Gå til innhold

Butikker som bruker PostNord


Anbefalte innlegg

Etter x antall pakker som har blitt hengt på postkassa mi, og en service som passer i et fengsel, har jeg bestemt meg for å ganske enkelt ligge unna nettbutikker som bruker PostNord. Er sikkert flere andre som misliker dem, så for alle oss tenkte jeg å lage en liste her over alle butikkene som bruker dem som bud.

Flott om dere andre på forumet også vil bidra litt til listen i kommentarfeltet, så kan jeg prøve å få oppdatert litt etter litt :)

 

LISTEN

-----------------------

 

ELEKTRONIKK

--------------------------

 

KLÆR

--------------------------

 

(Fler kategorier kommer vel)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La vær å bestill levering hjem da.

Få pakken din levert til en butikk som har utlevering av postnord pakker.

Da slipper du å ha noe med postnord å gjøre, det tar butikken seg av.

 

 

Det hjelper lite når Postnord plasserer pakker for avhenting på fullstendig vilkårlig utleveringssted fra gang til gang. 

 

Jeg har et utleveringssted hos en Coop Extra butikk 2 minutters gange fra mitt hjemsted. Et sted jeg er innom ukentlig for dagligvarehandel. Likevel har Postnord et par ganger klart å legge pakken for avhenting på et helt annet sted flere kilometer unna i helt motsatt retning av hvor jeg vanligvis ferdes. For langt å gå slik at jeg må ta bilen og passere en bomstasjon unødvendig. 

 

Jeg har klaget til Postnord og de svarer med at de legger pakken hos det utleveringsstedet som i hvert tilfelle har mest ledig oppbevaringskapasitet. 

 

Postnord er djevelens verk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva med å starte listen med de butikkene du vet om? Ettersom du har X antall erfaringer med det så burde det stå noen butikker på denne lista.

 

Komplett (her kan du vel velge PostNord/Posten hvis jeg ikke husker feil)

Maxgodis.se

Ark Bokhandel

Dressmann

...er de jeg kommer på i farten. Alle leverer til PostNord utleveringssted med de problemene det medfører (forsinkelser, tapte pakker, feil utleveringssted).

 

Hvorfor ikke gjøre mer enn å boikotte de, hvorfor ikke sende en epost til butikken og fortelle de hvorfor du boikotter de? Da blir de oppmerksomme på grunnen til at du boikotter de, og hvis mange nok gjør dette vil de nok vurdere å kutte ut PostNord.

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet CDON en hel del opp igjennom årene til å kjøpe både film, musikk og diverse småelektronikk, men etter at samtlige av de fire siste bestillingene har blitt køddet til av Postnord så sendte jeg CDON en mail hvor jeg gav tydelig beskjed om at jeg ikke lenger kom til å handle fra dem fremover.

 

Svaret jeg fikk fra CDON var som følger:

 

"Per dags dato så vil våre sendinger bli sendt med PostNord da vi har et godt samarbeide med dem. Med Vennlig hilsen XXX / CDON"

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bestilte en pakke hos Komplett i fjor, den klarte Postnord å sende tilbake fra Bergen til Sandefjord fordi de "ikke likte postkassen min". Er forsåvidt enig i at vanlige postkasser ikke er 100% trygge, men hvis de krever noe ekstraordinært bør man jo få beskjed på forhånd (tror helst det var en bullshit-unnskyldning for at budet ikke hadde tid eller gidde til å gjøre jobben sin). Men - hvorfor pakken gikk i retur i stedet for til nærmeste utleveringspunkt måtte fuglene vite, det var vel fordi det ikke var inkludert i akkurat det fraktproduktet jeg valgte - men det ble jo dobbelt så dyrt for dem. 

Uansett: da jeg snakket med en kundearbeider på Komplett-chatten og sa jeg ville tenke meg om to ganger før jeg handlet i en butikk som brukte Postnord igjen, fikk jeg et gavekort på 150 spenn. Neste sending gikk bedre, men innebar ikke noe så komplisert som å putte noe i en postkasse. Så lenge det går fra butikk til utleveringspunkt klarer de det kanskje. 

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har BARE dårlige erfaringer med PostNord. De har rotet bort varer, sendt feil og møtt opp til feil avtalt tid. Det er så sinsykt ræva. Gjennom jobben også hvor vi mottar varer fra PostNord daglig er det stort sett bare tull og de tar ALDRI ansvar for en feil. Mener de er dekket av en eller annen idiotisk regel om at de ikke kan straffes om noe blir borte. Husker ikke helt i farten, men alt faller på butikk/leverandør.

 

Problemet er jo at ALLE bruker Postnord virker det nesten som, men det er klart det skjer jo ingen forandring om vi ikke sier ifra. Helt enig om at det beste er å si ifra til de som bruker Postnord.

Lenke til kommentar

Blir litt matt av PostNord til tider.

Mandag fikk jeg beskjed om at pakken min fra komplett var på vei med estimert levering 3.5. klokka 1600.

Greit nok tenkte jeg.

I dag tikket det inn en ny melding om at varen kommer i dag og levering skjer mellom 0900-1300.

Altså hvilket nek hos postnord er det som tror folk er hjemme på dagtid?

Fikk tilbud om å endre hjemlevering, men kunne bare endre hvilken dag. Klokkeslett var likt på alle dager.

Etter 3 timers ventetid på kundesenter (med tilbakeringing) fikk jeg snakka med en kar som beklaget, men han kunne ikke endre hjemlevering til butikk. Jeg må få komplett til å gjøre det.

Da ble det en chat til komplett, som er serviceminded og skulle ordne og gi meg tilbakemelding.

 

Postnord...

Lenke til kommentar

Når vi først snakker om PostNord: Det går greit for meg å få varer fra f.eks. Komplett, for de sender til nærbutikken, eller til postkassen hvis pakken er liten nok.

 

Men jeg får også større pakker med kattemat, og de leveres "på døren", altså 50-100 meter unna ute på veien. Oftest får jeg dem ett døgn for tidlig, og de kommer gjerne kl. 1500 eller 1600 istedenfor 1700-2100. Siden jeg er pensjonist, går dette ganske bra, men man må jo lure på hvordan folk med vanlig jobb håndterer dette, og hvorfor PostNord ikke legger to pinner i kors for å holde avtaler.

Lenke til kommentar

Nok en episode med Postnord.

 

Tidligere har små pakker blitt levert i postkasse eller lagt klar for henting hos Coop Extra som ligger noen få minutters gange hjemmefra og hvor jeg er innom gjerne et par ganger i uken for dagligvareinnkjøp.

 

Venter en pakke med et par t-skjorter og får nå i dag melding på SMS fra Postnord om at denne må hentes på deres egen terminal som ligger mange kilometer borte...

 

Kontakter kundeservice på chat og får svar som bare er svada og tullpreik.

 

Møkkafirma. Måtte de brenne i hel.... og gå konk snarest.

Lenke til kommentar

[...] melding på SMS fra Postnord om at denne må hentes på deres egen terminal som ligger mange kilometer [...]

Vi måtte i dag også til postnord sin terminal for å hente en pakke, fikk da vite at pga. de vil spare penger så vil alle i området derfor framover måtte hente pakker på «pick-up point» på terminalen. Jada ...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe, sitter nå og venter på levering fra postnord, opprinnelige leveringsdato var 25.05, der har den ligget på en sentral mindre enn 10km fra meg i altså snart en uke ..

 

Søker opp postnord erfaringer, og kommet over «postnord langhus» på Facebook..

 

Der har de fått 447 anmeldelser..

.. med gj.snitt 1.2 stjerner!!

 

Og samme erfaringene omatt og omatt.. at pakker blir liggende i ukesvis, før de utleveres/sendes tilbake..

 

https://facebook.com/pages/Postnord-Langhus/

 

Det er vel åpenbart at postnord er helt totalt på bærtur!!

 

Ser også at de har vært på TV2 hjelper deg, tidligere i år..

Der uttaler postnord-sjefen følgende:

 

«Hagen svarer at de har god kontroll, og har tatt tiltak etter julehandelen bant annet ved å ansette flere mennesker.

 

– Vi kan dokumentere kvaliteten og hvordan kundeopplevelsen øker.»

 

( https://www.tv2.no/a/9755933/ )

 

Det hele blir jo så latterlig at jeg ikke klarer irritere meg over pakken som ikke blir levert, man blir nesten sittende fryde seg i fascinasjon over hvor håpløst dette opplegget er.

Lenke til kommentar

På vei hjem i dag så jeg en Postnord-bil som kjørte rundt med reservehjul bak (mindre enn de andre hjulene). Den leverte hvitevarer.

De små reservehjulene er vel strengt tatt laget for at man skal kunne komme seg korteste vei hjem, og så skifte. Men dette har Postnord åpenbart ikke tid/råd/lyst/planleggingsevne til å fikse.

Lenke til kommentar

På vei hjem i dag så jeg en Postnord-bil som kjørte rundt med reservehjul bak (mindre enn de andre hjulene). Den leverte hvitevarer.

De små reservehjulene er vel strengt tatt laget for at man skal kunne komme seg korteste vei hjem, og så skifte. Men dette har Postnord åpenbart ikke tid/råd/lyst/planleggingsevne til å fikse.

Veldig greit at de leverer det som er på bilen først.

Tror nok kundene setter pris på det fremfor å få beskjed om at de punkterte så de kunne ikke levere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...