Gå til innhold

Født i feil familie kan gi psykiske helseproblemer


Anbefalte innlegg

FØDT I FEIL ELLER RIKTIG FAMILIE – REINKARNASJON

 

Hvorfor er noen født i riktig familie mens andre er født i feil familie ? Er du født inn i riktig familie møter du mye, oppmuntring, varme og kjærlighet. Er du født inn i feil familie møter du ofte kulde, kritikk og avvisning. Ordtaket «Du velger ikke din familie, men du velger dine venner» kommer til sin rett her. Hvorfor er samspillet i noen familier så harmonisk og godt mens i andre familier er samspillet uharmonisk med mye uro ? I de lykkelige familiene trives mor, far og barn så godt med hverandre. De ler sammen, leker sammen, utveksler erfaringer på godt og vondt og støtter hverandre i motgang og medgang.

 

Gjennom mitt lange liv har jeg møtt og sett mange slike familier og mitt inntrykk er at flertallet i disse familiene har en god og stabil psykisk helse, dog med noen unntak (ingen regler uten unntak). Derimot i uharmoniske familier med mye uro, konflikter og dårlig samspill vantrives mor, far og barn i hverandres selskap. Ofte medfører dette skilsmisser og dårlige relasjoner livet ut. Og mange av barna i disse familiene pådrar seg psykiske helseutfordringer.

 

Urettmessig er mange foreldre i dårlig fungerende familier blitt beskyldt for å være dårlige foreldre. Dette er så urettferdig for foreldre velger ikke sine barn og barn velger ikke sine foreldre. I noen få tilfeller kan foreldre belastes som f. eks. i familier med mye rus og vold. Dette handler om kjemi mellom mennesker. Min avdøde mor var et snilt og godt menneske. Men kjemien mellom oss var dårlig og det var ikke hennes skyld og ikke min skyld. Når vi snakker om god og dårlig kjemi mener jeg at reinkarnasjon kan gi svar på mye av dette. Vi snakker stadig om kjemien stemmer eller ikke uten å tenke over hva dette innebærer. Kjemi handler om gjenkjennelse fra tidligere liv. Er kjemien god har man hatt gode relasjoner i tidligere liv.

 

Jeg har levd i 66 år og har 45 års erfaring fra mange verv i organisasjonslivet og flere spennende jobber i arbeidslivet. Gjennom disse årene har jeg opparbeidet mye erfaringskompetanse. Jeg har møtt utallig mange mennesker fra ulike samfunnslag og med ulike forutsetninger til å lykkes på livets vei. Jeg har gjort mine refleksjoner og funnet en stor fellesnevner. Mennesker som er født i riktig familie har bedre psykisk helse og har større medgang i yrkeskarrieren og i relasjoner til andre mennesker enn de som er født i feil familie. De er mindre ensomme og har gjennomgående en bedre livskvalitet.

Mange med meg vil si «Det er så urettferdig at noen blir født inn i riktig familie med bedre utsikter til et lykkelig liv, mens andre opplever det motsatte. Men jeg er overbevist om at rettferdigheten til slutt vil seire for oss alle. For jeg ser på jordelivet som et klasserom hvor vi skal lære av motgangen. Bedre lykke neste gang. De som har trukket vinnerloddet i nåværende liv har tidligere trukket feil lodd. 25% av den norske befolkningen tror på reinkarnasjon.

 

Gunn Pound 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan virke som en logisk tanke at tidligere liv kan føres videre fra liv til død, altså via reinkarnasjon.

 

Jeg tror mer det dreier seg om det psykososiale, psykologi, og også mangelen på lærdom om psykologi. VI lærer ingenting om det her i skolen. Alt overlates til tilfeldighetene. Derfor blir det mye tilfeldigheter i dynamikken i de mange hjem. Små krangler som fører til større problemer.

 

Hvis alle hadde lært å ta hensyn til hverandre, og også seg selv, så hadde alle kommunisèrt bedre. Hadde alle lært om psykologi og personlig utvikling i skolen, så hadde alle forstått seg selv og hverandre bedre. Man kunne ført logg over større diskusjoner i familien, og dette kunne blitt en måte å føre lærdom videre på i familier, og kanskje også i samfunn. Felles lærdom. Men det som teller mest er at budsjettene går rundt, derfor prioritéres ikke slike ting hos de som bestemmer hva vi skal lære i offentlige institusjoner (skole).

 

Skal ikke si at reinkarnasjon av sjel og lærdom er rent tulll, hvem vet hva forskere finner ut av om 1000 år, hvis vi fremdeles er her på jordkloden. Og mange mener jeg er en tulling som tror litt på astrologiske stjernetegns personligeher, som jeg også etter 13 års observasjon har funnet ut til å stemme svært bra. Men hvem vet, kanskje dette også er bare tull. Det er derfor jeg holder det på en armlengdes avstand. Jeg bygger ikke opp livet mitt rundt det. Holder det kun som en teoretisk "artighet". Hvis jeg hadde funnet svært mange irregulariteter hele tiden, så hadde jeg ikke giddet å forfølge det. Hvis jeg skal utbasunere, dreier det seg om dette med sjelen, som vi ikke lærer noe om i skolen. Luft, jord, ild og vann, og det virker for meg som at disse kvalitetene ved mennesker tiltrekker og frastøter hverandre, og som du skriver, påvirker kjemien mellom hverandre å gjøre. Særlig når noen er svært unge og andre er voksne, og har lært å kjenne seg selv, så prøver de å projisére sin energi på den unge, og da kan det bli et voldsomt kræsj hvis energiene er feil. I andre hjem er det bare harmoniske energier, og da går alt mye lettere i dynamikken. Dette har jeg også sett "utallige" eksempler på.. men holder det som skrevet bare som teori.

 

Først og fremst tror jeg på at lærdom om psykologi er veien å gå. Da vil alle vise mer respekt for hverandre, lære å lytte. Dét må være første bud hvis verden skal bli et bedre sted å være for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette blir litt som en 66 åring som tror på julenissen.

En usynlig julenisse som trekker i snorene og avgjør hvem som oppfører seg bra og hvem som oppfører seg dårlig, så pålegger neste generasjon ansvaret for syndende tidligere generasjoner har begått og vis versa.

 

 

 

Hvorfor er noen født i riktig familie mens andre er født i feil familie ?

 

Dette er et kroneeksempel å hoppe til konklusjoner uten å ha etablert premissene på forhånd.

 

Hadde jeg startet en tråd med dette så ser du muligens hvorfor man ikke starter med konklusjonen til en slik ekstraordinær påstand. 

"Hvorfor kan noen sauer lese tanker mens andre har røntgen syn?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir litt som en 66 åring som tror på julenissen.

En usynlig julenisse som trekker i snorene og avgjør hvem som oppfører seg bra og hvem som oppfører seg dårlig, så pålegger neste generasjon ansvaret for syndende tidligere generasjoner har begått og vis versa.

 

 

 

Hvorfor er noen født i riktig familie mens andre er født i feil familie ?

 

Dette er et kroneeksempel å hoppe til konklusjoner uten å ha etablert premissene på forhånd.

 

Hadde jeg startet en tråd med dette så ser du muligens hvorfor man ikke starter med konklusjonen til en slik ekstraordinær påstand. 

"Hvorfor kan noen sauer lese tanker mens andre har røntgen syn?"

Jeg er så enig med deg i at julenissen er fin å ha. Og det er så flott med sauer som har røntgenøyne. Takker for bra innspill. 

Lenke til kommentar

Bare hyggelig!

 

Vil du kanskje gå litt mer inn på begrunnelsene dine for hvorfor du mener at karma avgjør hvem familie man er født inn i?

Men før det kan du kanskje gå litt i dybden på hvordan karma fungerer, er det en type naturlov, en tenkende deitet eller lignende? Det kan være greit å få det på plass før man benytter konseptet til å preke for konsekvensene av konseptet.

Lenke til kommentar

jeg tror jeg er født i feil dimensjon ...

 

men seriøst fra spøk til humor, jeg tror er man født i feil familie/fattig osv så vil man få fattigmans problemer, er man født i bra/rik familie så vil man få¨bra/rikings problemer poenget er man vil møte challanges uanset hvilet liv man lever tor jeg, sorry for engelsike ord norsken min er bare ræv etter mange års utenland

Endret av Anonimofied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...