Gå til innhold

Hjelp til og velge stasjonær pc


Anbefalte innlegg

Har sjekket på komplett sine ferdig bygde pc’er

Og kommet frem til denne her (Komplett gamer premium i155) koster 16k. https://www.komplett.no/product/11355/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i155-gtx1070ti Hva tenker dere om den? Jeg gjorde noen endringer også, byttet ram til ->Ballistix Sport LT DDR4 16GB 2x8GB 2666MHz DDR4 og psu til ->Corsair TX750M, 750W PSU ATX 12V v2-4, 80 Plus Gold. Budsjette mitt er på 17k u skjerm og pcen skal brukes til kun gaming i mange år fremover før jeg kan begynne og tenke på oppgradering.

 

EDIT, glemte og nevne at jeg byttet prosessor kjøler til ->Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kjøler og SSD til ->Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe SSD

 

 

Ellers trenger jeg hjelp til til og velge komponenter til 17k uten skjerm med et 1070 eller 1080 skjermkort.

 

Takk for all tilbakemelding:)

Endret av ashroot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers trenger jeg hjelp til til og velge komponenter til 17k uten skjerm med et 1070 eller 1080 skjermkort.

 

 

Her er et forslag som burde snike seg inn på 17K gitt at du ikke handler win10 i hylla hos en nettbutikk her til lands. PM meg hvis du vil ha et alternativ til rimelig windows lisens (jeg poster det ikke her fordi jeg er usikker på om det bryter retningslinjene til forumet).

 

Måtte gjøre noen kompromisser men føler dette er en stødig maskin. Fikk inn GTX 1080 i pakka.

 

data.jpg.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Syns i denne prisklassen bør du minst ha: Cooler Master Hyper 212 LED

Seagate Barracuda 4TB (ST4000DM004)

 

512 GB SSD disk er jo lurt også hvis du skal ha en del programmer.

Så får du vurdere hvor mye plass du trenger. Greit å ikke spare for mye heller.

 

Er kjøpe bvare\brukt eller bygge selv uaktuelt?

For det lønner seg som regel.

 

Akkurat nå er det best med en ferdig bygd pc siden jeg har ingen anelse på hvordan man bygger en:p men vis jeg tjener mer på selvbygd så skal jeg nok finne en løsning.

Lenke til kommentar

 

Ellers trenger jeg hjelp til til og velge komponenter til 17k uten skjerm med et 1070 eller 1080 skjermkort.

 

Her er et forslag som burde snike seg inn på 17K gitt at du ikke handler win10 i hylla hos en nettbutikk her til lands. PM meg hvis du vil ha et alternativ til rimelig windows lisens (jeg poster det ikke her fordi jeg er usikker på om det bryter retningslinjene til forumet).

 

Måtte gjøre noen kompromisser men føler dette er en stødig maskin. Fikk inn GTX 1080 i pakka.

 

data.jpg.

Kjempe Kyrre S, ser stabilt ut den. Før jeg evt bestiller, du vet ikke om en grei Komplett Pc(ferdig bygd) og kanskje konfigurere den litt til samme pris?

Lenke til kommentar

Nå er det ikke så vanskelig å bygge pc, så sant du har delene og har litt erfaringer, verste feilene men kan gjøre er å sette cpuen inn feil vei slik pins blir bøyd, og ikke bruke pilen, eller koble hovedkortet slik man kortslutter hovedkortet, ofte har nye hovedkort bedre beskyttelse mot vann\kortslutting en før. Eller gi delene statatisk eleksitet. Husk hvordan cpuen\hovedkortet var pakket inn.

 

Neste feilen på vel være power knappen settes feil. Samme med LED lys til kabinettet men det er ikke noe krise da får du ikke startet pcen.

Nå tviler jeg på du får problemer med bios er utdatert. Så det er bare å spørre.

 

Husk kjølepasta til mellom cpu\kjøler.

 

Nå kan du høre med multicom\komplett og digitalimpuls. men tror de tar timepris i så fall kan fort regne med 1000 kr timen eller noe slikt. Tar vel fort 2-3 timer minst for å sjekke alt funger og installere windows.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Kjempe Kyrre S, ser stabilt ut den. Før jeg evt bestiller, du vet ikke om en grei Komplett Pc(ferdig bygd) og kanskje konfigurere den litt til samme pris?

 

Du kan ta en titt på multicom, f.eks

https://www.multicom.no/multicom-lyanna-i528c-gaming-pc/cat-p/c100583/p10639162

 

Gode specs men vet ikke så mye om strømforsyning eller CPU-kjøler. Mindre SSD og tregere minne. Du får nok litt mindre "higher-end" på en del av valgene her, men ytelsen er jo fin og det er ferdig bygd.

Windows kommer i tillegg - kan velges som ekstrautstyr så det kommer ferdig installert.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke så vanskelig å bygge pc, så sant du har delene og har litt erfaringer, verste feilene men kan gjøre er å sette cpuen inn feil vei slik pins blir bøyd, og ikke bruke pilen, eller koble hovedkortet slik man kortslutter hovedkortet, ofte har nye hovedkort bedre beskyttelse mot vann\kortslutting en før. Eller gi delene statatisk eleksitet. Husk hvordan cpuen\hovedkortet var pakket inn.

 

Neste feilen på vel være power knappen settes feil. Samme med LED lys til kabinettet men det er ikke noe krise da får du ikke startet pcen.

Nå tviler jeg på du får problemer med bios er utdatert. Så det er bare å spørre.

 

Husk kjølepasta til mellom cpu\kjøler.

 

Nå kan du høre med multicom\komplett og digitalimpuls. men tror de tar timepris i så fall kan fort regne med 1000 kr timen eller noe slikt. Tar vel fort 2-3 timer minst for å sjekke alt funger og installere windows.

Jeg er en kløne så det går alltid galt, men skal ringe kundeservicen etterpå og forhøre. Håper de gjør det for et lite slant

Lenke til kommentar

 

Kjempe Kyrre S, ser stabilt ut den. Før jeg evt bestiller, du vet ikke om en grei Komplett Pc(ferdig bygd) og kanskje konfigurere den litt til samme pris?

Du kan ta en titt på multicom, f.eks

https://www.multicom.no/multicom-lyanna-i528c-gaming-pc/cat-p/c100583/p10639162

 

Gode specs men vet ikke så mye om strømforsyning eller CPU-kjøler. Mindre SSD og tregere minne. Du får nok litt mindre "higher-end" på en del av valgene her, men ytelsen er jo fin og det er ferdig bygd.

Windows kommer i tillegg - kan velges som ekstrautstyr så det kommer ferdig installert.

Takker og bukker skal se om jeg ikke finner en som kan bygge pcen. Men ang hovedkortet som du la til https://www.proshop.no/Hovedkort/ASRock-Z370-Extreme4-Hovedkort-Intel-Z370-Intel-LGA1151-socket-DDR4-RAM-ATX-/2621228 det står at den støtter kun Coffe Lake, 8 generasjon. Vil den da duge vis 9 og 10 generasjon kommer? Er ikke helt inn i dette c Endret av ashroot
Lenke til kommentar

Det å bygge en pc i dag er enklere enn å bygge Lego. Om du tar en titt på "How to build a PC" på youtube, så blir det oftest veldig godt forklart der.

Det eneste som av og til kan være litt vrient, er å montere av/på knapp fra kabinett og slikt. Ellers er det ganske plankekjøring.

En kommode fra IKEA gir mer hodebry enn en PC.

Endret av Instict
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...