Gå til innhold

Svensk redaktør reagerer på "sexistisk" Skavland intervju


Anbefalte innlegg

Feminismen gått for langt? Du er klar over det at det å stille en topp idrettsutøver usakelige spørsmål som hva husarbeid hun gjør eller hva hun spiser er rimelig drygt i 2018? Det er jo nettopp akkurat det som er problemet her. At du ikke reagerer viser bare til at vi har en lang vei å gå før likestilling er fullbyrdet.

 

Så folkelige intervjuer med meningsløse greier som er artig å høre om er ikke lov "fordi likestilling"? Jeg liker hvertfall intervjuer som går litt på siden, det er med på å menneskeliggjøre personer vi ellers bare kjenner fra [insert].

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det mest tåpeligste jeg har lest ha ha!

 

Hvem tror du det er som tørker bestemora di i ræva?

Hvem tror du bygde hjemmet hvor hun lå? Hvem tror du sørger for at elektisiteten er sikkert koblet, hvem tror du sørger for at kloakken fungerer. Dette gjør menn ved å offre liv og helse. 50/50 representasjon NÅ.

 

De greiene der vil faen ikke jeg heller, så jeg får noen som ikke tjener like mye som meg til å gjøre det. 

Det har ingenting med kjønn å gjøre, det har med kapitalisme å gjøre.

Dette har med å få samfunnet til å fungere, de viktigste jobbene er ikke alltid de som betaler best.
Lenke til kommentar

De greiene der vil faen ikke jeg heller, så jeg får noen som ikke tjener like mye som meg til å gjøre det. 

Det har ingenting med kjønn å gjøre, det har med kapitalisme å gjøre.

Dette har med å få samfunnet til å fungere, de viktigste jobbene er ikke alltid de som betaler best.

 

Meh, en jobb er verdt det den betaler. Hvis noen er villig til å gjøre jobben for to poteter og all sagflisen de kan bære med seg, så er det det den er verdt. 

(Satt på spissen. Jeg er selvsagt for minstelønn, og mener den bør være på 3x gjennomsnittlig topplederlønn)

Lenke til kommentar

Meh, en jobb er verdt det den betaler. Hvis noen er villig til å gjøre jobben for to poteter og all sagflisen de kan bære med seg, så er det det den er verdt. 

(Satt på spissen. Jeg er selvsagt for minstelønn, og mener den bør være på 3x gjennomsnittlig topplederlønn)

Igjen tar du feil, jeg snakker ikke om verdi i penger, men om viktighet for samfunnet.

Lenke til kommentar

Likestilling er like muligheter og rett på det samme.

Likestilling betyr ikke at alt skal være likt. Alle som mener likestilling betyr at alt i samfunnet skal være likt vet ikke hva likestilling betyr. Det sier seg selv at menn og kvinner er forskjellige fra naturens side. Og tvinge frem en likhet i samfunnet er kunstig.

 

Men kvinner og menn skal ha like muligheter og like retter i samfunnet.

 

De to tingene mikses veldig ofte, men forskjellen er stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Meh, en jobb er verdt det den betaler. Hvis noen er villig til å gjøre jobben for to poteter og all sagflisen de kan bære med seg, så er det det den er verdt. 

(Satt på spissen. Jeg er selvsagt for minstelønn, og mener den bør være på 3x gjennomsnittlig topplederlønn)

Igjen tar du feil, jeg snakker ikke om verdi i penger, men om viktighet for samfunnet.

 

Umålbart. Ikke at du ikke har et poeng, men det kan ikke bevises.

Lenke til kommentar

 

 

Meh, en jobb er verdt det den betaler. Hvis noen er villig til å gjøre jobben for to poteter og all sagflisen de kan bære med seg, så er det det den er verdt. 

(Satt på spissen. Jeg er selvsagt for minstelønn, og mener den bør være på 3x gjennomsnittlig topplederlønn)

Igjen tar du feil, jeg snakker ikke om verdi i penger, men om viktighet for samfunnet.

 

Umålbart. Ikke at du ikke har et poeng, men det kan ikke bevises.

 

Det kan ikke bevises? Hvordan ville det sett ut uten ett velfungerende kloakksystem? Eller hvordan skulle moderne medisin fungert uten elektrisitet?

Lenke til kommentar

 

 

 

Meh, en jobb er verdt det den betaler. Hvis noen er villig til å gjøre jobben for to poteter og all sagflisen de kan bære med seg, så er det det den er verdt. 

(Satt på spissen. Jeg er selvsagt for minstelønn, og mener den bør være på 3x gjennomsnittlig topplederlønn)

Igjen tar du feil, jeg snakker ikke om verdi i penger, men om viktighet for samfunnet.

 

Umålbart. Ikke at du ikke har et poeng, men det kan ikke bevises.

 

Det kan ikke bevises? Hvordan ville det sett ut uten ett velfungerende kloakksystem? Eller hvordan skulle moderne medisin fungert uten elektrisitet?

 

Verdien kan ikke tallfestes. Måles. Bevises. Elementær vitenskap.

Lenke til kommentar

Ta bort Sverige från den här diskussionen. Det här handlar om en på området outbildad individ som har som yrke och skapa prinsessdrömmar på en tidning som i Sverige sneglas på som skitkvalitet.

Hon uttalar inte Sveriges mening, men sin egen lösnummersäljande uppviglartekniks mening. Hon fick precis det hon önskade mest av allt, uppmärksamhet (any publicity, is good publicity).

Det här är puckojournalism på sitt bästa (nu är ju inte Irena här och kan försvara sig).

Endret av Skandinav
Lenke til kommentar

Ta bort Sverige från den här diskussionen. Det här handlar om en på området outbildad individ som har som yrke och skapa prinsessdrömmar på en tidning som i Sverige sneglas på som skitkvalitet.

Hon uttalar inte Sveriges mening, men sin egen lösnummersäljande uppviglartekniks mening. Hon fick precis det hon önskade mest av allt, uppmärksamhet (any publicity, is good publicity).

Det här är puckojournalism på sitt bästa (nu är ju inte Irena här och kan försvara sig).

 

Så det du sier er at du ikke opplever noe sterkere kvinnekamp eller endrede holdninger i mediene kontra Norge. Greit nok.

 

Tviler ikke ett sekund på det du skriver om "journalisten" der.

Lenke til kommentar

 

Ta bort Sverige från den här diskussionen. Det här handlar om en på området outbildad individ som har som yrke och skapa prinsessdrömmar på en tidning som i Sverige sneglas på som skitkvalitet.

Hon uttalar inte Sveriges mening, men sin egen lösnummersäljande uppviglartekniks mening. Hon fick precis det hon önskade mest av allt, uppmärksamhet (any publicity, is good publicity).

Det här är puckojournalism på sitt bästa (nu är ju inte Irena här och kan försvara sig).

 

Så det du sier er at du ikke opplever noe sterkere kvinnekamp eller endrede holdninger i mediene kontra Norge. Greit nok.

 

Jøss, hvor ser du det? Leser du mellom linjene eller bak de? Baklengs?

Lenke til kommentar

 

Så det du sier er at du ikke opplever noe sterkere kvinnekamp eller endrede holdninger i mediene kontra Norge. Greit nok.

 

Jøss, hvor ser du det? Leser du mellom linjene eller bak de? Baklengs?

 

 

Trakk en konklusjon om at det var essensen i at han ikke ville blande inn Sverige også retter han meg sikkert om det ikke stemmer, er sannheten vi vil til bunns i her noe vi kan nærme oss når vi her har en vaskeekte svenske :)

Lenke til kommentar

 

 

Så det du sier er at du ikke opplever noe sterkere kvinnekamp eller endrede holdninger i mediene kontra Norge. Greit nok.

 

Jøss, hvor ser du det? Leser du mellom linjene eller bak de? Baklengs?

 

 

Trakk en konklusjon om at det var essensen i at han ikke ville blande inn Sverige også retter han meg sikkert om det ikke stemmer, er sannheten vi vil til bunns i her noe vi kan nærme oss når vi her har en vaskeekte svenske :)

 

Så det du sier er at gjerne vil ha sex med meg?

Lenke til kommentar

Feminismen gått for langt? Du er klar over det at det å stille en topp idrettsutøver usakelige spørsmål som hva husarbeid hun gjør eller hva hun spiser er rimelig drygt i 2018? Det er jo nettopp akkurat det som er problemet her. At du ikke reagerer viser bare til at vi har en lang vei å gå før likestilling er fullbyrdet.

Med denne logikken blir vell ethvert intervju med en kjent person som ikke omhandler jobben deres eller lignende automatisk "rimelig drygt i 2018"? Hun har tross alt vært på Skavland før og blitt intervjuet om prestasjonene sine, men Skavland er ikke et idrettsprogram, og i lengden er nok seerne mer interessert i mange av gjestenes personligheter og hvordan de får en så hektisk hverdag til å gå rundt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Feminismen gått for langt? Du er klar over det at det å stille en topp idrettsutøver usakelige spørsmål som hva husarbeid hun gjør eller hva hun spiser er rimelig drygt i 2018? Det er jo nettopp akkurat det som er problemet her. At du ikke reagerer viser bare til at vi har en lang vei å gå før likestilling er fullbyrdet.

Med denne logikken blir vell ethvert intervju med en kjent person som ikke omhandler jobben deres eller lignende automatisk "rimelig drygt i 2018"? Hun har tross alt vært på Skavland før og blitt intervjuet om prestasjonene sine, men Skavland er ikke et idrettsprogram, og i lengden er nok seerne mer interessert i mange av gjestenes personligheter og hvordan de får en så hektisk hverdag til å gå rundt. 

 

 

Akkurat. Det blir for dumt om en programleder blir bundet på hender og føtter i en intervjusituasjon av den grunn at intervjuobjektet er en kvinne, nåde oss om vi lurer på annet enn noe i forbindelse med sporten hun er god i liksom. Og da spesielt når de allerede hadde hatt en runde rundt idrettsprestasjonene hennes sist, man skulle jo tro at folk da kanskje lurte på litt andre ting denne gangen.

 

Klart, er dette ett krav i forkant av intervjuet (gjerne en manager som skal ha det skriftlig at det ikke blir noen gravende/overraskende sprml) så er det en ting. Men her var det altså fritt fram noe hun også følte for å gå ut og bekrefte i etterkant når denne svenske feministen skulle lage rabalder av ingenting. Tror vi begynner å bli litt vel hårsåre rundt ytringer om dagen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...