Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skade etter ulykke for ca 1 år siden.


Allekkss

Anbefalte innlegg

God kveld ?

 

Jeg har et problem ang hva jeg skal gjøre.

 

Jeg var i en ulykke i mars i fjord som var ganske alvorlig der jeg hadde englevakt som overlevde.

 

 

eier av scooter har fått igjen forsikrings pengene på scooter men jeg får ingenting igjen pga han forklarte at jeg sto på ski når jeg kom på sykehuset jeg var ikke i stand til å forklare noe. Skadene kom av at jeg og han kjørte på samme scooter og traff en fok skavel som vi ikke så pga mørke og måneskinn og da hoppet rett i et berg jeg husker ingenting av dette.

 

Helsa i dag e fortsat heilt for jævlig nerveskade i nakke som jeg må leve med resten av livet ? som og gjør at jeg kommer til å bli uføre som 25 åring.... så da er dilemmaet mitt om jeg skal gå til sak mot han siden han har gitt falsk forklaring på hva som egenktlig har skjedd!! Men om jeg går til sak mot han så regner jeg med at han kommer til å bli fengslet og osvosv. Jeg og han har egenktlig lakt dette bak oss pga vennskapet men så tenker jeg på når dette skjedde så forlot han meg på isen der jeg datt om og ikke klarte og bevege meg pga smertene! Hva skal jeg gjøre mitt liv som jeg kjente det er ødelagt og om jeg går til sak så ødleger jeg meget mye for han ? jeg er ikke en som et hevngjærig og vill han det beste!

 

 

Men skal jeg sitte hær med livet i dass imens han går på jobb hver dag har kjøpt seg hus osv der livet hans går på skinner...

 

Beklager dårlig forklaring men er ikke helt med meg selv pga medisiner.

 

 

Takknemlig for alle svar ?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager det. Lagde bruker Hær idag.

 

Nei jeg og han kjørte ilag på samme scooter.

 

Etter det han sier så var det jeg som kjørte og han var passasjer men det husker jeg ikke.

han ble ikke skadet pga han hadde hjelm og jeg hadde døtte av og truffet et berg eller noe.

jeg hadde ikke det for at han bare hadde 1 hjelm på hytta.

Lenke til kommentar

Fjerner denne tråden. Startet ny i jussforumet.

Rapporter den heller neste gang, så slipper vi å bruke alt for mye tid til å rydde opp, gjenopprette, slette osv.

Slettet den nye tråden din, gjenopprettet denne. Den var allerede flyttet til juss før du opprettet den nye tråden..

 

Rapporter neste gang, enklere for alle :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Fjerner denne tråden. Startet ny i jussforumet.

Rapporter den heller neste gang, så slipper vi å bruke alt for mye tid til å rydde opp, gjenopprette, slette osv.

Slettet den nye tråden din, gjenopprettet denne. Den var allerede flyttet til juss før du opprettet den nye tråden..

 

Rapporter neste gang, enklere for alle :)

God skal huske det til neste gang ?.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva "vennen" din skulle tjene på å juge om dette, spesielt ikke om det var du som kjørte? Du hadde kanskje ikke førerkort for snøskuter?

Førerkort og alt er i orden og hvorfor han skulle juge vet jeg ikke. Han sier ivertfall at alt var i orden med at vi kjørte scooter der, men kan og tenke meg at kanskje det var en plass han ikke hadde løyve for scooterkjøring. En grund må det jo være!

 

 

Men det som bekymrer meg er jo om jeg går til sak, hvor mye ødeleger jeg for han ? Som nevnt er jeg ikke av den hevngjærige personen og vill ikke ødelege for mye for han, men der igjen sitter jeg jo hær med skader som kommer til å plage meg resten av livet uføre som 25 åring og lærlingtiden ødelagt så fagbrev er ikke noe jeg kan få nå.

 

Er det vert det å ødelege livet for han og bære før å få erstatning ??

Lenke til kommentar

Ja - det er verdt for deg å ta tak i dette nå. Det er ikke sikkert at det går ut over han i det hele tatt, men du har en skade som potensielt følger deg ut livet.

 

Først og fremst begynner du hos lege.

Sørg for å dokumentere skaden og mulig årsakssammenheng.

Deretter kontakter du rettmessig forsikringsselskap og melder inn skade.

Lenke til kommentar

Alt er dokumentert i sjonal.

 

Vart liggende på sykehus med brystbeins brudd, knekt ribbeinene, knekt nese og kjeve og puntert 1 lunge. Kutt overalt i ansikter knekt tenner osvosv ! Måtte og opperere i kjeve for å sette på plass! Og nerveskade i nakken som følger meg resten av livet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det her er kanskje ikke et juridisk svar, men jeg mener følgende opplysninger mangler:

 

- du mener det var han som kjørte, men du husker hverken ulykken eller hvem av dere som kjørte?

 

- dere hadde bare en hjelm og du valgte å bli med å kjøre uten hjelm?

 

- han stakk av mens du lå der skadet, eller han stakk for å ringe etter hjelp fordi du var skadet?

 

Hvis du valgte å ikke ha på nødvendig utstyr og så blir skadet, har du da krav på erstatning? (Dette kan jeg ikke nok om og derfor kan jeg ikke svare på det) hvordan vet du at det er falsk forklaring om du ikke husker hvem av dere som kjørte eller selve ulykken?

 

Anonymous poster hash: 45eef...57a

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det her er kanskje ikke et juridisk svar, men jeg mener følgende opplysninger mangler:

 

- du mener det var han som kjørte, men du husker hverken ulykken eller hvem av dere som kjørte?

 

- dere hadde bare en hjelm og du valgte å bli med å kjøre uten hjelm?

 

- han stakk av mens du lå der skadet, eller han stakk for å ringe etter hjelp fordi du var skadet?

 

Hvis du valgte å ikke ha på nødvendig utstyr og så blir skadet, har du da krav på erstatning? (Dette kan jeg ikke nok om og derfor kan jeg ikke svare på det) hvordan vet du at det er falsk forklaring om du ikke husker hvem av dere som kjørte eller selve ulykken?

 

Anonymous poster hash: 45eef...57a

. Hvordan jeg vet det var falsk folklaring? Han forklaring var at vi var på skitur å det va vi ikke. Husk ikke mye av kolisjon nei men at jeg sto på ski det jore jeg ikke. Han gikk ikke for å ringe etter hjelp nei. Når han vokna etter ca 5 tima så gikk han tel naboen for å få hjelp da ha eg allerede løge på sofaen i hytta å ropt etter han heile natta og ikke klart å røys meg opp pga bruddan overalt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...