Gå til innhold

Hvordan forholder du deg til Hverdagsrasistene?


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Å joda, i starten gjorde han mer for tysk økonomi enn noen annen

Ja, han kjørte Tyskland raskere ut i økonomisk uføre enn du kan uttale "Mugabe"

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det virker som at for deg er alle dine meningsmotstandere "rasist", "ny-nazist" eller "fascist", eller gjerne alle sammen på en og samme gang, helt uavhengig av hva de faktisk står for.

 

Det må du gjerne få lov til å mene.  Om du velger å bruke to minutter på å sjekke så vil du se at det ikke stemmer, så spørsmålet er bare om du finner det hensiktsmessig eller ei.

 

Du skrev i sitatet under at du mener alle som kritiserer deg er nazister og rasister. 

 

Din påstand at du ikke lever i et ekkokammer blir bare mer og mer merkelig. 

 

 

Alle som kritiserer deg er hemmelige nynazister.

 

Hemmelige?  Åpenlyse mener du vel?  Og ikke glem rasister da, selv om det forsåvidt inngår automatisk.  Best å ta det med likevel, ifall noen skulle overse det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Du skrev i sitatet under at du mener alle som kritiserer deg er nazister og rasister.

 

Og du evner åpenbar ikke å oppfange sarkasme eller å tolke ting utfra kontekst.  Eller mer sannsynlig, du finner det bare opportunt å la være fordi du ikke evner å debattere uten jevnlig bruk av stråmenn og åpenbare forvrengninger.

 

 Din påstand at du ikke lever i et ekkokammer blir bare mer og mer merkelig.

 

Og din ytterst forutsigbare repetisjon av "du lever i et ekkokammer, du lever i et ekkokammer,du lever i et ekkokammer" blir bare mer og mer patetisk og kjedelig.

 

Lenke til kommentar

 

 

 Er dette typisk for de tolerante og antirasistiske?

 

Det må du spørre andre om, jeg har aldri påstått å være tolerant.  Jeg hater rasister, ny-nazister, fascister og denslags menneskelig søppel dypt og inderlig og skulle mer enn gjerne sett dem alle landsforvist.  Helst til steder der de kunne ende sine dager i den dypeste armod og fortvilelse.

 

Men det er altså bare meg, og min personlige mening.

 

Du og dine likesinnede er grunnen til hvorfor trump vant. 

 

Du og dine likesinnede er grunnen til at Hitler vant.

Sagt det før og sier det igjen, Trump har blitt Godwin's law versjon 2.0

 

Angående det å være intolerant mot intolerante: (dette er ikke rettet spesifikt mot deg Buffy)

Om man ikke tolererer og står opp mot mobbing. Er man da selv en mobber?

Om man tar og leverer tilbake tyvegods ifra en tyv til et offer. Er man da selv en tyv?

Om man med basketak stopper en misshandler fra å slå kona si. Er man da selv en misshandler?

Lenke til kommentar

 

 Du skrev i sitatet under at du mener alle som kritiserer deg er nazister og rasister.

 

Og du evner åpenbar ikke å oppfange sarkasme eller å tolke ting utfra kontekst.  Eller mer sannsynlig, du finner det bare opportunt å la være fordi du ikke evner å debattere uten jevnlig bruk av stråmenn og åpenbare forvrengninger.

 

Du skrev også 

"Det hadde vært jævlig interessant å vite hvor ofte ny-nassene på forumet seg lusekofte eller bunad

 

Du mente sannsynligvis ikke at alle som kritiserer deg er rasister/nazister, men de fleste er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 Er dette typisk for de tolerante og antirasistiske?

 

Det må du spørre andre om, jeg har aldri påstått å være tolerant.  Jeg hater rasister, ny-nazister, fascister og denslags menneskelig søppel dypt og inderlig og skulle mer enn gjerne sett dem alle landsforvist.  Helst til steder der de kunne ende sine dager i den dypeste armod og fortvilelse.

 

Men det er altså bare meg, og min personlige mening.

 

Du og dine likesinnede er grunnen til hvorfor trump vant. 

 

Du og dine likesinnede er grunnen til at Hitler vant.

Sagt det før og sier det igjen, Trump har blitt Godwin's law versjon 2.0

 

Angående det å være intolerant mot intolerante: (dette er ikke rettet spesifikt mot deg Buffy)

Om man ikke tolererer og står opp mot mobbing. Er man da selv en mobber?

Om man tar og leverer tilbake tyvegods ifra en tyv til et offer. Er man da selv en tyv?

Om man med basketak stopper en misshandler fra å slå kona si. Er man da selv en misshandler?

 

Er det mishandling at man er rasist? Sånn egentlig? Ikke sidestill det å være rasistisk med å være voldelig og kriminell, politisk uenighet er ikke vold (selv om de liberale i USA har prøvd veldig hardt for å få det slik, england har fucka seg, nå kan ingen si noe negativt til andre uten at politiet kommer løpende for å arrestere folk for uttalelser). En rasist har ytringsfrihet og burde ikke føle seg truet til å ikke uttale seg pga alle de tolerante som hadde hatt lyst til å banke dritten ut av han når han åpner kjeften, uansett hvor ekkelt det som kommer ut av kjeften deres er. En ytring som ikke er lik din mening er ikke å være voldelig. 

 

Hvis du prøver å stoppe dem er du ikke noe bedre enn dem selv, og voksne mennesker skal kunne prate om uenigheter uten at folk skal la følelsene ta overhånd og bli voldelig over det som blir sagt.

 

Jeg er grunnen til hvorfor hitler vant? Fikk du skikkelig strekk over den mentale gymnastikken der eller?

Lenke til kommentar

 

Å joda, i starten gjorde han mer for tysk økonomi enn noen annen

Ja, han kjørte Tyskland raskere ut i økonomisk uføre enn du kan uttale "Mugabe"

 

 

En uttalelse som kommer litt an på vinklingen. Gjennom endringer av Hjalmar Schacht i sentralbanken ble de i mindre grad avhengige av det internasjonale bankvesenet. Og det positive utviklingen til Tysklands økonomi utover 1930-tallet var i liten grad på grunn av opprustningen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hva er det som får deg til å tro at du er så mye hevet over disse du omtaler. Har du problemer med å forholde deg til de, så får du slutte å omgås. Folk har rett til meninger, og du får det til å fremstå som om dine holdninger er det eneste riktige.

 

Er det ikke nettopp det han gjør, unngår å snakke med dem...?

Lenke til kommentar

 Hvis du prøver å stoppe dem er du ikke noe bedre enn dem selv, og voksne mennesker skal kunne prate om uenigheter uten at folk skal la følelsene ta overhånd og bli voldelig over det som blir sagt.

 

Selvsagt.  Tenk hvilke lidelser som kunne ha vært unngått om noen bare hadde tenkt på å forsøke å snakke litt rolig og fornuftig med for eksempel Hitler.  Det hadde helt klart vært mye bedre for verden enn å synke til samme nivå ved å faktisk bekjempe nazistene og i tillegg hadde vi alle fått mosjonert høyrearmen jevnlig.

 

Dessverre lever vi ikke i en Penny-roman, men i en verden skapt av virkelige mennesker.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

 

 

Filosofi er NØKKELORDET. Hvis du ikke la merke til det så må jeg understreke det for deg FILOSOFI, Ikke organisasjoner. En sosial justis filosofi basert på marxisme, hvor undertrykkeren er hvite menn (ref: "Du har ikke lov å diskriminere mot kvinner eller minoriteter" loven).

 

Ehm, når ble marxisme så negativt? Vi er et sosialdemokrati, mye vi har er bygget på ideer fra Karl Marx.

 

Jeg tror du mener altså at det er en filosofi om at hvite menn undertrykker, og andre blir undertrykket, og sånn er det alltid, selv om det ikke er tilfellet?

 

Det er jo en bekymring, men jeg ville ikke akkurat beskrevet det som et problem.

 

Ikke mye, noe eller litt. Vi er ett kapitalistisk samfunn og vi eier vår egen arbeidskraft.

Undertrykkeren og den undertrykkede er en del av marxismen. Hvit mann undertrykker verden i følge dem, konseptet hvitt privilegium understreker dette. Og det er et problem når det er maskert som akademisk sannhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ehm, når ble marxisme så negativt?

 

Når det begynte å bidra til den etniske utbyttingen av hvite mennesker i sine egne land.

 

 

Det er bare å folde hender og be til høyere makter om at geita blir gjenfødt som noe annet enn en hvit priviligert mann neste gang, med sine tidligere holdninger friskt i minnet. Pipa hadde fått en annen lyd når det plutselig hadde vært deg selv som stod der og frøys utenfor det gode selskap, hadde du da kanskje skjønt alvoret? 

 

Altruisme er altså en god ting. Look it up.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nice find, selv om geita_ sannsynligvis vil avskrive det hele som en konspirasjon kokt i hop av liberal media...  :hmm:

 

Du sa fyren var hvit, noe han ikke er.

 

Det er bare å folde hender og be til høyere makter om at geita blir gjenfødt som noe annet enn en hvit priviligert mann neste gang, med sine tidligere holdninger friskt i minnet. Pipa hadde fått en annen lyd når det plutselig hadde vært deg selv som stod der og frøys utenfor det gode selskap, hadde du da kanskje skjønt alvoret? 

 

Altruisme er altså en god ting. Look it up.

 

Der kom det ja, neo-marxistenes og anti-hvites favoritt ord: privilegie.

 

"Altruisme er en etisk doktrine og filosofi som hevder at det er riktig å handle på en slik måte at det tjener en annen eller samfunnet som helhet. Altruismens motpol er egoisme, som hevder at det er riktig å handle på en slik måte at det tjener den som handler."

 

Hvordan du får dette til å bety at hvite må bli minoriteter i sine egne land vet jeg ikke. Men nå er det nå slik at de værste menneskene ofte gjemmer seg bak "gode gjerninger".

 

Men ingenting av det du har sagt til nå forklart hvorfor du mener at hvite må gi fra seg sine land til andre.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

 

Nice find, selv om geita_ sannsynligvis vil avskrive det hele som en konspirasjon kokt i hop av liberal media...  :hmm:

 

Du sa fyren var hvit, noe han ikke er.

 

Det er bare å folde hender og be til høyere makter om at geita blir gjenfødt som noe annet enn en hvit priviligert mann neste gang, med sine tidligere holdninger friskt i minnet. Pipa hadde fått en annen lyd når det plutselig hadde vært deg selv som stod der og frøys utenfor det gode selskap, hadde du da kanskje skjønt alvoret? 

 

Altruisme er altså en god ting. Look it up.

 

Der kom det ja, neo-marxistenes og anti-hvites favoritt ord: privilegie.

 

"Altruisme er en etisk doktrine og filosofi som hevder at det er riktig å handle på en slik måte at det tjener en annen eller samfunnet som helhet. Altruismens motpol er egoisme, som hevder at det er riktig å handle på en slik måte at det tjener den som handler."

 

Hvordan du får dette til å bety at hvite må bli minoriteter i sine egne land vet jeg ikke. Men nå er det nå slik at de værste menneskene ofte gjemmer seg bak "gode gjerninger".

 

Faktisk så har ingenting av det du har sagt til nå forklart hvorfor du mener at hvite må gi fra seg sine land til andre.

 

 

Du må da snart ha forstått at så lenge premisset ditt er falskt så får du heller ikke svar på noe som du spinner ut av det. Men jeg har jo fortalt deg mange andre ting, slik som at du kommer til å kjempe i en sosial oppoverbakke resten av livet med slike hatefulle holdninger til andre folk du ikke vet noe om utover hva youtube favorittene dine har fortalt deg.

 

Inntil du våger deg utenfor tunet og tør å bli kjent med noen som ser annerledes ut og som meg fått bekreftet at vi har med ærlige snille mennesker å gjøre, så forblir en helt uinteressant hatefull raring.

Lenke til kommentar

 

Du må da snart ha forstått at så lenge premisset ditt er falskt så får du heller ikke svar på noe som du spinner ut av det. Men jeg har jo fortalt deg mange andre ting, slik som at du kommer til å kjempe i en sosial oppoverbakke resten av livet med slike hatefulle holdninger til andre folk du ikke vet noe om utover hva youtube favorittene dine har fortalt deg.

 

Inntil du våger deg utenfor tunet og tør å bli kjent med noen som ser annerledes ut og som meg fått bekreftet at vi har med ærlige snille mennesker å gjøre, så forblir en helt uinteressant hatefull raring.

 

Å ville være en majoritet i sitt eget land er i dine øyne en "hatefull holdning".

 

Har du en forklaring på denne mentalgymnastikken utenom det faktum at du er anti-hvit ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...