Gå til innhold

Min (vår) nettopp betalte nrk-lisens brukes til dette


Mr.M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Deler av skattepengene mine går også til unge og friske ungdommer som ikke gidder å jobbe. 

 

Da vil jeg heller se en fyr pisse seg selv i kjeften. 

 

 

Ehem....og hvem tror du det er som betaleer for denne fyren som pisser seg selv i kjeften? Hvor tror du lønna hans kommer fra?

 

 

 

Alle som eier en TV-tuner og bidrar til fellesskapet. Deriblant jeg. 

 

Jeg repeterer: jeg vil heller se en fyr pisse seg selv i kjeften enn at friske mennesker løper rundt med støtte fra NAV. Alle som har legitime grunner til å være på trygt har jeg selvsagt ikke noe imot, men poenget mitt er at vi kaster bort penger på saker og ting som er langt verre enn dette. 

Lenke til kommentar

 

Små barn ser alt mulig dritt på nettet fra de er et par år gamle. Tror neppe NRK er den verste på dette.

 

Hvis barn bare hadde visst hvor fucked up dagens verden er så ville de ikke ønsket å leve lengre.

 

 

Det at syke og forstyrrede mennesker legger ut perverse og sjokkerende ting på nettet er ingen unnskydning for at statskanalen NRK skal synke ned på samme nivået. NRK er en statsinstitusjon og har et visst samfunnsansvar.

Endret av Morromann
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Deler av skattepengene mine går også til unge og friske ungdommer som ikke gidder å jobbe. 

 

Da vil jeg heller se en fyr pisse seg selv i kjeften. 

 

 

Ehem....og hvem tror du det er som betaleer for denne fyren som pisser seg selv i kjeften? Hvor tror du lønna hans kommer fra?

 

 

 

Alle som eier en TV-tuner og bidrar til fellesskapet. Deriblant jeg. 

 

Jeg repeterer: jeg vil heller se en fyr pisse seg selv i kjeften enn at friske mennesker løper rundt med støtte fra NAV. Alle som har legitime grunner til å være på trygt har jeg selvsagt ikke noe imot, men poenget mitt er at vi kaster bort penger på saker og ting som er langt verre enn dette. 

 

 

Vel, friske arbeidsledige ungdommer og personer som utfører ekle ting i statskanalen har begge til felles at de er lønnet av det offentlige og at de ikke bidrar med noe verdiskapning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vel, friske arbeidsledige ungdommer og personer som utfører ekle ting i statskanalen har begge til felles at de er lønnet av det offentlige og at de ikke bidrar med noe verdiskapning.

 

 

 

Vel, sistnevnte bidrar vel med underholdning? Selv om du finner det smakløst betyr det ikke andre syns det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, de morer jo såvisst mange mennesker, og engasjerer tydeligvis mange andre også, så hvor ille kan det være egentlig?

Bedre enn å betale giddesløse 25 åringer 20 tusen netto i måneden for å spille playstation og røyke gress?

 

Vil du ikke heller at skatten skal gå til et godt helsetilbud og gode skoler? Hvorfor sette unyttige ting opp mot hverandre?

Lenke til kommentar

 

 

 

Vel, friske arbeidsledige ungdommer og personer som utfører ekle ting i statskanalen har begge til felles at de er lønnet av det offentlige og at de ikke bidrar med noe verdiskapning.

 

 

 

Vel, sistnevnte bidrar vel med underholdning? Selv om du finner det smakløst betyr det ikke andre syns det. 

 

 

 

Men skal det være en statlig oppgave og skattebetalernes ansvar å betale for underholdning. Skal ikke underholdning og "underholdning" være en kommersiell vare som man selv velger om man vil betale for?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gjyve løs på teater, opera og annen unyttig statsfinansiert kultur med det samme.

Totalt unyttige utgiftsposter satt opp mot skole, helsevesenet og politi?

NRK har sine budsjetter og dette gjør ikke skatten mindre ellet at sykehusene får mere penger om de lager andre mere aktverdige programmer.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gjyve løs på teater, opera og annen unyttig statsfinansiert kultur med det samme.

Totalt unyttige utgiftsposter satt opp mot skole, helsevesenet og politi?

 

Ja, hvorfor ikke. Hvorfor kan ikke de som liker teater og opera betale selv?

 

Jeg bryr meg egentlig ikke om denne saken, fordi det ikke påvirker ikke meg. Men Norge som samfunn, burde tenke litt over hva slags påvirkning slike programmer har på norske barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gjyve løs på teater, opera og annen unyttig statsfinansiert kultur med det samme.

Totalt unyttige utgiftsposter satt opp mot skole, helsevesenet og politi?

NRK har sine budsjetter og dette gjør ikke skatten mindre ellet at sykehusene får mere penger om de lager andre mere aktverdige programmer.

 

Man bør alltid ha et kritisk syn på hva skattepenger brukes til.

Jeg synes at utgangspunktet skal være at alt er brukerbetalt, og så må man se på hva som trenger støtte/subsidier, hva som typisk er av offentlig interesse at blir ivaretatt. 

NRK sine budsjetter er jo ikke skrevet i stein? Man bør kunne se kritisk på hva som er deres sammfunnsoppdrag, og hvor mye penger de trenger for å utføre dette. Det samme gjelder alt annet av kulturinstitusjoner.

 

Det er sikkert viktig å sørge for et "minimum" innenfor ulike kulturformer, slik som f.eks. nasjonal opera og ballett som kanskje ikke er levedyktig uten en viss støtte.

Men man skal være veldig forsiktig hver gang man støtter/subsidierer noe. Nå synes jeg pengene sitter litt for løst. Målet om 1 prosent til kulturformål er for meg fullstendig idiotisk.

Man bør heller se på hva man ønsker å støtte enn et slikt "omvendt ostehøvelprinsipp".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke gjyve løs på teater, opera og annen unyttig statsfinansiert kultur med det samme.

Totalt unyttige utgiftsposter satt opp mot skole, helsevesenet og politi?

NRK har sine budsjetter og dette gjør ikke skatten mindre ellet at sykehusene får mere penger om de lager andre mere aktverdige programmer.

 

Man bør alltid ha et kritisk syn på hva skattepenger brukes til.

Jeg synes at utgangspunktet skal være at alt er brukerbetalt, og så må man se på hva som trenger støtte/subsidier, hva som typisk er av offentlig interesse at blir ivaretatt. 

NRK sine budsjetter er jo ikke skrevet i stein? Man bør kunne se kritisk på hva som er deres sammfunnsoppdrag, og hvor mye penger de trenger for å utføre dette. Det samme gjelder alt annet av kulturinstitusjoner.

 

Det er sikkert viktig å sørge for et "minimum" innenfor ulike kulturformer, slik som f.eks. nasjonal opera og ballett som kanskje ikke er levedyktig uten en viss støtte.

Men man skal være veldig forsiktig hver gang man støtter/subsidierer noe. Nå synes jeg pengene sitter litt for løst. Målet om 1 prosent til kulturformål er for meg fullstendig idiotisk.

Man bør heller se på hva man ønsker å støtte enn et slikt "omvendt ostehøvelprinsipp".

 

 

 

De fleste i Norge, med untak av ekstremliberalistene i DLF/Liberalistene ser verdien at vi har en velferdsstat som dekker viktige behov for befolkningen. Men Norge er notorisk i å bruke folks skattepenger som fulle sjømenn på tull og tøys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jack Ass og Dirty Sanchez moro på NRK; derfor lisensen økes...?

Den type "underholdning" har eksistert i rundt 20 år nå men jeg mener likevel at slikt ikke hører hjemme i Barne-TV. Det er en grunn til at slike programmer tradisjonelt har vært sendt sent på kvelden.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...