Gå til innhold

Philips øker størrelsen på «folke-OLED-en» sin til 65 tommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OLED er såpass mye bedre enn alt annet at Power ikke plasserer LG's 55" mellom de andre LCD-TV'ene, for da selger de kun OLED, og den tjener de ingenting på.. :p

Jeg blir allikevel fortsatt overrasket over folk som 'må' ha 4K, OLED og HDR, men fortsatt bruker den innebygde lydene eller i beste fall en tynn lydplanke.. Det bli litt som å drikke Dom Perignon fra et brukt pappkrus du har funnet på gata..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har POS9002 og det er noe av det beste teknokjøpet jeg har gjort. Fenomenalt blide. Samsung kommer til å slite sålenge de ikke kaster seg på OLED bølgen.

 

Tror nok det fortsatt er en lang stund til Samsung kommer med OLED skjerm, da må de gjøre som Sony, Philips, Panasonic og resten, og kjøpe panel ifra LG, som er erkerivalen sin. Så det sitter nok langt inne for dem.

 

Hadde vært moro om de fikk ett gjennombrudd med OLED teknologien sin som de ga opp for noen år siden, da den ville vært overlegen den som LG lager. LG sine paneler er kun med hvit farge, og man legger på fargesjikt over pixelene. Samsung jobbet med OLED med RGB fargene direkte, men det var altfor mange av panelene som måtte kastes til at det ble noe kostnadseffektivt ut av det. Panasonic drev med det samme før de la ned sin panel division helt. LG var kjapt ute å snappet opp Motorola (tror det var de) sin teknologi, og er nå enerådig på området. Samsung har av en eller annen grunn ikke fått til å lage store AMOLED skjermer heller.

Lenke til kommentar

Jeg blir allikevel fortsatt overrasket over folk som 'må' ha 4K, OLED og HDR, men fortsatt bruker den innebygde lydene eller i beste fall en tynn lydplanke.. Det bli litt som å drikke Dom Perignon fra et brukt pappkrus du har funnet på gata..

 

Så hørselshemmede skal ikke ha godt bilde?

 

Jeg er enig med deg altså, men for mange som ikke har opplevd god lyd, så vet de ikke hva de går glipp av. Og for mange av dem er en planke god nok.

 

Samtidig er det lettere å sammenligne harde fakta. Selv vil jeg gå for (eksempel pc monitor) en som har et spesifikt fargerom. Oppløsning og oppdateringfrekvens er harde fakta. Mye enklere for hvermannsen enn å sammenligne høyttaler 1 med 145w mot høytaler 2 med 120w til 3 ganger så høy pris.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan denne står seg mot f.eks. LGs egen C7V?

 

Er nok samme panelet, så det er filter foran og bildebehandling som er den store forskjellen.

 

Jeg vil tippe at  Philips har bedre bilde ut av esken, mens begge nok kan justeres nokså likt hvis de har ISF moduser for proff kalibrering.

LG har nok bedre, men færre apper, på smart TV delen, mens Philips vel benytter Android, med både fordeler og bakdeler som det gir.

 

Philips har også Amblight, og det er noe man blir fort glad i, spesielt hvis man liker så se konsert innhold. Amblight er det eneste jeg savner med Panasonicen jeg har nå, gikk ikke for Philips ga 2 ting når jeg byttet TV. De benytter Infocare ved reparasjoner, og hadde ikke god nok TV på markedet når jeg skulle bytte. (Ingen virkelig gode UHD/HDR skjermer på det tidspunktet).

Lenke til kommentar

 

Jeg blir allikevel fortsatt overrasket over folk som 'må' ha 4K, OLED og HDR, men fortsatt bruker den innebygde lydene eller i beste fall en tynn lydplanke.. Det bli litt som å drikke Dom Perignon fra et brukt pappkrus du har funnet på gata..

Så hørselshemmede skal ikke ha godt bilde?

 

Jeg er enig med deg altså, men for mange som ikke har opplevd god lyd, så vet de ikke hva de går glipp av. Og for mange av dem er en planke god nok.

 

Samtidig er det lettere å sammenligne harde fakta. Selv vil jeg gå for (eksempel pc monitor) en som har et spesifikt fargerom. Oppløsning og oppdateringfrekvens er harde fakta. Mye enklere for hvermannsen enn å sammenligne høyttaler 1 med 145w mot høytaler 2 med 120w til 3 ganger så høy pris.

 

 

Er man hørselshemmet, så har man en gyldig unnskyldning. Men selv de har bedre av noe som klarer å gjengi tale godt, og ikke servere ting ut i grøtform. Er man helt hørselshemmet, så betyr selvsagt ikke lyd noe som helst.

 

Men at så mange skal være hørselshemmede, det nekter ihvertfall jeg å tro på. For det er mange som, til tross for at lydanlegget er på plass, ikke kobler det til eller ikke bruker det permanent.

 

Selv så har jeg blitt så forvent på god lyd at jeg alltid bruker receiveren og de syv høyttalerne. Nå har jeg skaffet meg subwoofer for å få det siste ut av filmene, men gjenstår å koble til. Må bare finne min lange subwoofer/phonokabel først. Den ligger vel på boden på loftet nå. ;-)

Lenke til kommentar

OLED er såpass mye bedre enn alt annet at Power ikke plasserer LG's 55" mellom de andre LCD-TV'ene, for da selger de kun OLED, og den tjener de ingenting på.. :p

Jeg blir allikevel fortsatt overrasket over folk som 'må' ha 4K, OLED og HDR, men fortsatt bruker den innebygde lydene eller i beste fall en tynn lydplanke.. Det bli litt som å drikke Dom Perignon fra et brukt pappkrus du har funnet på gata..

 

At grei lyd er viktig er sant. Men, det skal ikke mange hundrelappene til for å ordne seg bedre bass. Selvsagt så er det ikke det beste av det beste, men det er langt bedre enn tynn innebygget plankelyd uten god bass. Ørene våre er ikke så "hårfine" på det med lyd (øynene tar nyanser enda bedre). Men man hører jo selvsagt at lyden fra et lydssystem til 30 - 60 tusen kroner gjør en del forskjell. Men, det er ikke sikkert at det er verdt alle de ekstra kronene for lydutstyr.

Endret av G
Lenke til kommentar

Har selv 55 versjonen. Angrer på jeg ikke gikk på LG. Sliter veldig med denne tv. Noe ghosting, ekstrem lag på lyd med Sonos( mulig altibox er synderen ). Android er så elendig at det mulig. Ikke dolby vision. Mulig jeg har vært uheldig, men er strengt tatt ikke fornøyd. + skal de ha for ambilight, men du klarer deg uten.

Lenke til kommentar

Endelig 65 toms Philips oled uten lydplanke og sjit hengende på! Har savnet ambilight og sliter til tider med black crush på min 65 LG oled så deb blir nok byttet ut.

 

Ellers er det faktisk overraskende god lyd i LG sin B7V, men bruker naturligvis Beolab 9ene istedet. De koster tross alt tre ganger mer enn TVen så lyden er noen hakk over, for å si det forsiktig.

 

Elkjøp har lagt ut Philips 65OLED873 allerede, men til 35 tusen.. Ikke akkurat folkemodell til den prisen.

Lenke til kommentar

Har selv 55 versjonen. Angrer på jeg ikke gikk på LG. Sliter veldig med denne tv. Noe ghosting, ekstrem lag på lyd med Sonos( mulig altibox er synderen ). Android er så elendig at det mulig. Ikke dolby vision. Mulig jeg har vært uheldig, men er strengt tatt ikke fornøyd. + skal de ha for ambilight, men du klarer deg uten.

 

Har også 55 versjonen. Sliter skikkelig med ghosting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...