Gå til innhold

Google home mini og google home


Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg en google home mini som er en artig sak men får ikke linket Google Home til Netflix og Spotify, har satt språk til engelsk. Oppsettet er enkelt men når jeg trykker Ok kommer jeg bare til en blank side hvor alt stopper opp, dvs tlf fungerer som vanlig men skjer ikke noen ting rundt å linke opp mot de forskjellige kontoer.

 

Noen som har løsning ??

post-62129-1228_thumb.png

post-62129-1320_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fant ut at det er litt irriterende at hvem som helst kan spørre Google Home om ting. Feks ble det slitsom å se innslaget på TV2 Hjelper Deg der min Google Home begynte å spille av Odd Nordstoga og P4 pga kommandoer som ble sagt på tv. Er det mulig å endre på en innstilling slik at kun de som er registrert til enheten kan bruke den, og ikke hvem som helst?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg låner denne tråden. Jeg fikk en Google Home forleden dag. Kul gave, men... Hva bruker jeg den til? Jeg fikk demonstrert at jeg kan rope for eksempel "Hey Google! Play some Whitney Houston!" og så spiller den en sang, morsomt nok, men... hvorfor?

 

Er det noe nyttig denne dingsen brukes til? Rope Googlesøk høyt ut i rommet føles veldig unaturlig merker jeg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg låner denne tråden. Jeg fikk en Google Home forleden dag. Kul gave, men... Hva bruker jeg den til? Jeg fikk demonstrert at jeg kan rope for eksempel "Hey Google! Play some Whitney Houston!" og så spiller den en sang, morsomt nok, men... hvorfor?

 

Er det noe nyttig denne dingsen brukes til? Rope Googlesøk høyt ut i rommet føles veldig unaturlig merker jeg..

 

Må innrømme heller ikke jeg skjønner helt poenget og bruksområdet, annet at det er en festlig gimmick.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg låner denne tråden. Jeg fikk en Google Home forleden dag. Kul gave, men... Hva bruker jeg den til? Jeg fikk demonstrert at jeg kan rope for eksempel "Hey Google! Play some Whitney Houston!" og så spiller den en sang, morsomt nok, men... hvorfor?

 

Er det noe nyttig denne dingsen brukes til? Rope Googlesøk høyt ut i rommet føles veldig unaturlig merker jeg..

Jeg bruker den på flere måter for å slippe å knote med mobilen. Feks når jeg driver med middag og trenger nedtelling til noe. Lettere å be google starte nedtelling på 15 minutter istedenfor å bruke mobilen om jeg har grisete hender. Ellers bruker jeg den som radio og for å starte robotstøvsugeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

En smarthøytaler gjør lite man ikke kan gjøre på andre måter, men den forenkler det meste. Det blir ikke enklere enn å å si høyt en kommando, og se at den blir gjennomført umiddelbart. Hvorfor knote med mobil og pc, når en bare kan be smarthøytaleren om å gjøre det i stedet. Den kan styre det meste av smarthjemmet, for eksempel. Om jeg vil slå på smartlysene mine, klarer google home det før jeg rekker å å slå på mobilskjermen. Det meste en kan gjøre fra mobilen, vil en smarthøytaler gjøre mer effektivt. 

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Smartlys? Altså... Jeg er old school og har lyspærer jeg skrur på med en bryter. Ikke har jeg smartdør heller (opfhen doow!).

 

Fikk ikke med noen kvittering så jeg får ikke byttet dingsen heller.

 

Du som bruker den som radio, har den dab? Eller er det Spotify det går i? Dvs må den bruke Spotify via telefonen eller chromecast, eller er det en selvstendig applikasjon inni der?

Lenke til kommentar

Jeg låner denne tråden. Jeg fikk en Google Home forleden dag. Kul gave, men... Hva bruker jeg den til? Jeg fikk demonstrert at jeg kan rope for eksempel "Hey Google! Play some Whitney Houston!" og så spiller den en sang, morsomt nok, men... hvorfor?

 

Er det noe nyttig denne dingsen brukes til? Rope Googlesøk høyt ut i rommet føles veldig unaturlig merker jeg..

Du kan bruke den til nesten hva du vil: https://youtu.be/lxuOxQzDN3Y
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...