Gå til innhold

Get øker hastigheter og pris 1 mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nedgradert fra M til S. For tiden trenger jeg ikke mer enn 60 ned, men skulle gjerne hatt minst 30 opp. Nå burde Get diffferensiere når de oppgraderer slik at kunden kan velge om den vil ha økt nedlastingshastighet eller opplastingshastighet

Ja dette er komisk:

https://www.get.no/v3/bredb%C3%A5nd/tilleggstjenester

 

Velger du ekstra opplasting her får du ikke valg?

 

Tror Get har glemt å fjerne muligheten da før var det mulig, godt mulig det blir tillegg tjeneste med docsis 3.1.

Men siden det er kun docsis 3.0 modem hos kundene og splitterne får man vel ikke brukt maks docsis 3.1 ytelsen?

 

docsis 3.0 6 gigabit ned og 300 mbit opp.

Docsis 3.1 10 gigabit ned 1 gigabit opp.

 

Men tror det er slik på trådløs som kabeltv er man må ha nyeste splitter\modem for å bruke nyeste teknolgien fordi det brukes 256 qam istedenfor 1024 quam http://www.radio-electronics.com/info/rf-technology-design/quadrature-amplitude-modulation-qam/8qam-16qam-32qam-64qam-128qam-256qam.php

 

For de nyeste docsis 3.0 modem skal klare teoretisk 800 mbit ned og 50 mbit opp mener jeg.

Men over tid er jeg usikker på de tåler bruken 24\07.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kabelmodemet jeg har fra Get, takler ikke over nye XL på 350, derfor gikk jeg ned til L. Typisk at det bare finnes valg for oppgradering på sidene, så du må ringe og sitte i kø for å få nedgradere :roll:
Vel nedgradering og nedgradering, det er jo samme som XL var da. Faktisk 10 høyere, 260.

De har noen trådløse rutere de tilbyr, men de høye tårna passer ikke i min hylle. Skal ha vanlig liggende modem. De ville få senere sa de, men visste ikke når.

Lenke til kommentar

 

Det er fullt mulig å nedgradere på sidene til Get. Det er bare litt godt gjemt

 

Forferdelig hvor bortgjemt enkelte ting er. Men har du linken til det? Interessert å se hva som står der.

 

Syntes ikke det er så vannskelig å finne.

 

Min Get -> Produkter -> Bredbånd -> Dropdown menyen bak produktet du har (endre) også kommer du til endringsmenyen.

 

URL:

https://www.get.no/bestilling/#/bredband/endre

Lenke til kommentar

Visste jeg hadde sett en oversikt over alle boksene deres, ikke så lett å finne igjen. Her er det. Get bokser

 

Hvordan det er med Get box II vet jeg ikke. Har den som heter "Kabelmodem" og den går  til litt under 300 sa de.
Hvis du ser modelnavn på boksen, kan det hende det går an å finne det ut med søk.

Eller så må du ringe og spørre. Syns de kunne lagt ut mer utførlig info om alt slikt, før de oppgraderer.
 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

De tilbød meg, at de kunne deaktivere den trådløse delen på modemet før de sendte det.
Det var i tilfelle man brukte annet trådløst modem.

Valgte altså å gå ned en hastighet i stedet. Dels fordi det antagelig er nok, dels fordi  et høyt vertikalt modem ikke passer (fysisk)

Lenke til kommentar

De tilbød meg, at de kunne deaktivere den trådløse delen på modemet før de sendte det.

Det var i tilfelle man brukte annet trådløst modem.

 

Valgte altså å gå ned en hastighet i stedet. Dels fordi det antagelig er nok, dels fordi  et høyt vertikalt modem ikke passer (fysisk)

Å skrue av den trådløs delen i modemet kan du gjøre selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...