Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Koble switch til hjemmesentral (altibox)


Anbefalte innlegg

Har en gammel Altibox hjemmesentral som er satt i bridge. Trådløsrouteren (asus rt-ac66) som er koblet til denne står på kvisten, og jeg kan ikke trekke nettverkskabel fra denne.

 

Har kjøpr en switch som jeg kobler til uttaket (tv 3) på hjemmesentralen. og kobler routeren til switch pluss en mediastreamer til switch

Kun en av devicene kommer på nett. Dersom begge er koblet på fungerer ikke routeren. Er bare routeren er koblet på switchen fungerer den fint

Benytter kun cat 5.

 

Hva kan dette skyldes?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres jo fornuftig ut :-)

Men kobler jeg mediastreameren rett i hjemmesentralen, fungerer den. Derfor tenkte jeg at det kanskje ville fungere med switch rett i hjemmesentralen. Det fungerte heller ikke med switch rett i hjemmesentralen, når den ikke stod i bridge.  (Men da kanskje problemet er dobbel NAT)

Lenke til kommentar

Problemet er at du får 1 IP fra altibox når hjemmesentralen står i bridge. Denne IP'en blir tildelt førstw enhet som bli koblet til. Derfor virker alltid 1 enhet når du bruker switch rett etter hjemmesentral. Så for å få dette til å fungere må du enten settw en ruter mellom hjemmesentral og switch for å få lokale ip adresser. Eller ta bort bridge mode på hjemmesentral for at den skal dele ut lokale ip adresser, og da bør du sette ruteren på kvisten i aksessmodus. Så du ikke får to sepparate nettverk i huset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...