Gå til innhold

VIDEO: Slay the Spire er en glimrende blanding av Darkest Dungeon og Hearthstone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra spill. I starten er det mye flaks, men de beste spillerne klarer å runde det så og si hver gang. Mye av sjarmen for meg er å utforske spill selv uten guider, i det minste i starten og da vil man nok dø endel her ja.

 

Ja, å utforske spill uten guider, er jo hvordan spillene er ment å skulle spilles, men det er mange som ikke har skjønt det. Om man driver og leser om "optimale builds" eller bruker en guide til å komme seg gjennom et spill så tar man fra seg selv mye av gleden med å spille.

 

Hva er egentlig vitsen med å begrense valgmulighetene sine til hva noen har bestemt er de optimale valgene, fremfor å selv få ha gleden med å utforske spillmekanikken og å finne ut hva som er gode valg? Man kan spille gjennom flere spill på samme tid om man gjør dette, men man får jo langt mindre spilleglede av det.

 

Om man konkurrerer mot andre på et avansert nivå så stiller det seg selvfølgelig annerledes da man vil bli nødt til å lese seg opp på den samme informasjonen som de andre har tilgang på, for å kunne delta i "våpenkappløpet", men om man bare spiller for seg selv uten å konkurrere med noen så gjør man seg selv en bjørnetjeneste om leser masse om hva andre mener er den beste måten å spille et spill på.

 

Jeg tror endel spillere som er nye i en sjanger lett misforstår spill når de leser om de på sider skrevet av fans av spillet. Det virker som mange tror man må gjøre slik og slik for å ha noen særlig sjanse til å komme gjennom et spill, selv om det vanlige vanskelighetsgraden på spillet ikke i det hele tatt krever noe slikt. Det finnes sikkert noen få spillere som spiller spill bare for opplevelsen av spillene, uten å få noen glede av utforskning og mestring av spillmekanikker, men jeg tror ikke de er så mange.

Lenke til kommentar

 

Det koster dere ingenting å klaske på 5/10 minutter ekstra med litt gameplay, ellers bra video

Har en del ekstra uredigert video, ja. Men hvordan tenker du dette skal presenteres? Som en egen video, eller en del på slutten uten stemme over?

Ja det blir vel samme, enten avsluttningsvis eller som en egen 'gameplay-feature' video som dere kan linke til i artikkelen? Det jeg mener er at det er ikke noe å spare på ved å gjøre det så kort som mulig når mange sikkert ville hatt glede av å se en sammenhengende video av en tre, fire rom i spillet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...