Gå til innhold

Pali hill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er utrolig mye vekster i dine bygater. Det fint å se alle fargene som dekorerer gatebildet,

 

Vil du at bildet først og fremst skal være dekorativt er komposisjonen helt OK, men vil du at oppmerksomheten skal rettes mot menneskelige aktiviteter i gatebildet, bør du kanskje senke høyden - en god del.

 

Slik høyden er her vil blikket vandre rundt omkring i hele bildet (min mening).

 

Ellers ser jeg at damen midt i gaten fremtrer noe diffust. Dette fordi hun beveger seg på tvers av bildet.

Tror at du kunne fått henne skarp ved å øke lukkerhastigheten, gjerne til 1/250 sek og samtidig øke blenderåpningen for å få nok lys. Siden du har nytt kamera er det viktig å forsøke seg frem - slik blir du jo fortere blir kjent med det.

Mvh. Oddvar

Lenke til kommentar

Det er utrolig mye vekster i dine bygater. Det fint å se alle fargene som dekorerer gatebildet,

 

Vil du at bildet først og fremst skal være dekorativt er komposisjonen helt OK, men vil du at oppmerksomheten skal rettes mot menneskelige aktiviteter i gatebildet, bør du kanskje senke høyden - en god del.

 

Slik høyden er her vil blikket vandre rundt omkring i hele bildet (min mening).

 

Ellers ser jeg at damen midt i gaten fremtrer noe diffust. Dette fordi hun beveger seg på tvers av bildet.

Tror at du kunne fått henne skarp ved å øke lukkerhastigheten, gjerne til 1/250 sek og samtidig øke blenderåpningen for å få nok lys. Siden du har nytt kamera er det viktig å forsøke seg frem - slik blir du jo fortere blir kjent med det.

Mvh. Oddvar

 

Takk for gode tilbakemeldinger og råd Oddvar. En ting jeg liker best med bildet er høyblokka inrammet I trær øverst I bildet. Jeg har ikke fokus på noen detaljer I bildet men på gata som helhet.

mvh Keshav

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...