Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av Gaming-PC maks 15000kr.


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Min 9 år gamle pc nærmer seg skraphaugen og jeg antar det er liten vits i å oppgradere den. I denne anledning trenger jeg hjelp fra dere til å kjøpe meg en ny Gaming-PC. Jeg ønsker å spille spill som CS, PUBG og Warhammer total war. (Ikke noe streaming, filmredigering osv.) Jeg har satt sammen PC før, men jeg ønsker helst ikke å gjøre dette igjen. 

Jeg så først på MSI Codex XE VR8RF-057EU stasjonær gaming-PC, men den er ikke på lager og har gått opp i pris (fra. 13337 til 15995).  :nei:  Derfor har jeg har sett litt på Alchemist og Capital Offence i "Den perfekte PC-pakke" tråden. Og jeg har satt opp et forslag via komplett:
 

Phanteks Eclipse P400S Glass Silent
Corsair TX750M, 750W PSU
Intel Core i7-8700 Prosessor OEM
Cooler Master Hyper TX3i Komplett Ed.
Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB
ASUS TUF Z370-Plus Gaming, S1151
ASUS GeForce GTX 1050 Ti 4GB ROG Strix
Seagate Barracuda 1TB 3.5"
HDD Samsung PM961 SSD 256GB M.2 NVMe

Total pris kom på 14628,84 kr

Ser dette bra ut? Jeg har ikke peiling så jeg trenger deres hjelp.  :hmm:  Hvis dere har forslag til endringer eller en helt annen PC så kom gjerne med det.  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1050ti i ein build til 15 000? Det var forholdsvis slapt. Om maskina berre skal brukast til gaming får du lite ekstra ut av i7 vs i5. 750W straumforsyning er dessutan overkill.

 

Ville valt i5-prosessor og 600W straumforsyning, og lagt pengane du sparer på eit kraftigare grafikkort. I min eigen build droppa eg forøvrig snurredisken, og oppgraderte til 500 GB SSD istaden, sidan eg allereie har nokre eksterne HDDar med god plass til musikk, film etc. Då er mogleg å ha all software/spel på SSD istadenfor på snurredisk (sjølv om angrar litt på at eg ikkje kjøpte 1 TB SSD med ein gong).

Lenke til kommentar

Satt i sammen en liste for deg til akkurat 15.000k
https://www.komplett.no/wishlist/shared/ba730d24-c8fc-4d19-924c-bd09f3e8e875

 

Eventuelt kan du gå litt ned på skjermkort til 1060 6gb versjon som fungerer utmerket for pubg i 1080p gaming.
Har du 1440p skjerm bør du gå for 1070 kortet.

Åpne live chat med komplett og spør etter litt rabatter eventuelt om dem kan bygge denne maskinen for deg for en liten peng :)
Regner med du skal få den for 15.000 inkludert bygg

Lenke til kommentar

Sånn generellt bør du ha en PC med :

 

- i5 8600K

- Z370 hovedkort (gjerne da et som har kjøleribbe på VRM)

- 16GB DDR4 RAM på 3000/3200 MHz (husk sett XMP profile i BIOS)

- GTX 1060 6GB eller bedre (ville ikke hatt noe mindre til PUBG)

- Kabinett som har god lufting (ellers vil viftene spinne opp mer og lage mer støy)

 

Av skjermkort ville jeg sett på MSI Gaming X eller Asus Strix modellene, om du bryr deg om støy.

Lenke til kommentar

Takk for tips så langt.  :)  Hørte med komplett om de kunne bygge PC uten å bruke en av modellene de har og svaret var nei.  :nei: 

Jeg ser også at flere av komponentene dere anbefaler ikke er på lager i butikk, jeg skulle gjerne ha hatt pc'en raskest mulig. Bør jeg da prøve å velge lignende alternativer, eller vente?

Super høy grafikk og støy er vel ikke noe jeg bryr meg veldig mye om, men det er vel en fordel. Bør man bare ha 1 SSD, la oss si 500 GB som Mkap foreslår? Jeg tviler på at jeg trenger veldig mye plass. Jeg har litt musikk, spill og noen filmer/tv serier og jeg sletter når jeg ikke bruker det mer. 

Lenke til kommentar

Takk for info.

https://www.komplett.no/product/11144/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i135-pba?offerId=KOMPLETT-310-11144# 

Virker veldig grei, men ville dere gitt den mer Ram? Konfigurere til f.eks. Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz 16GB 2x8GB, Optimalisert for Intel X99 og 100 Serie hovedkort. Eller har dette lite å si?  

 

Lenke til kommentar

Takk for info.

 

https://www.komplett.no/product/11144/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i135-pba?offerId=KOMPLETT-310-11144# 

 

Virker veldig grei, men ville dere gitt den mer Ram? Konfigurere til f.eks. Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz 16GB 2x8GB, Optimalisert for Intel X99 og 100 Serie hovedkort. Eller har dette lite å si?  

 

 

 

8GB RAM er litt lite i dag, så gå for 16GB. Gjerne 3000/3200 Mhz brikker om du kan (et sett med 2x8GB). Husk sett XMP profile i BIOS, ellers kjøres dem på bare 2133 Mhz = du mister ytelse. Eller sett dem manuellt.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Takk for tips så langt.  :)  Hørte med komplett om de kunne bygge PC uten å bruke en av modellene de har og svaret var nei.  :nei: 

 

Jeg ser også at flere av komponentene dere anbefaler ikke er på lager i butikk, jeg skulle gjerne ha hatt pc'en raskest mulig. Bør jeg da prøve å velge lignende alternativer, eller vente?

 

Super høy grafikk og støy er vel ikke noe jeg bryr meg veldig mye om, men det er vel en fordel. Bør man bare ha 1 SSD, la oss si 500 GB som Mkap foreslår? Jeg tviler på at jeg trenger veldig mye plass. Jeg har litt musikk, spill og noen filmer/tv serier og jeg sletter når jeg ikke bruker det mer. 

 

Hmm, rart.. trodde dem utførte dette for kunder som spurte.. Muligens en må ha handlet en del hos dem for at dem skal kunne tilby dette.

 

Du sparer en god del på å bygge selv så ville helt klart valgt å gjøre dette så lenge du kan.

Bygging er også svært mye lettere i dag enn det var for 9 år siden. Kabelføring, løsninger er 100% bedre nå en dem var i den tiden :)

 

Når det gjelder pakken jeg valgte til deg så kan du fint endre strømforsyning\cpu kjøler og skjermkort til noe som er på lager. Du kan kanskje gå for et 1070 kort ettersom 1080 ikke er på lager enda.

 

CPU kjølere så veit jeg flere her anbefaler Noctua sine

 

Ville muligens valgt RAM fra G.Skill dersom du er ute etter best-in-slot minne

Lenke til kommentar

CPU kjølere så veit jeg flere her anbefaler Noctua sine

Ville muligens valgt RAM fra G.Skill dersom du er ute etter best-in-slot minne

 

Jeg er en av dem. For en 8600K CPU så funker både Noctua NH-U9S og U12S bra. Kvalitet koster ofte.

 

G.Skill RAM er bra, men er jo mest for entusiaster da. Corsair Vengeance LPX er de jeg anbefaler til 'hvermansen'.

Lenke til kommentar

Takk igjen for info. Da ser det ut som jeg går for en konfigurert https://www.komplett.no/product/11144/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i135-pba?offerId=KOMPLETT-310-11144#

Phanteks Eclipse P400
Corsair TX550M, 550W PSU
Intel Core i5-8600K Prosessor
Cooler Master Hyper TX3i Komplett Ed.
ASUS TUF Z370-Plus Gaming, S1151
Corsair Vengeance RGB DDR4 3200MHz 16GB
ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC
Samsung PM961 SSD 256GB M.2 NVMe
Seagate Barracuda 1TB 3.5'' HDD

Pris er 
14 133,54 kr antar dette ser greit ut?

Lenke til kommentar

Takk igjen for info. Da ser det ut som jeg går for en konfigurert https://www.komplett.no/product/11144/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i135-pba?offerId=KOMPLETT-310-11144#

 

Phanteks Eclipse P400

Corsair TX550M, 550W PSU

Intel Core i5-8600K Prosessor

Cooler Master Hyper TX3i Komplett Ed.

ASUS TUF Z370-Plus Gaming, S1151

Corsair Vengeance RGB DDR4 3200MHz 16GB

ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC

Samsung PM961 SSD 256GB M.2 NVMe

Seagate Barracuda 1TB 3.5'' HDD

 

Pris er 14 133,54 kr antar dette ser greit ut?

Ikke mye spillytelse for pengene.

 

Velg heller Komplett Gamer i30 - Crazy GTX1070.

 

Konfigurer den og du får:

 

1070Ti skjermkort

16Gb ram

256Gb SSD-primærdisk og 2Tb SSHD harddisk

Kommer på 14500kr.

 

Dette er myyye bedre. Pcen du linker til har 1060-skjermkort og yter som en av spill-pcene på komplett til 9000kr.

 

https://www.komplett.no/product/11121/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-gamer-i30-crazy-gtx1070?offerId=KOMPLETT-310-11121#productinfo

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Pris er 14 133,54 kr antar dette ser greit ut?

 

Ville byttet til :

 

- Corsair RM650x

- Noctua NH-U9S CPU Kjøler

 

Ville vel også hatt en 500GB SSD, men kan hende du klarer deg med 256GB til ditt bruk. Anbefaler uansett å installere Windows og alle spill på SSD'n.

 

Dette er en helt grei PC, men enig med IntelAmdAti over her, at du burde fått med deg et GTX 1070 kort i en PC til denne prisen. Prosessor, 8600K, er bra da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte selv pc i deler fra komplett for ett år siden med den kjøleren (TX3i), og vil bare nevne at den bråker forholdsvis mye. Temperaturene er ikke spesielt imponerende, og viften må gå ganske fort da den er relativt liten (92mm). Så ville sett på en annen kjøler om jeg hadde vært deg. Gikk selv for en Noctua NH-U12S, temperaturene gikk ned med minst 20c under load fra rundt 80 til 60. I tillegg er viften MYE stillere. Dette var bare et eksempel, men ville som sagt tatt det med i vurderingen, iallfall om pc-en skal stå på pulten. 

Endret av mossefix
Lenke til kommentar

Phanteks Eclipse P400
Corsair RM650x 650W PSU
Intel Core i5-8600K Prosessor 
Noctua NH-U9S CPU Kjøler 
MSI Z370 Gaming Plus, Socket-1151 
Corsair Vengeance RGB DDR4 3200MHz 16GB
ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC
Samsung PM961 SSD 256GB M.2 NVMe
Seagate Barracuda 1TB 3.5'' HDD

Pris 
15 292,73

Jeg tror jeg klarer meg med 256GB. Et bedre grafikk kort syns jeg koster litt mye, hvis jeg ikke skal kjøpe et "Demo" kort. (Men jeg tror ikke det er å anbefale?).

Hva mener folk er best: 1. 
Intel Core i5-8600K og 1060 skjermkort eller 2. Intel Core i5-7400 og 1070 skjermkort?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...