Gå til innhold

ANNONSE: Vi søker IKT-lærling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei.

Er det mulig å få en læreplass selv om man ikke er student?

Jeg har en lidenskapelig interesse for IT, og driver med webutikling på fritiden for et reklamebyrå som nettopp har startet opp.

Har jobbet innenfor telekommunikasjon, og IKT i ca. 3 år.

Grunnen til mangel på skolegang er da jeg ikke gikk en ordinær linje grunnet lærevansker (noe som er veldig dumt, da jeg har vanskelig for å finne meg jobb grunnet dette manglet).

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei

 

Dessverre er det et absolutt krav at du har bestått IKT-servicefag VG2 innen oppstart i juli/august 2018.

 

Det er dog ikke noe krav om å ha gått et helt skoleår med IKT. Det er mulig å ta denne eksamenen separat som privatist.

Kjipt å høre. 

 

Hadde dog ikke vært aktuelt å søke på stillingen uansett da jeg bor i Bergen, men er interessant å se at bedrifter ikke satser på oss som har "hull" i cv'en. 

Lenke til kommentar

Hadde dog ikke vært aktuelt å søke på stillingen uansett da jeg bor i Bergen, men er interessant å se at bedrifter ikke satser på oss som har "hull" i cv'en.

Hei

 

Dette er ikke en vanlig stilling, men en lærlingplass. Vi har flere ansatte med "hull" i CV-en, og har normalt ikke for store krav der.

 

Lærlingeordningen er en del av videregående opplæring. Elevene går først to år på videregående skole før de jobber hos en bedrift i to år.

Fullført lærlingsperiode resulterer i fag- og svennebrev.

 

Du kan lese mer om det her: https://utdanning.no/tema/nyttig_informasjon/laerling

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

 

 

Hei. 

 

Takk for svaret! 

 

Dette er noe jeg alt vet, men tenkte det var verd å spørre uansett! 

 

Er enkelte bedrifter som også tilbyr slike stillinger som jeg nevner, dog er det som oftest i regi av NAV. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...