Gå til innhold

Fra 400v til 230v?


Johskay

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg driver en restaurant og har fått et godt tilbud på en brukt pizzaovn og brukt oppvaskmaskin, som jeg meget gjerne vil kjøpe.

 

Men de er begge laget til 400v og jeg har kun 230v tilgjengelig i det bygget hvor min restaurant ligger.

 

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontakte elektriker og finne ut om det er muligheter for å koble opp ny kurs på 400V.

Feil....

Sjekk med leverandør av utstyret og forhør deg om det er mulig å koble om utstyret.

Forhør deg også de har anbefaler noen som kan koble opp og ta en sjekk på utstyret.

 

Eventuelt, kjøp skiten og få elektrikkeren som legger opp til skiten til å koble om. Hvis det ikke er mulig er det garantert noen på finn som vil ha det. :-)

Lenke til kommentar

Enten kan du (altså, ikke du personlig men kompetent fagperson) koble om maskinene eller så må du inn med en trafo på bygget for å få transformert opp fra 230V til 400V. Førstnevnte er definitivt billigst, spesielt om du kan bruke eksisterende kurser der maskinene skal stå. Sistnevnte blir en god del kroner, og da er vel ideen med besparelse litt i skyggen av totalkostnaden. Dersom det allikevel er et alternativ å vurdere så bør du få en oversikt over hva forbruket på maskinene er og eventuelt hva som kan forventes av senere utvidelser slik at elektriker kan dimensjonere riktig trafo og nytt fordelingsskap for 400V. Snakker vel fort mellom minimum 50 000 og 100 000 kroner for en slik trafojobb bare for å ta en pris helt ut av det blå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...