Gå til innhold

Hackere stjal kryptovaluta for over tre milliarder kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett et stort praktisk problem for cryptovalutaer generelt. Både hacking av slike sentraler, og hacking og datatap på individuelt nivå.

 

Sa mannen mens det samtidig ble svindlet og hacket kredittkort på internett for 100 millioner.

 

Folk må lære seg å passe på verdiene sine. Du legger ikke lommeboka di med sedler på åpen gate. På samme måte har du ikke lommeboka di ute på nett eller liggende på en virus infisert windows maskin. Du skaffer deg en skikkelig løsning. Ingen passer på for deg og redder rævva di som de gjør når du flekker kredittkortene og blir svindla rundt halvdritings i Tyrkia eller kjøper noe ræl på tvilsomme nettsjapper. Velkommen til virkeligheten

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og jeg som trodde at en av styrkene til kryptovaluta var at det IKKE skulle gå an å hacke det, siden så mange millioner klienter må verifisere hver eneste transaksjon

Det er heller ikke kryptovaluttaen som er blitt hacket, men en side hvor man trader kryptovalutta.. stor forskjell :)

 

Men folk må jo handle gjennom slike sider, så da er man i prinsippet like langt?

 

What comes around, goes around. Det finnes ingen free lunch. Håper alle blir hacket, sånn at hele lureriet blir stengt ned ^^

Lenke til kommentar

Har ikke så god peil på kryptovaluta, men så lenge verdien blir lagt i fiat, så er det vel ikke en egen valuta i seg selv? Jeg mener "den er verdt 9 milliarder kroner"?

 

At såkalte tradingsider kan bli hacket, det er vel et enormt nederlag for kryptovaluta, som Taurean sier over? Hele poenget skal vel være sikkerheten som blir lagt ut som den nye vinen.

 

For all del, jeg forstår grunnlaget og jeg heier i det stille på at kryptovaluta kan bli et eller annet, men akkurat nå så er det kun egnet til spekulasjon, og min egen irritasjon over at jeg ikke får kjøpt 1080TI kortet pga av miners.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke så god peil på kryptovaluta, men så lenge verdien blir lagt i fiat, så er det vel ikke en egen valuta i seg selv? Jeg mener "den er verdt 9 milliarder kroner"?

 

Det er ikke veldig uvanlig at verdien til noe oppgis i lokal valuta. Om noen stjeler en million dollar får vi ofte oppgitt verdien her i Norge som millioner av kroner.

 

Det er også ekstra relevant når det er en valuta som hvermannsen ikke har noe reelt forhold til verdien på.

Lenke til kommentar

 

 

Og jeg som trodde at en av styrkene til kryptovaluta var at det IKKE skulle gå an å hacke det, siden så mange millioner klienter må verifisere hver eneste transaksjon

Det er heller ikke kryptovaluttaen som er blitt hacket, men en side hvor man trader kryptovalutta.. stor forskjell :)

 

Men folk må jo handle gjennom slike sider, så da er man i prinsippet like langt?

 

What comes around, goes around. Det finnes ingen free lunch. Håper alle blir hacket, sånn at hele lureriet blir stengt ned ^^

Man må handle på en børs ja, men det er alltid anbefalt å overføre det man har kjøpt til en offline wallet, slik at det i utgangspunktet ikke er mulig å bli hacket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...