Gå til innhold

Nå blir det lettere å høre på favorittmusikken din mens du spiller med venner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Discord er fint, for mainstream spillere. Kompetativt sett så er discord det siste jeg kommer til å bruke, la inn ren mumble server og det tok 0,3% av server cpu. Teamspeak 3 tok 13% cpu kraft å har 13ms i forhold til discord med opptil 80ms (Ja vi snakker fiber).

Kanskje på tide å oppgradere fra den gamle Pentium III maskinen din, og bytte discord serveren din til riktig region? CPU ytelsen din er det noe helt galt med, det er det ingen tvil om.

 

Må le når du tror at selv 80ms vs 13ms i ett voice program har noe innvirkning på din "kompetetive evne". Men selvtillitten skal det ihvertfall ikke st på! :D

Endret av Mauro
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Discord er fint, for mainstream spillere. Kompetativt sett så er discord det siste jeg kommer til å bruke, la inn ren mumble server og det tok 0,3% av server cpu. Teamspeak 3 tok 13% cpu kraft å har 13ms i forhold til discord med opptil 80ms (Ja vi snakker fiber).

Kanskje på tide å oppgradere fra den gamle Pentium III maskinen din, og bytte discord serveren din til riktig region? CPU ytelsen din er det noe helt galt med, det er det ingen tvil om.

 

Må le når du tror at selv 80ms vs 13ms i ett voice program har noe innvirkning på din "kompetetive evne". Men selvtillitten skal det ihvertfall ikke st på! :D

 

 

80ms vs 13 ms blir ganske stor forskjell. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er 80ms målt til serveren og ikke de du snakker med. Dvs at det i praksis er 160ms mellom de man snakker med - og det er en forsinkelse man lett legger merke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv brukt både teamspeak, ventrilo, mumble, discord og Skype, men definitivt discord jeg er mest fornøyd med, både med tanke på interface, brukervennlighet, kvalitet og mer til. Må bare få med resten over på discord, så jeg kan kvitte meg helt med TS3. Nå skal det nevnes at jeg ikke spiller noe competive, men har ikke lagt merke til noe delay av noe slag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Discord er fint, for mainstream spillere. Kompetativt sett så er discord det siste jeg kommer til å bruke, la inn ren mumble server og det tok 0,3% av server cpu. Teamspeak 3 tok 13% cpu kraft å har 13ms i forhold til discord med opptil 80ms (Ja vi snakker fiber).

 

Jeg mistenker at spotify til discord ikke er ment for kompetitiv spilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Discord er jo det klart enkleste med tanke på at du slipper self-hosting, det er lett for folk å sette opp egne "servere" og invitere andre osv.. Men du har fryktelig lite kontroll. Både kvalitet og latency forandres dynamisk etter belastning uten at du kan gjøre noe som helst. Og personlig så syntes jeg selve programvaren er temmelig bloated sammenlignet med blant annet Mumble. Samtidig så ser jo Mumble ut som hvilket som helst annet open-source prosjekt, altså ikke spesielt sexy.

 

Foretrekker selv self-hosted Mumble server. Jevnt over alltid lavere latency, du har full kontroll på codec, kryptering, du kan styre båndbredden selv og ha større båndbredde enn du får på Discord og du slipper å frykte at ting reduseres under "peak hours" på grunn av høy belastning osv..

Lenke til kommentar

Bruker Discord mange timer om dagen selv. Annet enn at det ser litt mer sexy ut enn de fleste andre programmer foretrekker jeg TS3. Hadde man dog kunne hostet Discord-servere selv hadde det blitt en helt annen sak.

 

Ser det var noen som skrev at 80 ms latency ikke er mye sammenlignet med konkurrentene. Jo, det er egentlig fryktelig mye, noe avhengig av hva man spiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Discord er fint, for mainstream spillere. Kompetativt sett så er discord det siste jeg kommer til å bruke, la inn ren mumble server og det tok 0,3% av server cpu. Teamspeak 3 tok 13% cpu kraft å har 13ms i forhold til discord med opptil 80ms (Ja vi snakker fiber).

 

Er det 80ms latency på Discord du mener? Hvor ser du denne? Jeg vet at det foreligger en request hos Discord for å vise dette, så klarer ikke helt å finne ut av hvordan du finner dette? Om du mener du bruker 80ms latency når du spiller med Discord, så må du heller justere ned bitrate eller velge annen server lokasjon. Discord skal i teorien ikke bruke mer enn Teamspeak, med mindre du spiller av YT-video i Discord-chatten eller lignende.

Lenke til kommentar

 

Er det 80ms latency på Discord du mener? Hvor ser du denne? Jeg vet at det foreligger en request hos Discord for å vise dette, så klarer ikke helt å finne ut av hvordan du finner dette? Om du mener du bruker 80ms latency når du spiller med Discord, så må du heller justere ned bitrate eller velge annen server lokasjon. Discord skal i teorien ikke bruke mer enn Teamspeak, med mindre du spiller av YT-video i Discord-chatten eller lignende.

 

Du kan se det om du connecter til en channel og hovrer over de grønne barene ved "Voice connected". Når jeg sjekket nå så hadde jeg 27 ms til Central Europe. Fra før hadde de Amsterdam og London, regner med det er samme nå. Så Central Europe = Amsterdam, Western Europe = London. Har 37 ms til London. Russland har jeg 33, så den er nok ikke i Russland :p Og 110 til US East.

 

Så 80 ms er nok langt ifra et reelt tall. Da må du ha problemer, ISP eller Discord. En vanlig tid bør ligge rund 30 ms for Sør-Norge med fiber.

Lenke til kommentar

 

Discord er fint, for mainstream spillere. Kompetativt sett så er discord det siste jeg kommer til å bruke, la inn ren mumble server og det tok 0,3% av server cpu. Teamspeak 3 tok 13% cpu kraft å har 13ms i forhold til discord med opptil 80ms (Ja vi snakker fiber).

Kanskje på tide å oppgradere fra den gamle Pentium III maskinen din, og bytte discord serveren din til riktig region? CPU ytelsen din er det noe helt galt med, det er det ingen tvil om.

 

Må le når du tror at selv 80ms vs 13ms i ett voice program har noe innvirkning på din "kompetetive evne". Men selvtillitten skal det ihvertfall ikke st på! :D

Det er snakk om server med 40 personer som spiller i ligaer, såklart har ms noe å si. Såklart har cpu bruk for en server noe å si, ivertfall om det er mer program som kjører på den. Noen er mer dedikerte enn bare å spille for morro skyld gutten :)

Ja, begynner å bli lei 4790k, 20gb ram og 1080 faktisk, må handle nytt denne måneden pga rendering.

Lenke til kommentar

 

 

Discord er fint, for mainstream spillere. Kompetativt sett så er discord det siste jeg kommer til å bruke, la inn ren mumble server og det tok 0,3% av server cpu. Teamspeak 3 tok 13% cpu kraft å har 13ms i forhold til discord med opptil 80ms (Ja vi snakker fiber).

Kanskje på tide å oppgradere fra den gamle Pentium III maskinen din, og bytte discord serveren din til riktig region? CPU ytelsen din er det noe helt galt med, det er det ingen tvil om.

 

Må le når du tror at selv 80ms vs 13ms i ett voice program har noe innvirkning på din "kompetetive evne". Men selvtillitten skal det ihvertfall ikke st på! :D

 

Det er snakk om server med 40 personer som spiller i ligaer, såklart har ms noe å si. Såklart har cpu bruk for en server noe å si, ivertfall om det er mer program som kjører på den. Noen er mer dedikerte enn bare å spille for morro skyld gutten :)

Ja, begynner å bli lei 4790k, 20gb ram og 1080 faktisk, må handle nytt denne måneden pga rendering.

 

Ja, de som er mer dedikerte enn seg selv setter vel opp enda en discord kanal hvis det er tilfellet det du sier. Enten så er problemet bak tastaturet, men du kan jo prøve å oppgradere internettet ditt i det minste, siden du er så opptatt av lav ms. :) Endret av Mauro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Discord er fint, for mainstream spillere. Kompetativt sett så er discord det siste jeg kommer til å bruke, la inn ren mumble server og det tok 0,3% av server cpu. Teamspeak 3 tok 13% cpu kraft å har 13ms i forhold til discord med opptil 80ms (Ja vi snakker fiber).

Kanskje på tide å oppgradere fra den gamle Pentium III maskinen din, og bytte discord serveren din til riktig region? CPU ytelsen din er det noe helt galt med, det er det ingen tvil om.

 

Må le når du tror at selv 80ms vs 13ms i ett voice program har noe innvirkning på din "kompetetive evne". Men selvtillitten skal det ihvertfall ikke st på! :D

 

Det er snakk om server med 40 personer som spiller i ligaer, såklart har ms noe å si. Såklart har cpu bruk for en server noe å si, ivertfall om det er mer program som kjører på den. Noen er mer dedikerte enn bare å spille for morro skyld gutten :)

Ja, begynner å bli lei 4790k, 20gb ram og 1080 faktisk, må handle nytt denne måneden pga rendering.

 

Ja, de som er mer dedikerte enn seg selv setter vel opp enda en discord kanal hvis det er tilfellet det du sier. Enten så er problemet bak tastaturet, men du kan jo prøve å oppgradere internettet ditt i det minste, siden du er så opptatt av lav ms. :)

 

Kjører egen ts3 server på 500mbit med 6ms til en gaming-forening, prøv det med discord :)

 

Edit: Folk med adsl har 24ms da, greit det?

Endret av Fartlitter
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...