Gå til innhold

Program for personlig sikkerhet?


Letti

Anbefalte innlegg

Jeg bor alene med et lite barn, har ikke jobb, ingen venner eller familie i nærheten.

Er veldig bekymret for å bli utsatt for en hjemmeulykke eller akutt sykdom, vil kunne gå en uke eller mer før noen oppdager at noe har skjedd.

Var sikker på at det fantes apper/programmer for folk i en slik situasjon, men alt jeg finner er bare en mobilutgave av slik sikkerhetsalarm som eldre har hengende rundt halsen.

Hva om man blir utsatt for noe som gjør at man ikke kan få sendt noe signal?

Det jeg trenger en "watchdog" funksjon. Om jeg ikke, i løpet av 24 timer, har trykket på en knapp på mobil, pc etc. så vil det bli sendt melding til aktuelle personer.

 

Noen som vet om noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha, takk, den betegnelsen var ny for meg.
Har lett, men ikke funnet noe tilsvarende det jeg ønsker, en enkel applikasjon som kan kjøres i bakgrunnen på alle plattformer i parallell. Altså at jeg kan resette den uavhengig om jeg er på min Mac, PC, mobil eller brettbrett.

Lenke til kommentar

Det heter også "Lone worker monitoring".

 

 

Har lett, men ikke funnet noe tilsvarende det jeg ønsker, en enkel applikasjon som kan kjøres i bakgrunnen på alle plattformer i parallell. Altså at jeg kan resette den uavhengig om jeg er på min Mac, PC, mobil eller brettbrett.

Jeg tror ikke du finner noe slik.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Innser at jeg må redusere på kravene, at det holder med Android mobil.
Søkte på "deadman switch" og de jeg fant var ubrukelige til mitt behov:

Hva hensikten med denne er vet jeg ikke, eneste funksjon er at man må trykke på skjermen, og holde i et valgt tidsrom, hvis ikke sender den SMS.

 

Denne sendte ikke SMS og crashet etter kort tid.

 

Denne kan kun sende epost, ikke SMS.

 

Til slutt denne. Fungerer ved at man må bevege telefonen innen en valgt tid, maks 2 timer, for å resette nedtellingen, hvis ikke sender den SMS. Noe som fungerte.
Men er ubrukelig når man ikke kan velge fast starttidspunkt  og alarmtidspunkt, kun en tidsperiode. Som uansett er altfor kort.

Endret av Letti
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva med å finne deg noen kontakter i området du bor, eller en venn som har tid å chatte litt med deg på nett? Kanskje en telefon på kveldstid? Det er sunt å ha noen i nærheten, eller som kan ta turen innom for å se at du har det bra. En slags støttekontakt.

 

Skulle en hjemmeulykke eller lignende forekomme er mobiltelefonen redningen. Da ringer du nødnummeret.

Endret av naldy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...