Gå til innhold

HV rep


OleVegar

Anbefalte innlegg

Uten å ha satt meg for mye inn i det, så vet jeg at jeg på et eller annet tidspunkt vil få (årlige?) innkallinger til repetisjonsøvelser siden jeg har fullført førstegangstjenesten, men jeg lurer på hva sjansen er for at jeg kan slippe unna disse øvelsene pga. en kneskade jeg pådro meg i en ulykke noen måneder etter dim?

Det er altså snakk om et brudd i kneet / kneskålen som gjør at visse bevegelser og herjing ikke er like aktuelt som det var før. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kan få innkalling, det finner du ut av. Første hint er vist at du får HV-bladet i posten :)

Du kan få der nå, du kan få det om 10 år.

Ut fra der jeg vet, så må du møte opp, gjerne i årevis, for å snakke med legen for så bli sendt hjem. Ellers er det lite herjing. Det er skjeldent jeg gjør så lite og er så sløv som på rep-øvelser, har vært dager der lunsj og middag har vært hovedaktivitetene, med venting før og etter, og kankje en meningsløs leksjon eller to der man ser på noen som lærer oss det de lærte dagen før..n

Lenke til kommentar

Muligheten for å slippe, tror jeg kun det er FPVS som kan svare på. Men det du uansett må gjøre, er å dokumentere skaden og hvilke begrensninger denne medfører. Jeg tror ikke det er noe i veien for å kontakte FPVS med beskjed om at du har oppdaterte helseopplysninger og levere inn dette allerede nå, selv om du ikke ennå er blitt innkalt til rep., ettersom du med fullført fgtj. allerede er i rullene.

 

Når det er sagt, så er det mange med ulike lyter som allikevel tjenestegjør. Det handler ofte om å plassere vedkommende i rett stilling. Eksempelvis kan man med en kneskade sitte som ass i ops. Så kan man selvsagt diskutere denne praksisen ettersom jo alle kan risikere å ende i strid, men det er nå slik det er p.t.

 

Edit: Må bare legge til at min opplevelse av HV er noe ganske annet enn aklla sin. Nå deltok jeg kun på oppkledning før jeg søkte meg over til HV-I, men det jeg opplevde var 3-4 dager med svært lite dødtid, og mye skyting og trening på grunnleggende ferdigheter. Det var i grunnen seriøsiteten jeg møtte på oppkledningen som førte til at jeg søkte meg over i HV-I.

Endret av member_206076
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...