Gå til innhold

Ute etter ny TV? Her er våre anbefalinger, helt fra 6000 kroner og opp til 50 000 kroner


Anbefalte innlegg

 

 

Hvorfor oled c7 og ikke b7?

 

Eneste forskjellen på C7 og B7 er foten :)

Har B7 selv og er knall fornøyd. 10/10 på bildekvalitet + funksjoner

Syntes at filmer i mørke scener har for lite lys jeg da og sort nivået er nesten for sort så ingen detaljer nesten å se i mørke partier syntes jeg, Jeg har en B7

Men den er jo selfølgelig bedre en HD tv'en som jeg hadde (10 år gammel) hehe men er stort sett meget fornøyd med tv'en, savner HBO og Spotify appene da men da får man bruke Apple tv eller PS4 så er de der!

Har du nyeste firmware? De kom en del endringer i slutten av oktober.

Det relativt mørke bildet kommer av hvordan LG gjør tone mapping. Får å unngå å miste detaljer i lyse partier senker de lysstyrken noe . I motsetning til Sony A1 som viser vanlig opp til 800 nits men klipper alt over.

Du kan prøve å skru opp dynamisk kontrast i menyen eventuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvem sender OL i 4K ?

NBC?  :tease: Vi har ingen norske aktører som gidder å satse, fordi de tror at folk flest ikke vet hva det er, og sliter nok som det er med å sende fotball i 1080p. 

 

NBC sender jo feed de får fra japanske NHK, så selv amerikanerne har ikke utstyr til å sende 4K live. 4K sendingene i USA vil og være opptak som spilles av som live, og altså være betydelig senere enn vanlige HD sendinger. 

 

 

Den beste 4K opplevelsen er nok fra de japanske og koreanske kanalene. Telekompartner for OL er KT (Korea Telecom) som skal sende 4K over 5G i Korea. Åpenbart som en test.

 

NHK vil og sende noe 8K.

 

 

Det har jo og mye med infrastruktur å gjøre. du trenger nesten fiber-TV for en god opplevelse her, men så har jo mange i Norge det. Men sånn som i Korea så har jo så godt som alle det. Så jeg tror fint det ville fungert bra å sende i 4K i Norge om de ville. Men så er det jo og TVNorge som har det og ikke NRK. Og TVNorge gjør det ikke med mindre de tjener penger på det. 

 

 

 

Men alltids mulig at det finnes en eller annen online-tjeneste som kan tilby det, men det er ikke sikkert det vil være noe bedre enn det som sendes på TV her pga bitrate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...