Gå til innhold

1 dagers nytilføring i heimevernet


Foppalhue

Anbefalte innlegg

Spørs hvilket HV område du er i, og distrikt.

 

Er området omvæpnet til HK416 så har en våpen på oppmøtested og ikke hjemme. Er det AG3 så har en våpen(men ikke tennstempel) hjemme.

 

Dersom distriktet/området har prioriterte sikringsobjekt så vil du se at det er oftere øvelser enn de distriktene som ikke har det.

 

På det meste vil en nok oppleve trening minst en gang i året, og på det laveste en gang pr 2-3 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvilket HV område du er i, og distrikt.

 

Er området omvæpnet til HK416 så har en våpen på oppmøtested og ikke hjemme. Er det AG3 så har en våpen(men ikke tennstempel) hjemme.

 

Dersom distriktet/området har prioriterte sikringsobjekt så vil du se at det er oftere øvelser enn de distriktene som ikke har det.

 

På det meste vil en nok oppleve trening minst en gang i året, og på det laveste en gang pr 2-3 år.

 

 

Jeg har min HK416 hjemme, så det varierer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spørs hvilket HV område du er i, og distrikt.

 

Er området omvæpnet til HK416 så har en våpen på oppmøtested og ikke hjemme. Er det AG3 så har en våpen(men ikke tennstempel) hjemme.

 

Dersom distriktet/området har prioriterte sikringsobjekt så vil du se at det er oftere øvelser enn de distriktene som ikke har det.

 

På det meste vil en nok oppleve trening minst en gang i året, og på det laveste en gang pr 2-3 år.

 

 

Jeg har min HK416 hjemme, så det varierer :)

 

Er det fordi du har søkt om det, er i en I-styrke eller tilhører ett objekt med ekstra risiko?

 

Eg kjenner ikke hele organisasjonen men har ikke hørt om en F-styrke uten særskilt objekt som har HK416 hjemme. Før nå evnt :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg har min HK416 hjemme, så det varierer :)

 

Er det fordi du har søkt om det, er i en I-styrke eller tilhører ett objekt med ekstra risiko?

 

Eg kjenner ikke hele organisasjonen men har ikke hørt om en F-styrke uten særskilt objekt som har HK416 hjemme. Før nå evnt :)

 

 

 

Ikke søkt om det, ikke I-styrke, og vi beskytter heller ingenting av strategisk verdi. Stort sett trær og et eller annet menneske :) Har overhodet ingen interesse av å ha våpen hjemme, og skulle gjerne hatt det lagret sentralt.

Lenke til kommentar

 

 

...  :no:

 

Blir jeg da innkalt til heimeverns øvelse hvert år? 

 

 

Ofte blir man det. Du kan i tillegg risikere å få innkalling til obligatoriske kurs som ikke går av kvoten. Min innkalling kom i 2010, og har siden den gang fått innkalling minst én gang hvert år, i tillegg til ufrivillig oppmelding til lagførerkurs og grunnkurs lederskap. Fikk også grad som Sersjant et par år, men fikk gå tilbake til menig på grunn av manglende motivasjon, og slapp dermed unna noen ekstra dager med øvelse i året. 

Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...