Gå til innhold

Ute etter ny TV? Her er våre anbefalinger, helt fra 6000 kroner og opp til 50 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv PHILIPS 55POS9002. Hadde holdt meg langt unna. Makan til møkka tv. Angrer på jeg ikke kjøpte LG

 

Har samme TV'en selv og er storfornøyd. Det er med god grunn at denne vant "Best Product" i OLED-klassen hos EISA 17-18. Eneste som i mine øyne ligger over er Sony sin A1, men den ligger så langt unna tilsvarende prissjikt at den ikke er verdt det.

Lenke til kommentar

Et par punkter. :)

Dere regner tydeligvis med kampanjepriser, siden en del av dem er inkludert. Da kan en også til tider få Sony Bravia XE9005 til under 10 000, og det samme med Samsung MU8005.

Å anbefale The Frame fra Samsung til under 20 000 kr, blir for spesielt. Da kjøper en design, og du havner innenfor en nisjekategori kunder. Med tanke på bildekvalitet, får du bedre TVer til vesentlig lavere pris. Det bør isåfall opplyses om. Men bevares, det er en kul TV!

Sony Bravia XE9305 65" koster også under 20 000 kr, og går TVen fra Panasonic en høy gang. Langt bedre valg.

Ville også anbefalt MU8005 over Q7F fra Samsung på 75-tommere. Den har bedre kontrast, og er bedre på bevegelse. I tillegg til at den er 5000 kr rimeligere. Om en ikke skal være helt firkantet med tanke på budsjettrammer i denne prisklassen, så er også Sony Bravia XE9005 75" til 33 333 kr et mye bedre kjøp enn Q7F. De aller heldigste var de som i fjor kunne kjøpe Samsung KS8005 i 75" variant til 26 990 kr. Synd at den ikke produseres lenger, fordi den er egentlig enda bedre enn årets konkurrenter.

På budsjett? Næh! kategorien ville jeg nevnt Sony XE9405 75" (49 995 kr) og LG W 77-tommer (179 990 kr) som de virkelige "kuppene". Eventuelt vente til generasjonen som kommer like rundt hjørnet, som vil starte høyt i pris, men også være best. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Har du en gang sett en Panasonic toppmodell er absolutt alt annet en skuffelse. Det samme gjelder TX65EZ950E som omtales her, faktisk i en klasse for seg selv i dette selskapet.

Er det kun bilde som betyr noe er det Panasonic og Sony man skal vurdere, er ingen andre som kan farge like godt.

Endret av GadgetBoy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du en gang sett en Panasonic toppmodell er absolutt alt annet en skuffelse. Det samme gjelder TX65EZ950E som omtales her, faktisk i en klasse for seg selv i dette selskapet.

Er det kun bilde som betyr noe er det Panasonic og Sony man skal vurdere, er ingen andre som kan farge like godt.

Når den er såpass dårlig til HDR? Nei!  :ninja:

Lenke til kommentar

Har du en gang sett en Panasonic toppmodell er absolutt alt annet en skuffelse. Det samme gjelder TX65EZ950E som omtales her, faktisk i en klasse for seg selv i dette selskapet.

Er det kun bilde som betyr noe er det Panasonic og Sony man skal vurdere, er ingen andre som kan farge like godt.

 

Helt enig, hatt toppmodeller av panasonic plasma men den røyk for meg i romjula og var på jakt etter nyere panasonic plasma, men samtidig vurderte sterkt Lg b7 oled men nei. når detaljene i bildet på det sortet er borte og man ser sonys oled v siden av så er valget lett men mitt valg står mellom panasonic 950 oled eller sony a1. men heller mer mot panasonic siden den har ordentlig fot og enda litt mer detaljer i bildet igjen. men det koster men bildet skal være riktig bilde. led, lcd og qled er ubrueklig for min del

Lenke til kommentar

 

Har selv PHILIPS 55POS9002. Hadde holdt meg langt unna. Makan til møkka tv. Angrer på jeg ikke kjøpte LG

 

Har samme TV'en selv og er storfornøyd. Det er med god grunn at denne vant "Best Product" i OLED-klassen hos EISA 17-18. Eneste som i mine øyne ligger over er Sony sin A1, men den ligger så langt unna tilsvarende prissjikt at den ikke er verdt det.

Enig med Kentucky. Sliter selv med ghosting på den.

Lenke til kommentar

 

Har selv PHILIPS 55POS9002. Hadde holdt meg langt unna. Makan til møkka tv. Angrer på jeg ikke kjøpte LG

 

 

Har samme TV'en selv og er storfornøyd. Det er med god grunn at denne vant "Best Product" i OLED-klassen hos EISA 17-18. Eneste som i mine øyne ligger over er Sony sin A1, men den ligger så langt unna tilsvarende prissjikt at den ikke er verdt det.

Er helt klart verd de exstra pengene ..... For en bygge kvalitet og razor clean bilde ....

Lenke til kommentar

Hvorfor oled c7 og ikke b7?

 

Det lurte jeg også på. Er bare kosmetiske forskjeller mellom de og B7 er akkurat nå 3000,- billigere.

 

Sammenligning for de som lurer: 

Og som tilleggsopplysning kan det nevnes at alle 2017 LG OLED TVer har samme bildekvalitet. Så B7 gir samme bildekvalitet som f.eks toppmodellen W7. Er riktignok noen andre forskjeller mellom disse :-) 

 

Edit: Ser at det sies om LG E7 her: "LG har mange gode OLED-modeller, og bildemessig er denne den beste etter vår mening." 

Dette stemmer nok ikke. Selv LG sier de er like på bildekvalitet da panel, SoC og software er identisk. Dvs. teknisk sett kan det hende at Tek mener det likevel ;-)

Endret av tberg72
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

"4K-oppløsning, noe som gjør at du får bedre bilde selv om du fortsatt ser på lavere oppløsninger. "

 

Nei dette tror jeg ikke noe på :) Pixel er pixel, en bit er en bit. Kan ikke blåse opp bilder og lyd, for så å få et mer detaljert bilde.

 

 

Ikke når du tilfører flere pixler, da har du ikke "pixel er pixel" lenger ;) Hadde man blåst opp et lavoppløst skjermbilde 1:1 på en større flate, så hadde dette vært riktig, men da hadde bildet sett alvorlig dårlig ut. Derfor har man oppskalering algoritmer som forbedrer bildet, og alt etter hvor bra denne er, kan du forbedre bildet ganske mye.

 

Ikke at jeg skjønner hvorfor man kjøper en stor ny fin 65" OLED tv for å bruke den til gamle DVDer uansett..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

 

Hvorfor oled c7 og ikke b7?

 

Eneste forskjellen på C7 og B7 er foten :)

Har B7 selv og er knall fornøyd. 10/10 på bildekvalitet + funksjoner

Syntes at filmer i mørke scener har for lite lys jeg da og sort nivået er nesten for sort så ingen detaljer nesten å se i mørke partier syntes jeg, Jeg har en B7

Men den er jo selfølgelig bedre en HD tv'en som jeg hadde (10 år gammel) hehe men er stort sett meget fornøyd med tv'en, savner HBO og Spotify appene da men da får man bruke Apple tv eller PS4 så er de der!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...