Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rusprøver iht førerkort 6mnd avtale


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei! Har brukt litt forskjellige dumme stoffer som ble avslørt i en test på ett sykehus...har aldri gjort eller blitt tatt med noe slikt under kjøring.

 

Men av generell skikkhet tok de førerkortet mitt, 2 mnder etter klarte jeg å legge vekk alt..

 

tidlig i november kom rene prøver, så skulle få igjen FK da i Mai. Går på 6 mnders dokumentert urinprøve på laboratorie for å bevise at jeg ikke bruker noe lengre.

 

Men under nyttårshelgen var jeg på ett stort utested og en eller annen har klart å lagt ett benzodiazepin-(tablett?) i drikken min, så prøven etter nyttår slo ut på den gruppen rusmiddel.

 

Hva kan jeg gjøre? Nå må jeg isåfall vente til august med å få igjen noe førerkort, eller godtar dem en «glipp» på disse prøvene? Må jeg anmelde saken for å få noe sjans eller hva kan jeg gjøre? Hilsen en veldig betvilt 22 åring....

 

Anonymous poster hash: b006b...e63

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter førerkortforskriften vedlegg 1 § 36 kreves seks måneders rusfrihet. Ettersom det er rusfrihet som skal dokumenteres, og ikke fravær/nærvær av konkrete stoffer, så må seksmånedersperioden begynne på nytt.

 

Merk at alkoholen i seg selv (blandingsbruk) også kunne utløst ny seksmånedersperiode etter samme bestemmelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...