Gå til innhold

Fallout 4 kan spilles gratis på PC hele helgen


Anbefalte innlegg

 

Det blir bare så tydelig at Bethesda kun tenker business. Spillene er nærmest identiske og er laget på samlebånd. Magien fra Morrowind og Oblivion er ihvertfall helt borte.

 

Merkelig å totalslakte Fallout 4 for så å snakke om magien i Oblivion.

 

Nå er det over 10 år siden jeg spilte gjennom sistnevnte, og minnene mine er kanskje noe vage. Jeg husker dog at jeg ble ganske så skuffet da spillet kom ut. Selv om utviklerne gjorde mye bra var det alt for mange irritasjonsmomenter som ødela helhetsfølelsen for meg. Av det jeg husker kan det nevnes blant annet:

 

- Et ødeleggende levelskaleringssystem, som ikke belønnet deg for å levle opp. 

Valgte man å fokusere på feil attributes risikerte man å få grisejuling av mobs som gikk langs hovedveiene i spillet.

Mener å huske at man også kunne fullføre arenaen på de første 1-2 levlene som jo sier sitt om hvor tullete dette var.

 

- Elendig optimalisering. Enorme FPS-drops i uteområdene både på PC og X360.

 

- Linær historie. Så vidt jeg husker var det ingen valg man måtte ta underveis, og heller ingen fraksjoner man måtte velge mellom slik som i f.eks Morrowind.

 

- Kun tre typer dungeons; forts, caves og de der alveruinene. Hadde man sett f.eks et fort så hadde man i grunnen sett alle, for alt annet var likt og uten spesiell loot eller endboss. Og la meg ikke snakke om de der forbannede Oblivion-portalene som nesten gjorde at jeg sluttet før jeg fullførte hovedhistorien.

 

- Pinlig lavt antall stemmeskuespillere.

 

- En skikkelig tullete UI som kun spesialiserer seg på konsoll. Ikke at den i Morrowind var noe lekkerbisken, men jeg hadde valgt den fremfor Oblivions hvilken som helst dag.

 

Selv koste jeg meg veldig med Fallout 4 og finner det merkelig at så mange er såpass misfornøyde som de gir utrykk for. 

Personlig synes jeg Oblivion er det dårligste av spilla i serien, Morrowind definitivt det beste. Koste meg med Fallout 4 en stund men runda aldri storien. Det spillet jeg likte minst i den serien også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Merker det at anmelder og meg står veldig ulikt. Er få spill jeg har blitt så skuffet over som Fallout 4, og det var vel det som satte spikeren i Bethesda kista for min del :p Men det er jo greit for de som ikke har spilt det enda å kunne ta en gratishelg for å prøve.

+1. Fallout 4 var en enorm skuffelse. Gleder meg ikke litt til neste Elder Scrolls en gang på grunn av katastrofen Fallout 4.

Nå er Elder Scrolls min favoritt av de to universene, men ja... Er redd selv for at det blir for simplifisert og casual.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...