Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig matteeksamen


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha muntlig eksamen i matte i morgen. Temaet jeg trakk er "Veien til førerkort". Aktuelle stikkord til dette temaet er:

|- funksjoner og grafer

- tid, vei og fart

- algebra og likninger

- målestokk

- geometri

- statistikk, sannsynlighet og kombinatorikk

- prosentregning

 

Jeg vil vise at jeg kan regne med pytagoras setning så jeg hadde blitt veldig glad dersom dere kunne ha hjulpet meg med å komme på noen spørsmål til det og andre temaer. Jeg vil helst få hjelp til oppgaver med høy måloppnåelse for jeg satser på høyest mulig karakter. Regning klarer jeg, men det er kreativiteten til å finne på oppgaver som svikter og det er noe jeg sliter med.

 

Tusen takk på forhånd!  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil slå på stortromma foreslår jeg at du tegner inn bilen på koordinatene (0,0) og tar en kjøretur (rett linje) til et valgfritt koordinatpunkt og forklarer at du kan bruke pytagoras' til å beregne hvor langt bilen har kjørt. Da får du vist både at du forstår koordinater, men ikke minst sammenhengen at man bruker pytagoras' til å beregne avstander i kartesiske koordinater. (Ikke glem å tegne og forklare hvordan.)

Lenke til kommentar

Om du vil slå på stortromma foreslår jeg at du tegner inn bilen på koordinatene (0,0) og tar en kjøretur (rett linje) til et valgfritt koordinatpunkt og forklarer at du kan bruke pytagoras' til å beregne hvor langt bilen har kjørt. Da får du vist både at du forstår koordinater, men ikke minst sammenhengen at man bruker pytagoras' til å beregne avstander i kartesiske koordinater. (Ikke glem å tegne og forklare hvordan.)

okei, tusen takk:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...