Gå til innhold

KOMMENTAR: Hvorfor lanseres det telefoner med gammel Android nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Har Android-versjonen noen betydning for om VOLTE vil virke? Jeg spør med tanke på at ICE vil ha behov for at flest mulig telefoner støtter VOLTE når ICE flytter taletrafikk til eget nett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det er vel fordi da kan de la være å komme med oppdateringer, slik at når helt nye Androidversjoner kommer fra Google, da får de flere til å kjøpe helt ny telefon.

 

Det er ingen hemmelighet at en del androidbrukere er mer enn gjennomsnittet opptatt av specs og programvare, og dermed er de ofte også mer opptatt av å ha nyeste versjon av Android. Får man noen av de til å droppe sin ett år gamle telefon pga manglende oppdateringer, så er det penger tjent på salg av ny telefon.

 

På tide man slutter å tro at kun Apple er ute etter pengene våre. Samsung. LG og de andre lager ikke telefoner for å gjøre folk glade. det er inntekter som er viktigst for dem også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trolig jeg har misforstått noe (iOS-bruker..), men er det ikke bare å oppdatere til siste Android-versjon??

 

Ja det kan du. Akkurat som når Apple lanserer ny versjon til iPhone, kan du f.eks. når Sony lanserer ny versjon til sine mobiler oppdatere dem. Sony, Samsung etc. baserer sin kode på Google sin kode, så deres versjoner vil bli liggende litt etter. Men kjøper man en telefon fra Google får du også Google sin Android versjon med en gang de lanserer den (på samme måte som du får Samsung sin til Samsung telefonen med en gang de lanserer ny versjon)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Forskjellen mellom iOS og Android er at når det kommer ny versjon av iOS så er den tilgjengelig over hele fjøla. Når det kommer ny versjon av Android er det helt random når den blir tilgjengelig for akkurat DIN telefon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Sant. Innen iOS kan du regne med å få siste versjon av os på fire-fem år gamle enheter. Usikker på hvordan det er med Android.

 

(Jeg regner med at alle forstod at jeg ikke ønsker å sammenlikne de to os’ene.)

Lenke til kommentar

 

Forskjellen mellom iOS og Android er at når det kommer ny versjon av iOS så er den tilgjengelig over hele fjøla.

Det er det ikke. Det er en aldersbegrensing på dem også.

 

Poenget er jo at med Android så må du uansett vente, du får det aldri når Google lanserer det (så lenge du ikke har en Pixel).

 

iOS oppdateringer er tilgjengelig på 5 år gamle enheter. Min S7 Edge fikk Android 7.0 nylig, altså ikke engang 8.0. Og jeg tviler på at jeg noen gang vil få det. S7 edge er jo sånn 1.5-2 år gammel?

 

At folk forsvarer det greiene der er bare tragisk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

At folk forsvarer det greiene der er bare tragisk.

 

Missforstå meg rett, eg synest også det er plagsomt, men for veldig mange er dette ikkje eit reelt problem, enkelt og greit fordi dei ikkje bryr seg. Dei færraste bruker kaloriar på å tenke på kva API level av Android telefonen deira støttar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har Android-versjonen noen betydning for om VOLTE vil virke? Jeg spør med tanke på at ICE vil ha behov for at flest mulig telefoner støtter VOLTE når ICE flytter taletrafikk til eget nett.

Jeg er litt usikker, men mener å ha lest noe sted at android 7 kommer med støtte for VoLTE, men produsent og operatør må legge til rette for dette.

Lenke til kommentar

 

At folk forsvarer det greiene der er bare tragisk.

 

Missforstå meg rett, eg synest også det er plagsomt, men for veldig mange er dette ikkje eit reelt problem, enkelt og greit fordi dei ikkje bryr seg. Dei færraste bruker kaloriar på å tenke på kva API level av Android telefonen deira støttar.

Så da kan vi si at du ikke bryr deg om at din telefon får kontinuerlige oppdateringer, gammelt er bra. Sikkerhetsoppdateringer not included.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...