.mn.uio.no/ibv/tjenester/kunnskap/biobloggen/stjernestov.html

 

Og jeg tror det er en tanke bak alt. Ingenting er tilfeldig. Noe driver prosessen

Endret av Lizette
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Reiste menneskene mye rundt for 50.000 år siden? Så vidt jeg vet var det dårlig med transportmidler som fikk befolkningen i Europa til å formere seg med befolkning i andre verdensdeler på den tiden.

Og hvordan stiller du deg til fossilene som viser mellomstadier her på jorda, eller genforskningen som viser slektskapet?

 

Så skilpadden og giraffen, hvilke planeter kommer de fra?

 

Men det er morsomt funnet på.  :)

 

Vi kjenner ikke jordens fjernhistorie. Men ikke se helt bort i fra at det har vært tidligere sivilisasjoner på jorden tidligere, sivilisasjoner som med jevne mellomrom forsvinner pga katastrofale sykluser vi ikke har oversikt over. Solens ukjente ledsager er nevnt.  Men jeg ser for meg at andre sivilisasjoner der ute i fra står klare med sine oppdrag så snart jorden har ristet bort sine tidligere "intelligente" beboere. 

Det opprinnelige livet på jorden har nok sin naturlige plass her, mens de nåværende rasene sannsynlig kan ha sin opprinnelse fra andre kloder. Noen i kraft av avansert teknologi har gjort denne jobben med å frakte gener hit. Bibelen forteller i sin skapelsesberetning at noen befruktet kjemper som levde på jorden tidligere, og avkommet ble den "moderne" rasen, eller rasene som vi ser rundt om i dag.  Men kanskje ikke så enkelt å forstå for mange dette.

Lenke til kommentar

De finner aminosyrer på asteroider, som de mener har vært der siden universet ble formet. Aminosyrer er sporen til alt liv.

 

Så ja, vi er jo aliens, men alt er aliens, men "alien" er jo liksom et navn på "utenomjordisk eller ukjent livsform" eller noe i den duren vel? Så vi er jo en "kjent livsform". Vi er så langt vi vet, den eneste intelligente og "self aware" livsform. Jeg tror nok det finnes mer der ute, men om vi klarer å få øye på dem eller kontakt med dem før vi dør av en dommedagshendelse er ukjent, og jeg tror nok det er lite sannsynlig. Vi trenger mange tusen år til. Jeg håper deg vi får det til, for det hadde vært veldig gøy å finni ut hvorfor alt er som det er. Ingen vet jo foreløpig.

 

Jeg tror på forskjellige dimensjoner. Det er ting det menneskelige øye ikke kan se. Sjøkneleren (Mantis Shrimp) kan se i, var det 12? forskjellige grunnfarger? Kan se polarisert lys og andre greier. Tenk hva for spennende saker den kan få med seg, som vi ikke kan? Kanskje den kan se ting som har betydning for liv, men som vi ikke klarer å se eller sanse?

 

https://wol.jw.org/no/wol/d/r3/lp-n/102010411

 

Livet har mange nyanser, vi har bare ikke utviklet teknologien til å fange opp det ukjente enda. Vi trenger mer tid.

Lenke til kommentar

Vi kjenner ikke jordens fjernhistorie. Men ikke se helt bort i fra at det har vært tidligere sivilisasjoner på jorden tidligere, sivilisasjoner som med jevne mellomrom forsvinner pga katastrofale sykluser vi ikke har oversikt over.

Utgravinger og undersøkelser av jordlag o.l. gjør at man med sikkerhet kan si at slike tidligere siviliasjoner ikke har eksistert.

 

På samme måte som man finner spor etter steinaldersiviliasjoner, utdødde menneskeraser og dyreraser (deriblant dinosaurer), ville man funnet spor av tidligere sivilisasjoner. Men dette finnes ikke.

 

Solens ukjente ledsager er nevnt.

Der må du nok opplyse meg, da dette er ukjent for meg. (pun intended)

 

Men jeg ser for meg at andre sivilisasjoner der ute i fra står klare med sine oppdrag så snart jorden har ristet bort sine tidligere "intelligente" beboere. 

Det opprinnelige livet på jorden har nok sin naturlige plass her, mens de nåværende rasene sannsynlig kan ha sin opprinnelse fra andre kloder. Noen i kraft av avansert teknologi har gjort denne jobben med å frakte gener hit. Bibelen forteller i sin skapelsesberetning at noen befruktet kjemper som levde på jorden tidligere, og avkommet ble den "moderne" rasen, eller rasene som vi ser rundt om i dag.  Men kanskje ikke så enkelt å forstå for mange dette.

Dette er i og for seg en interessant fantasi, men hvis det ikke finnes noen spor av det, hverken der man burde ha funnet spor, eller andre steder, så er det vel ikke mer enn fri fantasi?
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...