Gå til innhold

TEST: Slik er helt nye Firefox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk, jeg "måtte" oppgradere til Quantum i går...

 

Jeg har brukt Firefox ("så lyset") siden v.2.4, og akkurat nå savner jeg v.56.allerede - mest pga. extensions som ikke lenger er kompatible, og flere som ikke ennå har et fullverdig alternativ.

 

Men hvis Quantum løser de forferdelige CPU-kravene, så er det kanskje verdt det: har daglig hatt 25% på en 4,30 GHz quad-core bare ved å åpne Outlook.com - og ja, jeg kjører i multi-executable mode.

...Hvilket får meg til å savne v.3.6, for der fungerte alt som det skulle, alltid.

 

Så Quantum har ikke gitt det beste førsteintrykket, men nå har jeg bare brukt det i knapt ett døgn, så jeg skal være åpen - har prøvd Chrome, og jeg liker det overhodet ikke, særlig ikke når noe så enkelt som skriftstørrelser og sideforstørring ikke klarer å gå sømløst uten at teksten blir stedvis uleselig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En riktig stor grunn til at det er fall i bruken, er nettopp fordi veldig mange bruker extensions. -Sjøl er jeg ingen bruker av de ting, så for meg er det ingen krise. Har riktignok ikke testa v.58 ennå. v.57 er i betatest i IceDragon nå, og den fungerer foreløpig smertefritt. (-oppgraderte fra v.54.0.0.2(?) noen dager siden)

Lenke til kommentar

Regner med at extension vil oppgraderes til den nye plattformen som skal være sikrere.

Det er umulig, den nye extension-funksjonaliteten tillater rett og slett ikke all funksjonalitet.

 

 

 

Det eneste som kan sette en stopper for at enkelte vil oppgradere er at støtten for nettlesertillegg ikke er like god i den nye som den gamle versjonen ennå.
Ennå? Det ligger i sakens natur at den aldri vil bli like god, for nå eksponeres bare forhåndsdefinerte muligheter, før kunne et tillegg endre på "hva som helst". Setningen er misledende. Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

 

Regner med at extension vil oppgraderes til den nye plattformen som skal være sikrere.

Det er umulig, den nye extension-funksjonaliteten tillater rett og slett ikke all funksjonalitet.

 

Det eneste som kan sette en stopper for at enkelte vil oppgradere er at støtten for nettlesertillegg ikke er like god i den nye som den gamle versjonen ennå.

Ennå? Det ligger i sakens natur at den aldri vil bli like god, for nå eksponeres bare forhåndsdefinerte muligheter, før kunne et tillegg endre på "hva som helst". Setningen er misledende.

Det er kanskje bedre med større sikkerhet? Endre "hva som helst" høres ikke bra ut :-)

Kan du utdype litt nærmere?

Lenke til kommentar

Så lenge ‘alt’ slår the bleeding Edge, klapper jeg meg på knea og grin-ler en liten gledeståre.

 

Edit: Hvor er *HOST* Safari og IE11 i alt dette? -Bare sånn at man hadde en referanselinje...

-Synd, kunne vært morsomt å sett.

 

Referansen du sikter til, må da være Edge - som er den nyeste (og beste) nettleseren fra Microsoft. Å inkludere eldre browser gir liten mening. Da kunne man like gjerne tatt med IE6 i testen ...

 

Apple ga forøvrig opp Safari til Windows-plattformen for noen år tilbake. Siden JS-testene må kjøres på samme maskin for å kunne sammenlignes, er det fullt forståelig at Safari uteblir fra testen.

Lenke til kommentar

Nye Firefox har ødelagt Firefox for min del.

Hovedgrunnen til at jeg har vært fast Firefoxbruker tidligere har vært alle de gode utvidelsene, men etter oppgraderingen så er det så mange av utvidelsene som ikke virker lengre at jeg ikke ser noen fordel med firefox.

 

helt enig. derfor har jeg nye firefox på en laptop ser om fikser diverse. og kjører 56 på den pcen bruker mest. har brukt firefox siden kom ut selv og sa nostalgist savner verson 3.

Lenke til kommentar

 

Nye Firefox har ødelagt Firefox for min del.

Hovedgrunnen til at jeg har vært fast Firefoxbruker tidligere har vært alle de gode utvidelsene, men etter oppgraderingen så er det så mange av utvidelsene som ikke virker lengre at jeg ikke ser noen fordel med firefox.

helt enig. derfor har jeg nye firefox på en laptop ser om fikser diverse. og kjører 56 på den pcen bruker mest. har brukt firefox siden kom ut selv og sa nostalgist savner verson 3.

 

SeaMonkey bruker den gamle GUI-koden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...