Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

spørsmål angående subkuntane sprøyter


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tekniskt sett; ja. 

 

Men jeg håper ikke du er sykepleierstudent og spør om hvordan man administrerer injeksjoner. Da burde du samtidig vite at det spørs  hvilken nål du bruker og hvor på kroppen du stikker.

Gøy at du bare må anta det verste. Nei, jeg er ikke sykepleierstudent.  Var bare nysgjerrig på om det gikk. 

 

Anonymous poster hash: 3e492...6e8

Lenke til kommentar

Skjønner godt dere lurer, men det er bare et hypotetisk spørsmål da jeg har lest litt rundt injeksjoner av ren nysgjerrighet. Kom til å tenke på de som har litt mer fett på kroppen, da jeg tenker at nålen kanskje ikke kommer frem til muskelen? og om den da vil bli holdt oppe av fettet, eller kan bli holdt oppe av fettet eller om det er for mykt. 

 

Jeg setter ikke injeksjoner, ikke er jeg sykepleier heller. Så var bare fordi jeg var nysgjerrig :) 

men takker for svarene. 

 

 



Anonymous poster hash: 3e492...6e8
Lenke til kommentar

Skjønner godt dere lurer, men det er bare et hypotetisk spørsmål da jeg har lest litt rundt injeksjoner av ren nysgjerrighet. Kom til å tenke på de som har litt mer fett på kroppen, da jeg tenker at nålen kanskje ikke kommer frem til muskelen? og om den da vil bli holdt oppe av fettet, eller kan bli holdt oppe av fettet eller om det er for mykt.  Jeg setter ikke injeksjoner, ikke er jeg sykepleier heller. Så var bare fordi jeg var nysgjerrig :) men takker for svarene.    Anonymous poster hash: 3e492...6e8

Man bruker lengre og tykkere nåler jo mer personen veier. Men subkutant skal vel ikke inn i muskelen? (retorisk spørsmål fra meg) så spørsmålet ditt er selvmotsigende :)

Lenke til kommentar

Tekniskt sett; ja.

 

Men jeg håper ikke du er sykepleierstudent og spør om hvordan man administrerer injeksjoner. Da burde du samtidig vite at det s

pørs hvilken nål du bruker og hvor på kroppen du stikker.

Dette provoserer meg. SELVSAGT skal man spørre spørsmål, spesielt når man er student. Slike svar som dette skaper usikkerhet og i verste fall studenter/fagfolk som ikke tørr kvalitetssikre arbeidet sitt fordi man «egentlig burde visst svaret».

 

Spørr i vei, det er ingen dumme spørsmål. Dumskapen ligger i å ikke spørre.

 

Overvektige pasienter har mer fettvev og således er det enklere å treffe dette vevet. Vinkelen på nålen har ingen ting å si, men det er jo mindre «slingringsmonn» på tynne pasienter uten særlig fettvev. «Klyp» i området du vil sette injeksjonen for å kun dra med deg fettvev og ingen muskler. Dette er en øvingssak. Ja, nålen kan stå rett ut og likevel ha en subcutan lokalisasjon. Husk å alltid aspirere for å sikre at nålen ikke står intravasalt / inni en blodåre.

Lenke til kommentar

 

Men jeg håper ikke du er sykepleierstudent og spør om hvordan man administrerer injeksjoner. 

Dette provoserer meg. SELVSAGT skal man spørre spørsmål, spesielt når man er student. Slike svar som dette skaper usikkerhet og i verste fall studenter/fagfolk som ikke tørr kvalitetssikre arbeidet sitt fordi man «egentlig burde visst svaret». Spørr i vei, det er ingen dumme spørsmål. Dumskapen ligger i å ikke spørre.

 

LITTERATUR for pokker. Jeg håper ikke du alvorlig talt mener at helsepersonell med eller uten utdannelse skal bruke diskusjon.no som kilde til hvordan man utfører helsehjelp.

Du ville ha fått et vedtak fra statens helstilsyn med "fratakelse av autorisasjon", dersom du oppga diskusjon.no som kilde hvorfor du åpenbart handlet mot forsvarlighetsbestemmelsene i helsepersonelloven.

Lenke til kommentar

 

 

Men jeg håper ikke du er sykepleierstudent og spør om hvordan man administrerer injeksjoner.

 

Dette provoserer meg. SELVSAGT skal man spørre spørsmål, spesielt når man er student. Slike svar som dette skaper usikkerhet og i verste fall studenter/fagfolk som ikke tørr kvalitetssikre arbeidet sitt fordi man «egentlig burde visst svaret». Spørr i vei, det er ingen dumme spørsmål. Dumskapen ligger i å ikke spørre.

LITTERATUR for pokker. Jeg håper ikke du alvorlig talt mener at helsepersonell med eller uten utdannelse skal bruke diskusjon.no som kilde til hvordan man utfører helsehjelp.

Du ville ha fått et vedtak fra statens helstilsyn med "fratakelse av autorisasjon", dersom du oppga diskusjon.no som kilde hvorfor du åpenbart handlet mot forsvarlighetsbestemmelsene i helsepersonelloven.

Det er vel ingen som har skrevet at man skal bruke diskusjonsforumet her som hovedkilde?? Her kan man spørre alle former for spørsmål og de beste svarene inneholder kildebeskrivelser. Jeg forstår ikke problemet du skaper her...

 

Jeg kan feks skrive at når det gjelder hjerte-lungeredning så er tidlig god HLR og tidlig defibrillering de eneste behandlingene som har vist økt overlevelse. Medisiner (adrenalin feks) har ikke dokumenterbar økt overlevelse ifm. en hjertestans. Sånn, her har du noe noen kanskje har lært noe fra. Dermed har man et utgangspunkt når man setter seg ned for å studere dette nærmere (evt Google). Dessuten kan diskusjoner her hjelpe på forståelsen. For meg er det åpenbart at fora er supplement, ikke eneste kilder. Jeg tror de fleste forstår det. Selv har jeg lært mye fra dette forumet! Bla ved å stille mange spørsmål. Jeg leser ditt svar innledningsvis som en insinuasjon om at trådstarters spørsmål var dumt og ikke hører hjemme her, det synes jeg er feil og heller ikke opp til deg. Dette er årsaken til at jeg reagerte.

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...