Gå til innhold

Hva lever «du» for?


Anbefalte innlegg

Ble stillt et spørsmål på jobb idag.. nemlig

 

Hva lever «du» for? I lunsjen så stirrer vi rundt på hverandre, egentlig i vente på å høre hva jobben sin tullebukk skulle komme med som spydig svar, men han satt der. Med et utrykk som var stille og vipps. Slik satt de fleste av oss. Han ba oss ta det inn og tenke på det også skulle vi komme tilbake med hva vi selv tror

 

Så jeg spør dere og alle troll ;)

 

Hva lever du for?

-Bli husket?

-Bli rik?

-Få den deiligste dama/mannen?

-For andre?

-For lykken?

-For familien

 

 

Likte egentlig svarene mange kom med, noen tok det seriøst mens andre tullet det bort^^ slik som mange av oss gjør

 

Hadde egentlig ikke noe godt svar å komme med selv

 

Hvis vi skal tenke på hva som er meningen, evt om det er en mening, skal være en mening osv

 

Skal vi ta livet seriøst. Eller bare følge dagene som kommer med livet generelt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lever for å ha min sak i orden med Gud. Jeg lever med tanke på ikke å såre Gud eller skuffe Gud. En dag skal jeg stå fremfor Gud, og da vil jeg han skal si "Mitt barn!" - og smile..billedlig talt, for Gud er ånd.. Jeg har ikke alltid hatt det slik, heller ikke som kristen, men slik er det nå. Jeg ønsker å sjekke motivene mine for valgene jeg tar i det daglige: Har jeg fokus på meg selv eller på Gud. Søker jeg mitt eget beste, eller er det Gud og hva han vil som er i fokus.

 

Dette ble mye "meg og Gud" her - men det å fokusere på Gud, betyr også å fokusere på andre menneskers ve og vel. For det vil Gud at jeg skal gjøre - "elsk din neste som deg selv", lignelsen om den barmhjertige samaritan + en drøss med bibelvers i samme gata.

 

For meg er dette et meningsfullt liv. Rett og slett fordi jeg da opplever at jeg er i harmoni med Gud. Det er godt å ha det godt med Gud. Det er en åndelig atmosfære der som er veldig god. "Min fred gir jeg dere, ikke den som verden gir" -  sa Jesus. De fleste av oss lever for å ha det godt, vil jeg tro. Hvis en ikke er i stand til å ha det godt, er av og til selvmord utgangen på livet. Jeg lever for å ha det godt i all evighet  :)

Lenke til kommentar

For interesse, håp og muligheter.

-Interesse for mangt som skjer. Spennende ting innen utvikling på vitenskapelig og teknologiske felt.
Grøsser litt av tanken på å en dag ikke kunne følge med lenger.
Det gjelder også hva som skjer innen diverse idrettsturneringer, spesielt landskamper, Vm i fotball og lign.
Samt hvordan det går i framtidige grand prixer, hvorenn dumt det høres ut, og nye filmer som vil komme.

 

-Håp om at man finner ut mer innen medisin( feks genforskning) som gjør at man får nettopp muligheten til å stoppe/reversere aldring
og dermed kunne være med videre. I forlengelsen av dette, også håp om at man klarer snu befolkningsveksten til å stoppe og helst gå ned.
Og/eller at man kommer i forbindelse med hjelpsomme utenomjordiske, som har kunnskap til å hjelpe oss på slike felter, og som bidrar til enda større muligheter.

Lenke til kommentar

Lever for å få noe middelmådig. Har ikke et ønske om å leve mine siste dager med masse tanker om alt jeg ikke rakk å gjøre. Men ønsker heller ikke med tanker om alt som måtte skyves til side. Vil holde en stabil jobb, finne noen å dele livet sammen med, kjøpe hus, bil, få barn, hund, ta opp lån.. Har kanskje ikke de mest uvanlige tankene, men akkurat nå føles det veldig langt unna.

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar

Vet ikke hva mor å far hadde i tankene da jeg ble laget, så jeg vet egentlig ikke...

 

Ja det ble defintivt ikke hva de ville. De ville jeg skulle bli Kristelig og skolelys og en lord.

Det ble ren krise. Jeg ble en svimling, det gikk ræva med skole, karriere

Og nå bare en bortkommen skrulling som tenker i egne baner og går egen veier.

Men orker snart ikke lenger. Jeg trett og alt er stritt. Akkurat nå er det samme.

Helt greit om jeg ikke våkner i morgen til enda mer tull.-

Har tatt en pille. Vil såve nå

Lenke til kommentar

 

Hadde egentlig ikke noe godt svar å komme med selv

 

 

 

Har du nå funnet et svar ?

 

 

hehe nja kanskje,  Jeg lever nok for å leve tror jeg ^^

 

Har det generelt bra hver dag og lite bekymringer, med tanke for jævlig resten av verden har det :p

 

Så er fornøyd og trives med hva jeg har og hvor jeg er i livet :D

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...