Gå til innhold

Butikker som bruker PostNord


Anbefalte innlegg

Jeg har bare gode erfaringer med Postnord. De er litt raskere enn Posten der jeg bor. Hvis jeg bestiller ei pakke på f.eks. Komplett, så har jeg den på Post i butikk dagen etter kl 12. Hvis jeg bestiller noe som skal leveres med Posten, så er der tidligst 1630 dagen etter, men ofte ikke før kl 1630 dagen etter det igjen. Jeg er ofte hjemme igjen fra jobb kl 1600, og da er det kjedeligere å måtte dra ut igjen for å hente pakken mot å bare plukke den med meg på vei hjem. Ja, jeg er utålmodig når jeg bestiller ting, hehe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

PostNord er et latterlig selskap i mine øyne. Skulle ønske feks. Komplett brukte Bring.

 

  • Elendig på å holde avtaler
  • Elendige biler
  • Sjåfører som ikke er interessert i å gjøre sitt beste
  • Kundeservice som er umulig å komme fram hos, og som ikke ringer opp etter avtale
  • Feilinformasjon og løgn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Postnord har blitt en parodi på et fraktselskap.

 

Her i mitt område har de nå sluttet helt å levere til postkasse eller butikk. ALT må hentes på Postnord sin terminal hvor de ansatte ser ut til å vasse i sirup. 

 

Dvs. at jeg de siste par ukene har måttet kjøre til sammen bortimot et par mil for å hente to små pakker som lett hadde fått plass i selv den minste postkasse. 

 

Postnord er rett og slett skremmende dårlige på det de driver med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når man er så dum at man adresserer en pakke til en hund skal man vel bare være glad den ikke går i retur til avsender.

 

 

Ifølge mottaker:

– Når Janet (avsenderen, journ.anm) sendte gaven fra England, ble den sendt som brev/pakke. Det vil si at den skulle bli levert i postkassen min, og der hadde den fått plass. PostNord valgte å gjøre om pakken til et rekommandert brev. Janet hadde ikke bestilt eller betalt for det, sier hun

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Beklager bump, men ÅÅÅÅ POSTNORD ALTSÅ!

Har bestilt en sykkel med "gratis frakt", men skulle jeg skrevet timer på dette kunne jeg like gjerne betalt noen hundrelapper til konkurrenten. Pakken har beveget seg fort og smertefritt gjennom Europa, og det er nesten så jeg begynner å lure på om jeg skal revurdere mitt inntrykk av Postnord. Men så var det den siste biten, da...

post-69468-0-63759800-1559640430_thumb.png

Pakken er nå i byen, og siden den er ganske stor og jeg ikke har bil tenkte jeg å høre om jeg kunne få den levert, eller om dette allerede var på trappene. Inn på sporingssidene. Registrerer meg. Dette er en bedriftspakke. Javel, jeg er ikke en bedrift, men hvis det er det som må til... *klikk* Så får jeg opp dette:

post-69468-0-77879200-1559640102_thumb.png

...

Etter litt frem og tilbake får jeg siden til å malfunksjonere slik at jeg faktisk ser hva jeg går med på ved å opprette meg selv som "bedriftskunde" (det er tilsynelatende trygt). Ok, da kan jeg kanskje ordne med hjemlevering?

post-69468-0-45610600-1559640452_thumb.png

Nope. Glem at jeg nettopp har lest sendingsdetaljene. Bare fortreng det.

OK, da blir det telefonservice! Chat hopper jeg klokelig over. Sikkert gøy. Slipper til min forbløffelse å sitte en halvtime i kø.

-Ja, den blir levert hjem til deg, passer det i morgen mellom 8 og 16?

- Trodde den kom i dag, det står her.

- Det er estimert, ingen garanti.

- Jeg kan være her frem til tre, men da skal jeg på jobb. Jeg kan ikke ta meg fri for å vente på en pakke.

- Vi kan levere uten signatur?

- Altså uten at jeg er her? En sykkel til femten laken skal stå ubeskyttet på trammen hele dagen?

- Vi kan levere på torsdag?

- Jeg kan ikke ta meg fri en hel dag for å motta en pakke. Vi må da kunne avtale et mer nøyaktig tidspunkt enn "mellom åtte og fire".

- Du kan hente den på terminalen?

- Ok. Greit. Er den der nå?

- Ja.

- Og jeg kan hente den?

- Ja.

- Heeeelt sikker på det?

- Ja, mellom åtte og fire.

 

Så nå bærer det i vei til Lungegårdskaien. Spent på hva som venter meg der, det kan umulig være bra.

 

EDIT: Jadda!

post-69468-0-07127400-1559654468_thumb.jpg

"Det er et hentepunkt lenger inne på området, men vi gidder ikke fortelle deg hvor, det er best du går hjem." Ser nå at lappen er litt, men bare litt, mer informativ enn jeg oppfattet den som, men jeg var såpass sur på dette tidspunktet at jeg sporet opp det skjulte bedriftshentepunktet på pur faen og fikk med meg pakken.

 

 

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har tydeligvis vært utrolig heldig da.

 

Alle pakker jeg bestiller som blir sendt med Postnord, de må hentes ved nærmeste "post i butikk" ett par kilometer fra der jeg bor. Det eneste problemet mitt er at noen ikke stapper pakken rett i postkassen min (selv om det er snakk om ganske små pakker) men jeg kjører jo som regel forbi den butikken hvor pakkene mine havner, så særlig stort problem er det heldigvis ikke. :)

 

Det kunne tydeligvis gått ganske mye verre, med tanke på alle slike "skrekk-historier" fra tråder som denne...

Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på hvor man bor. Her jeg bor er de et mareritt, selv om jeg velger utleveringssted leverer de der det passer dem. Mitt nærmeste PostNord i butikk er 300 meter unna, men de synes ofte det er fint at jeg kjører noen kilometer for å hente pakken uten forklaring. Om jeg ber de flytte pakken til rett sted sier de at det er ok så lenge jeg betaler ekstra, så hva var problemet egentlig? En gang gav jeg opp og nektet å hente om ikke butikken ryddet opp. Endte med å handle et annet sted. Banditter

Lenke til kommentar

Virker som PostNord har veldig dårlige interne rutiner og regler. Hører mye dårlig om dem, men her jeg bor er det alltid super service. Havner alltid på rett pick-up point, og om jeg bestiller hjemlevering kommer den alltid på kvelden etter normal arbeidstid og de ringer alltid 20-30 minutter før de kommer.

 

Med andre ord så virker det som at servicen du får avhenger av hvem som jobber hos postnord i det området og hvilken holdning de har til jobben.

Lenke til kommentar

Synd trådstarter ikke fullførte ideen om å lage en liste over butikker som sender med Postnord. Føler at butikker som sender med Postnord prøver å skjule det mer enn butikker som sender med posten. Se f.eks Bauhaus.no og Outnorth.no, absolutt ingen indikasjon på at de bruker Postnord til levering før du får eposten om at varen har blitt postlagt med Postnord og da er det jo for sent å kansellere. Gjør det å boikotte Postnord unødvendig vanskelig selv om det sikkert er formålet (vil ikke tape salg pga Postnord sitt dårlige omdømme).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"da var det min tur" Nylig opplevd at PostNord hang pakken i en krok på postkassa, rett i glaninga til potensielle langfingrede individer. Var bestilling fra NetOnNet, verdi over 500 kr. og valgte fri-frakt. Forventet å få hentelapp pga. størrelse, men nei da. Aldri opplevd dette før (men en stund siden jeg handlet derfra)

 

Tror jeg har funnet ut "hvorfor det er sånn". PostNord tilbyr (bl.a.) disse to løsningene for bedriftskunder/nettbutikker:

 

MyPack Collect

http://www.postnord.no/nb/tjenester/mypack-collect

 

MyPack Home Small

http://www.postnord.no/nb/tjenester/mypack-home-small

 

Er vel grunn til å anta at nederste er billigst for nettbutikken. På den annen side skulle man tro at det koster PostNord en del å kjøre rundt "hele distriktet" til hjem-adresser, fremfor å levere alt til den lokale post-i-butikk (slik de gjør i øverste)

 

Noen ganger kan det sikkert være kjekt (og til og med ønskelig) å få noe småtteri rett hjem, men det burde være en valgmulighet om tradisjonell hentelapp, spør dere meg.

Lenke til kommentar

Siden tråden er dukket opp igjen, får jeg nesten si at for min del har PostNord forbedret seg. Det er godt over et år siden det var uregelmessigheter, og dessuten har de forbedret datasystemet sitt (selv om det fortsatt ikke er perfekt). De leverer når de skal og sier fra hvis de blir litt forsinket. Krysser fingrene for fortsatt fremgang.

Lenke til kommentar

Er vel grunn til å anta at nederste er billigst for nettbutikken. På den annen side skulle man tro at det koster PostNord en del å kjøre rundt "hele distriktet" til hjem-adresser, fremfor å levere alt til den lokale post-i-butikk (slik de gjør i øverste)

Forstår det slik at Postnord må betale for hver pakke butikken utleverer. Derfor er Postnord så opptatt av å kunne henge pakkene på utsiden av postkasser. Selv om de skulle bli stjelt så sparer de penger på det siden de ikke tar ansvar for tyveri.

Lenke til kommentar

Er nok billigere eller eventuelt like mye å levere alle pakkene til butikken, som å kjøre de ut selv

 

Jeg ble ringt opp av en sjåfør en gang som spurte om jeg var hjemme og ville avtale tidspunkt for levering eller om han skulle levere hos butikken, og det virket som at han ble glad når jeg sa butikken, sparer nok masse tid på det

 

Henger de pakken på postkassen, så melder jeg pakken "ikke levert", for jeg har ikke signert for noen pakke..

Lenke til kommentar

Forstår det slik at Postnord må betale for hver pakke butikken utleverer. Derfor er Postnord så opptatt av å kunne henge pakkene på utsiden av postkasser. Selv om de skulle bli stjelt så sparer de penger på det siden de ikke tar ansvar for tyveri.

 

Ja, koster nok en del å la butikken håndtere det.

 

Egentlig er det feil "å skyte på" PostNord (i alle fall i mitt eksempel) siden de bare leverer den tjenesten oppdragsgiver har betalt for. Det er bare det at det kommer som en uventet overraskelse å se ei pakke hengende på postkassen. Men "neste gang" vet man jo om det, og kan følge med eller få en nabo til å ta den inn i tilfelle man sjøl ikke er hjemme.

Lenke til kommentar

Egentlig er det feil "å skyte på" PostNord (i alle fall i mitt eksempel) siden de bare leverer den tjenesten oppdragsgiver har betalt for. Det er bare det at det kommer som en uventet overraskelse å se ei pakke hengende på postkassen. Men "neste gang" vet man jo om det, og kan følge med eller få en nabo til å ta den inn i tilfelle man sjøl ikke er hjemme.

Ja, men.... Det er da PostNord som tilbyr tjenesten hvor "leveringen" innbærerer at hvem som helst kan ta med seg pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...