Gå til innhold

[Løst] Etter fiaskokjøp i sommer trenger jeg hjelp til ny 65 tommer


Anbefalte innlegg

I sommer kjøpe jeg en 65 tommer Samsung series 7 4K hdr.

 

Jeg er svært misfornøyd med den når det gjelder sortfargen, bilde med mye bevegelse og fargene som er så blasse.

 

Jeg ser veldig mye på sport (fotball, tennis, hockey), i tillegg ser jeg vanlig TV og film, streaming (Netflix, HBO ol.). Har koblet opp en ps4 pro som jeg bruker så mye jeg kan.

 

Bruker altså bra mange timer hver dag foran tv’en, og har innsett at jeg må kjøpe en TV av større kaliber om jeg skal bli fornøyd.

 

Jeg ser etter en TV som er god til sport (bilde med mye bevegelse), streaming av film (sortfargen og fargene må være bra), og som lar meg utnytte det ps4 pro har å by på.

 

Jeg er ikke opptatt av merker, men vil helst unngå Samsung mtp den dårlige opplevelsen fra forrige kjøp.

 

Budsjettet ligger på ca 25 tusen.

 

Ser komplett har tilbud en TV ser litt spennende ut

 

https://www.komplett.no/product/898081/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/sony-65-uhd-led-smart-tv-kd65zd9?offerId=KOMPLETT-310-898081#

 

Men jeg vet ikke om den passer til mine behov. Er også veldig usikker på om det er lurt å kjøpe TV på nett mtp frakt og service ved feil.

 

Edit.

Etter svarene jeg har fått blir løsningen å vente på 2018 modellen av Philips sin oled TV med ambilight.

Endret av knutalut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved feil på tv over 60" så kommer de hjem til deg og reparerer/henter tv'en ved feil, så det er null stress. Vært med på dette selv, med tv kjøpt fra Komplett. Frakt ved kjøp er vel bare noen hundrelapper for hjemmelevering?

 

Nå skal det sies at jeg er superfornøyd med min 65" Samsung 7 series, både når det gjelder sortnivå og bevegelse. Denne gjør det jo godt i tester også, så synes det er litt merkelig at du er så missfornlyd. Har en Oled 55" i hus også, sortnivået er selvfølgelig mye bedre, men er forsåvidt like fornøyd med tv'en fra Samsung.

Lenke til kommentar

Nå anbefales det ikke å kopiere andre, da hvert panel er "forskjellig", men nå er det akuratt det jeg har gjort da,

 

Brukte disse instillingen hvis jeg husker riktig. https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings

 

KS7005 som jeg har heter ks8000 is Usa. Vet ikke om det er denne du har? Kan evt søke opp din modell på samme side. (evt her: http://flatpanels.dk/)

 

Kan teste denne også:

 

Nå skal ikke standard settings være så ille at det ødelegger bildet da, i hvertfall ikke hvis du bruker "Movie" eller "Standard", bare unngå "Dynamic"

Lenke til kommentar

Hadde en lg oled b6v tidligere, og den slet med en del lugging i bildet under krevende situasjoner, og har hørt at dette fremdeles er et problem på 7 serien til lg også.

Ville derfor ventet til lg lanserer de nye modellene som får en ny bildeprossesserings chip som forhåpentligvis fjerner disse problemene.

 

Klarer du deg med 55 tommer, så er philips pos9002 det jeg anser som det definitivt beste valget av tv i forhold til pris nå.

Den har philips sin nye p5 bildeprosessor som er en av markedets beste(både på bevegelse og bilde), den er oled og har ambilight som et pluss oppå det igjen.

Philips lanserer også nye modeller innen oled snart, i 65 tommer også, men det vil nok ta tid før disse synker i pris.

 

I din situasjon hadde jeg holdt ut med samsungen en stund til(eller kjøpt pos9002 om du klarer deg med 55 tommer) og ventet til philips sine 65 modeller synker til prisklassen din. Lg er hvertfall foreløpig no-go for min del.

 

Husk også at 65 versjonene av oled ofte har mer synlige/større plager med de kjente oled problemene enn 55 tommerene. Dette vil jeg tro også gjelder for lcd generelt.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Philips sin 65oled873 vil nok være et veldig godt valg når prisen synker ja. Nå står det ikke noe om lagerstatus på denne, så det kan tenkes at prisen på 35K bare er en såkalt «placeholder», altså bare en sånn ca pris frem til den egentlige prisen avsløres.

 

Så lenge tven har p5 prosessoren, ambilight og oled er det vanskelig å trå feil på tv valget :)

Lenke til kommentar

Mange gode tips der. Takk for det.

 

Skal følge med på Philips sine nye oled skjermer.

 

Edit.

Kanskje jeg skal følge med på om denne kommer på tilbud?

 

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/65OLED873/philips-65-oled-tv-65oled873-12

 

Philips med oled, ambilight og p5 prossessor.

Forventet inn 13/3 pris er riktig. Tilbud da bør du regne tre mnd pluss fra lanseringsdato.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...