Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Email adresse gjennom Nextgentel...Beholde samme email navn hos annen leverandør


Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hva jeg skulle skrive i emnefeltet, så jeg forklarer etter beste evne her ..

 

Hadde innntil ca 10 år siden ADSL fra NGT, med e-post adresse [email protected]

Har fortsatt å bruke denne e-postadressen selv om kundeforholdet med NGT opphørte, med NGT's broadpark som innkommende pop/imap server..

Fikk for ett par dager siden mail fra de at denne kontoen ville bli stengt 20 feb...

 

Så til spørsmålet:..

 

Istedenfor for å måtte varsle/endre alle kontakter/steder/tjenester hvor jeg er registret med denne adressen, så lurer jeg på

Finnes det noen annen e-post tjeneste (fri), med pop/imap server som jeg kan bruke og beholde min e-post [email protected]....

 

Jeg har i alle år brukt denne som hoved e-post adresse, og ser for meg et ganske stort problem når den blir stengt...

 

Eller finnes det noen annen måte å løse dette på?....Hjelp mottas med takk....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre nei..

 

NGT tillater ikke andre en deres egene kunder til å bruke @broadpark.no

 

Dette er årsaken:

 

Siden personopplysningsloven ikke gir oss anledning til å oppbevare persondata for avsluttede kundeforhold, kan vi heller ikke opprettholde tilknyttede tjenester (hovedsakelig epostkonto).

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Dette er hovedgrunnen til at jeg har skaffet meg et domene med etternavnet mitt, om tilbyderen av eposttjenestene jeg bruker i dag går konk eller jeg vil bytte tilbyder så trenger jeg bare å bytte om noen DNS pekere og sette opp nye kontoer og jeg kan beholde adressen min så lenge jeg har domenet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Skjønner ikke hvordan Webmail kontra klientprogram spiller noen rolle for hvilken leverandør man har?

Har ikke nevnt noe om leverandør. Jeg gir et råd for all fremtid og for alle leverandører.

Lenke til kommentar

Hei medlem nr. 666.

Her er et råd. Kutt ut å bruke mail-klienter. Bruk heller Webmail.

 

https://www.nextgentel.no/privat/webmail

 

Noen som nesten garantert ikke blir å stenge ute noen kunder, er Microsoft (Outlook) og Google (Gmail).

 

 

Hei...

Takk for svar....

Jeg brukesr selvsagt også NGT's webmail tjeneste når jeg er på reise osv...

Du mener altså at den tjenesten ikke blir stengt, kun pop/imap klient?

Lenke til kommentar

Har vært i CanalDigital og Altibox, nå har jeg Get. Har ikke brukt noen av de epost fra de pga fare for å bytte selskap. Regner med å bytte igjen selskap innen 10 år, tror ikke på jeg låser meg fast til et tv-selskap. Kanskje om noen år, kutter jeg ut hele tv her, og bare satser på internett.

Har @live.no og @gmail.com, da kan du de ha så lenge du vil. 
Anbefaler deg å ordne konto i enten @outlook.com eller i @gmail.com eller i et eller annet internett side som gir deg fast epost adresse som eks yahoo.....

Endret av Leif1961
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Hei medlem nr. 666.

Her er et råd. Kutt ut å bruke mail-klienter. Bruk heller Webmail.

 

https://www.nextgentel.no/privat/webmail

 

Noen som nesten garantert ikke blir å stenge ute noen kunder, er Microsoft (Outlook) og Google (Gmail).

 

 

Hei...

Takk for svar....

Jeg brukesr selvsagt også NGT's webmail tjeneste når jeg er på reise osv...

Du mener altså at den tjenesten ikke blir stengt, kun pop/imap klient?

 

Nei jeg mener det er litt dumt å ha all mailen liggende på pc'en. Hva om pc'en forsvinner?

Broadpark.no stenger nok kontoen ja...

Har selv hatt start.no og tiscali.com som mailer tidligere og som jeg nå ikke får tak i på en gratis måte, så jeg har slutte med slike små firmaer, selv om Tiscali en gang var en av verdens største tilbyder av oppringt Internett.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Har ikke nevnt noe om leverandør. Jeg gir et råd for all fremtid og for alle leverandører.

Kjekt det. Men helt uten relevans for det som diskuteres her, da.

 

Skulle man bare forbedret det man allerede har og sagt nei til utvikling, så ville vi fremdeles sittet i huler og nektet å ta ibruk nye løsninger. Så det er i høyeste grad relevant.

Lenke til kommentar

Men når man sitter med beinet i en bjørnesaks så hjelper det ikke å høre hvordan man unngår å trø i ei bjørnesaks. :p

Var det denne du fikk? Den tror jeg ikke handler om epost.
 

Hjemmeområdet home.broadpark.no stenges 20. februar



I følge vår oversikt, har du via brukeren [email protected] et hjemmeområde på home.broadpark.no. Hjemmeområde- og FTP-tjenesten blir stengt 20. februar, og alle tilhørende tjenester og filer vil være utilgjengelige fra denne datoen.

Dersom du ønsker å lagre/ta vare på filene dine, må dette gjøres i god tid før 20. februar.

Vi beklager eventuelle ulemper dette medfører for deg!

Hilsen oss i NextGenTel

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

TS: Det er mulig du kan legge inn en autosvarmelding, eller videresending av epost til din nye epostadresse, fra broadpark.no mens denne fortsatt er i live. Opprett ny epost hos en uavhengig leverandør, som outlook.com, gmail.com, yahoo.com, icloud.com eller en av de mange andre. Les for eks her: https://www.thebalance.com/best-free-email-accounts-1356641

 

I innlegget fra sedsberg ser det forvørig ut til at det er kun hjemmeområdet som avvikles, ikke eposttjenesten.

 

Sundan: Om man bruker lokalt installert epostklient eller webmail spiller ingen rolle dersom domenets eposttjeneste avsluttes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne epostkontoen blir stengt 20. februar

 

Du mottar denne eposten fordi epostadressen [email protected] er aktiv hos oss i NextGenTel, men vi kan ikke se at det er et aktivt kundeforhold koblet til epostkontoen. Hvis du derimot har et aktivt kundeforhold hos oss eller ønsker å bli kunde, ber vi deg gi oss en tilbakemelding via linken under.
 
Dersom vi ikke mottar tilbakemelding fra deg, vil epostkontoen bli stengt 20. februar.

Hilsen oss i NextGenTel
 

 

 

 

Gi oss tilbakemelding via denne linke

 
 

Er du sikker på at de skrev eposttjenesten? Jeg fikk også en slik epost men den handlet kun om hjemmeområdet på broadpark.no (http://home.broadpark.no/~xxxxxxxxx/ og ftp://home.broadpark.no)

 

Som du ser over melding om stopp av e-post tjenesten, så fikk jeg også en annen meldingg om stopp home.broadpark.no og ftp://home.broadpark.no

Endret av Heia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, da er det bare å registrere deg ny konto(anbefaler gmail, alternativt outlook.com) og informere dine kontakter om ny adresse asap. Den gamle adressen din får du ikke beholde.

 

Og er det viktig for deg å beholde en adresse "til evig tid" så må du kjøpe deg ditt eget domene og sette dette opp mot en e-postleverandør som støtter dette(for eks gmail for en liten sum i måneden). Da kan du selv velge leverandør etterhvert som du får andre behov eller vil flytte til en spesifik leverandør. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Visste ikke helt hva jeg skulle skrive i emnefeltet, så jeg forklarer etter beste evne her ..

 

Hadde innntil ca 10 år siden ADSL fra NGT, med e-post adresse [email protected]

Har fortsatt å bruke denne e-postadressen selv om kundeforholdet med NGT opphørte, med NGT's broadpark som innkommende pop/imap server..

Fikk for ett par dager siden mail fra de at denne kontoen ville bli stengt 20 feb...

 

Så til spørsmålet:..

 

Istedenfor for å måtte varsle/endre alle kontakter/steder/tjenester hvor jeg er registret med denne adressen, så lurer jeg på

Finnes det noen annen e-post tjeneste (fri), med pop/imap server som jeg kan bruke og beholde min e-post [email protected]....

 

Jeg har i alle år brukt denne som hoved e-post adresse, og ser for meg et ganske stort problem når den blir stengt...

 

Eller finnes det noen annen måte å løse dette på?....Hjelp mottas med takk....

jEG hadde NEXTGENTEL og DA JEG SA OPP FIKK JEG BESKJED OM AT BROADPARKMAILEN MIN VILLE BLI SLETTET???MEN DEN VIRKER ENDA 5 ÅR ETTER JEG SA OPP ABONOMANGET!!SPURTE N.G.T OM DEN VIRKET,MEN DE SA NEI???DE TOK GRUNDIG FEIL!!!

Endret av Bjørnar VFOR SALE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...