Gå til innhold

Fallout 4 kan spilles gratis på PC hele helgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker det at anmelder og meg står veldig ulikt. Er få spill jeg har blitt så skuffet over som Fallout 4, og det var vel det som satte spikeren i Bethesda kista for min del :p Men det er jo greit for de som ikke har spilt det enda å kunne ta en gratishelg for å prøve.

+1. Fallout 4 var en enorm skuffelse. Gleder meg ikke litt til neste Elder Scrolls en gang på grunn av katastrofen Fallout 4.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Merker det at anmelder og meg står veldig ulikt. Er få spill jeg har blitt så skuffet over som Fallout 4, og det var vel det som satte spikeren i Bethesda kista for min del :p Men det er jo greit for de som ikke har spilt det enda å kunne ta en gratishelg for å prøve.

+1. Fallout 4 var en enorm skuffelse. Gleder meg ikke litt til neste Elder Scrolls en gang på grunn av katastrofen Fallout 4.

Fikk litt av den samme følelsen selv, IKKE enorm skuffelse, men mer en sånn "hvorfor snur hovedhistorien hit og dit så mye, skuff" vi ble bortskjemt med fallout new vegas, fallout 4 føles mer som et gruppeprosjekt som ikke ble gitt nok tid til å utvikle historieforløpet på hovedhistorien, men byggingen var jo råbra. tipper Fallout 5 blir mye bedre på historie, siden dette har vært hovedminuset i rewiews hittil.

Lenke til kommentar

Problemet er at alt er så forutsigbart og altfor mange assets er resirkulert fra tidligere spill. Hele lockpicking-mekanismen er identisk med Skyrim, Valentine har samme stemme som nesten alle menn i Skyrim, Desdemona er også kliss lik Aela og andre damer fra Skyrim. Grafikken og spesielt animasjonene er nesten på et PS3 nivå, og dialogsystemet er det verste jeg har sett i et spill noen sinne. Historien er også latterlig dårlig, tror ungdomskoleelever fint kunne skrevet en mye mer spennende historie på en tentamen på 3 timer.

 

Det blir bare så tydelig at Bethesda kun tenker business. Spillene er nærmest identiske og er laget på samlebånd. Magien fra Morrowind og Oblivion er ihvertfall helt borte.

Lenke til kommentar

Det blir bare så tydelig at Bethesda kun tenker business. Spillene er nærmest identiske og er laget på samlebånd. Magien fra Morrowind og Oblivion er ihvertfall helt borte.

 

Merkelig å totalslakte Fallout 4 for så å snakke om magien i Oblivion.
 
Nå er det over 10 år siden jeg spilte gjennom sistnevnte, og minnene mine er kanskje noe vage. Jeg husker dog at jeg ble ganske så skuffet da spillet kom ut. Selv om utviklerne gjorde mye bra var det alt for mange irritasjonsmomenter som ødela helhetsfølelsen for meg. Av det jeg husker kan det nevnes blant annet:
 
- Et ødeleggende levelskaleringssystem, som ikke belønnet deg for å levle opp. 
Valgte man å fokusere på feil attributes risikerte man å få grisejuling av mobs som gikk langs hovedveiene i spillet.
Mener å huske at man også kunne fullføre arenaen på de første 1-2 levlene som jo sier sitt om hvor tullete dette var.
 
- Elendig optimalisering. Enorme FPS-drops i uteområdene både på PC og X360.
 
- Linær historie. Så vidt jeg husker var det ingen valg man måtte ta underveis, og heller ingen fraksjoner man måtte velge mellom slik som i f.eks Morrowind.
 
- Kun tre typer dungeons; forts, caves og de der alveruinene. Hadde man sett f.eks et fort så hadde man i grunnen sett alle, for alt annet var likt og uten spesiell loot eller endboss. Og la meg ikke snakke om de der forbannede Oblivion-portalene som nesten gjorde at jeg sluttet før jeg fullførte hovedhistorien.
 
- Pinlig lavt antall stemmeskuespillere.
 
- En skikkelig tullete UI som kun spesialiserer seg på konsoll. Ikke at den i Morrowind var noe lekkerbisken, men jeg hadde valgt den fremfor Oblivions hvilken som helst dag.
 
Selv koste jeg meg veldig med Fallout 4 og finner det merkelig at så mange er såpass misfornøyde som de gir utrykk for. 
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det blir bare så tydelig at Bethesda kun tenker business. Spillene er nærmest identiske og er laget på samlebånd. Magien fra Morrowind og Oblivion er ihvertfall helt borte.

 

Merkelig å totalslakte Fallout 4 for så å snakke om magien i Oblivion.

 

Nå er det over 10 år siden jeg spilte gjennom sistnevnte, og minnene mine er kanskje noe vage. Jeg husker dog at jeg ble ganske så skuffet da spillet kom ut. Selv om utviklerne gjorde mye bra var det alt for mange irritasjonsmomenter som ødela helhetsfølelsen for meg. Av det jeg husker kan det nevnes blant annet:

 

- Et ødeleggende levelskaleringssystem, som ikke belønnet deg for å levle opp. 

Valgte man å fokusere på feil attributes risikerte man å få grisejuling av mobs som gikk langs hovedveiene i spillet.

Mener å huske at man også kunne fullføre arenaen på de første 1-2 levlene som jo sier sitt om hvor tullete dette var.

 

- Elendig optimalisering. Enorme FPS-drops i uteområdene både på PC og X360.

 

- Linær historie. Så vidt jeg husker var det ingen valg man måtte ta underveis, og heller ingen fraksjoner man måtte velge mellom slik som i f.eks Morrowind.

 

- Kun tre typer dungeons; forts, caves og de der alveruinene. Hadde man sett f.eks et fort så hadde man i grunnen sett alle, for alt annet var likt og uten spesiell loot eller endboss. Og la meg ikke snakke om de der forbannede Oblivion-portalene som nesten gjorde at jeg sluttet før jeg fullførte hovedhistorien.

 

- Pinlig lavt antall stemmeskuespillere.

 

- En skikkelig tullete UI som kun spesialiserer seg på konsoll. Ikke at den i Morrowind var noe lekkerbisken, men jeg hadde valgt den fremfor Oblivions hvilken som helst dag.

 

Selv koste jeg meg veldig med Fallout 4 og finner det merkelig at så mange er såpass misfornøyde som de gir utrykk for. 

Husker levelskalering ødela opplevelsen totalt i oblivion. Spilte det max 5 timer før jeg ga faen i hele drittspillet.

Morrowind er klart best i serien. Skyrim greit.

 

Må si jeg ble litt skuffa over fallout 4. Main story er litt meh(har ikke runda det men kommet et godt stykke). Utdatert spillmotor. Lading på absolutt alt og lange sådan,til og med med ssd tar det nesten like langt tid.

Dårlig implementert hus bygging. Sikkert kommet noen mods som fikser på det men burde vært bedre vanilla. Konsollifisert og kronglete ui når man skal beordre npc'er etc.

Helt grei grafikk men litt utdatert.

Lenke til kommentar

Oblivion hadde sine problemer det også, men det er et tolv år gammelt spill og Bethesda pushet grensene mer den gang. Når jeg sier magien så mener jeg det nok personlig da det var et av de første spillene i denne sjangeren jeg spilte, så alt var nytt for meg, og det er som sagt 12 år siden jeg spilte det sist. Levelskaleringen var helt på trynet, fps var kanskje dårlig på Xbox men jeg var i hvert fall imponert den gang av grafikken, lineær historie, men utrolig mange gode sidequest og forskjellige guilds med mye bedre quests enn det vi har i Skyrim i hvert fall, og historien er 100 ganger bedre enn det tullet vi fikk servert i Fallout 4. Det er et like lavt antall stemmeskuespillere i alle Bethesda-spill, og viktige personer i spilene kjenner man igjen fra tidligere spill. Husket når jeg møtte Nick Valentine, jeg ble helt paff og begynte å tenke på Belethor, Vargas eller hva han het og alle andre i Skyrim som har akkurat samme stemmen.

Nå når andre utviklere også begynner å bli gode innen åpen verden sjangeren så er det så tydelig at Bethesda har gjort minimalt for å fornye seg siden Oblivion. Det er alltid samme spillet, samme spill-mekanikkene, bare med en ny verden og ny historie. Litt bedre grafikk og litt annerledes historie, men det er egentlig samme spillet (Fallout har pistoler, Elder scrolls har sverd og magi) om og om og om og om igjen. Og likevel får det 10/10. Fatter det ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er virkelig sånne ting som at samme stemmer brukes flere ganger viktig? For meg er det helt irrelevant.

 

Jeg synes personene i Fallout 4 er gode. Mama Murphy for eks. Og han detektiven. Jeg elsker det oppdraget med han der man henter en bit av hjernen til en dude. Og hunden. Herlig hund. Fun and games nesten hele veien.

Lenke til kommentar

 

Hadde tenkt å kjøpe GOTY edition som kom nylig. Men når de slipper den til nypris gidder jeg ikke.

fallout 4 goty på steam "tilbud" nå. 360ish kroner. Får "fysiske utgaven" på komplett til 329kr.

Meh for mye. Venter til den er 250 eller lavere. Det jeg har sett og hørt om det høres ikke ut som jeg liker kjempegodt. Er helt sikkert greit tidsfordriv. Men har ikke dårlig tid. Har nok å spille om dagen.
Lenke til kommentar

Det som drepte spillgleden min i FO4 var en samling av forskjellige ting som samlet bare ble bleh.

 

-Dialogen. Ja, nei, sarkastisk og spørsmål... Det oppsummerer vel hvordan majoriteten av dialog fungerer. Jeg savnet veldig fort systemet fra tidligere spill.

 

-Fjerning av skills. Det nye perk systemet syns jeg var utrolig kjedelig. Kombinert med at det ikke er noe cap på nivå så kan du egentlig bare grinde deg til å kunne alt, så det å planlegge en spesifikk karakter forsvinner helt.

 

-Død verden. Det at man selv må bygge omtrent alle byene i spillet ble fort kjedelig. Vet ikke hvor mange ganger jeg fant en ny location og tenkte at her kunne det være noe spennende, bare for å ende opp med nok en meningsløs kamp mot raiders eller lignende.

 

-Søppel. Det har gått 200 år siden krigen, og fremdeles bor folk med et gammelt skjelett i hjørnet og i en rønne. I tidligere spill så har samfunn utviklet seg, mens i FO4 bor folk fremdeles i en ruin.

 

-Radiant quests. Disse ble bare kjedelig. Gå dit, drep/hent x, kom tilbake. Totalt meningsløst etter hvert, og spess siden alt mulig respawner hele tiden.

 

-Level scaling. Dette er aldri en god ide. I allefall ikke slik Bethesda gjør det.

 

-Power Armor. I de foregående spillene var dette noe kult og episk man fikk etter hvert, og karakteren din måtte trenes opp til å bruke den. Her så kan hvem som helst hoppe inn i den ultimate rustningen og herje rundt så mye de bare vil. Snakk om brudd på tidligere canon.

 

-Settlements. Preston Garvey... Morsomt konsept, men alt for mye av det og veldig halvveis utført.

 

-Ingenting betyr noe. Det er nesten ett fett hva du har lyst til å gjøre i spillet. Med unntak av valget rundt hvilken fraksjon du vil leke med er det nesten ingenting som betyr noe. Du kommer til Diamond City, og selv om du sier at du ikke vil inn der så bestemmer Piper at "Joda, her skal du".

 

-Våpen. Veldig dårlig utvalg i forhold til tidligere spill. Ja, du kan modde dem, men det er alt. Syns også at det er tullete at perks bestemmer hvor mye skade et våpen gjør.

 

Nå har jeg vel egentlig skrevet en liten novelle her så det er på tide å gi seg. Syns helt ærlig at FO4 heller bør sammenlignes med Borderlands i stedet for de andre FO spillene.

Lenke til kommentar

Det som drepte spillgleden min i FO4 var en samling av forskjellige ting som samlet bare ble bleh.

-Dialogen. Ja, nei, sarkastisk og spørsmål... Det oppsummerer vel hvordan majoriteten av dialog fungerer. Jeg savnet veldig fort systemet fra tidligere spill.

-Fjerning av skills. Det nye perk systemet syns jeg var utrolig kjedelig. Kombinert med at det ikke er noe cap på nivå så kan du egentlig bare grinde deg til å kunne alt, så det å planlegge en spesifikk karakter forsvinner helt.

-Død verden. Det at man selv må bygge omtrent alle byene i spillet ble fort kjedelig. Vet ikke hvor mange ganger jeg fant en ny location og tenkte at her kunne det være noe spennende, bare for å ende opp med nok en meningsløs kamp mot raiders eller lignende.

-Søppel. Det har gått 200 år siden krigen, og fremdeles bor folk med et gammelt skjelett i hjørnet og i en rønne. I tidligere spill så har samfunn utviklet seg, mens i FO4 bor folk fremdeles i en ruin.

-Radiant quests. Disse ble bare kjedelig. Gå dit, drep/hent x, kom tilbake. Totalt meningsløst etter hvert, og spess siden alt mulig respawner hele tiden.

-Level scaling. Dette er aldri en god ide. I allefall ikke slik Bethesda gjør det.

-Power Armor. I de foregående spillene var dette noe kult og episk man fikk etter hvert, og karakteren din måtte trenes opp til å bruke den. Her så kan hvem som helst hoppe inn i den ultimate rustningen og herje rundt så mye de bare vil. Snakk om brudd på tidligere canon.

-Settlements. Preston Garvey... Morsomt konsept, men alt for mye av det og veldig halvveis utført.

-Ingenting betyr noe. Det er nesten ett fett hva du har lyst til å gjøre i spillet. Med unntak av valget rundt hvilken fraksjon du vil leke med er det nesten ingenting som betyr noe. Du kommer til Diamond City, og selv om du sier at du ikke vil inn der så bestemmer Piper at "Joda, her skal du".

-Våpen. Veldig dårlig utvalg i forhold til tidligere spill. Ja, du kan modde dem, men det er alt. Syns også at det er tullete at perks bestemmer hvor mye skade et våpen gjør.

Nå har jeg vel egentlig skrevet en liten novelle her så det er på tide å gi seg. Syns helt ærlig at FO4 heller bør sammenlignes med Borderlands i stedet for de andre FO spillene.

De tingene du nevnter er nettopp defor jeg ikke har noe hastverk med å spille det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...