Gå til innhold

FEATURE: Her er leserenes ti favorittspill fra 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en offentlig avstemming på et forum, så selvsagt er det de populære som vinner. Det er hele poenget. Dette er lesernes favorittspill.

 

Jeg synes listen er fin, og de to spillene jeg ville gitt 10 av 10 til i 2017 er begge representert. Det er et par spill der jeg ikke har prøvd, som jeg nå fikk lyst til å kjøpe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ble ekstremt overrasket over hvordan redaksjonen klarte kunststykket å utelate Horizon fra alle kategorier i sin kåring. Tenkte at ok, jeg likte det kanskje bedre enn "hopen". Jeg pleier ikke å like de største AAA spillene så godt, og er med det ofte uenig med anmeldere. Men gøy å se det ikke bare var meg som syns at denne storproduksjonen renner over av utmerket håndtverk og kjærlighet for mediet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en offentlig avstemming på et forum, så selvsagt er det de populære som vinner. Det er hele poenget. Dette er lesernes favorittspill.

 

Jeg synes listen er fin, og de to spillene jeg ville gitt 10 av 10 til i 2017 er begge representert. Det er et par spill der jeg ikke har prøvd, som jeg nå fikk lyst til å kjøpe.

Hehehe, joda vet jo det, følte bare det var en "obligatorisk" kommentar å komme med. :p

 

Selv synes jeg hverken Fortnite, Assassin's Creed: Origins, PUBG, eller Zelda: Breath of the Wild fortjener å være på lista, men ikke så mye å gjøre når opinionen er mot meg. :wee:

 

Det interessante hadde jo vært å vite hvor mange stemmer som kom inn totalt sett. Antall per spill på listen kunne også vært interessant. Også det hvor mange av spillene folk som stemte har spilt, men skjønner det kan bli litt vanskelig, med mindre folk frivillig har lyst til å fortelle det. Selv har jeg prøvd alle disse 10, noen fullført, noen spilt en stund, og noen prøvd bare et par timer før jeg la vekk. :p

 

Leserne er gale.

 

Forøvrig overrasket over at Zelda knuste Mario. Har hatt inntrykk av at Mario har vært likt best av spillerne. Kanskje det er en "hevn" mot Gamers anmeldelse. :p

Vi er alle gale! :ninja:

 

Tror ikke det er en form for hevn, det er bare mange Gamer lesere som liker det, Skyrim-oppskriften er fremdeles like populær.

 

 

 

Jeg synes listen er fin, og de to spillene jeg ville gitt 10 av 10 til i 2017 er begge representert. Det er et par spill der jeg ikke har prøvd, som jeg nå fikk lyst til å kjøpe.

 

La meg gjette, Nier: Automata og Divinity: Original Sin 2?

 

Hva ellers skulle det liksom kunne være? :tease:

 

 

Ble ekstremt overrasket over hvordan redaksjonen klarte kunststykket å utelate Horizon fra alle kategorier i sin kåring. Tenkte at ok, jeg likte det kanskje bedre enn "hopen". Jeg pleier ikke å like de største AAA spillene så godt, og er med det ofte uenig med anmeldere. Men gøy å se det ikke bare var meg som syns at denne storproduksjonen renner over av utmerket håndtverk og kjærlighet for mediet.

Ja, kanskje. Føler litt av tingen med Horizon er at så og si alle er enige om at det er et fantastisk, nesten helt perfekt spill, men samtidig så har nesten alle også en eller to andre favoritter de heller vil sette som GOTY, altså at Horizon generelt sett scorer topp 3/topp 5 over hele linja, mens topp to ofte er litt mer polariserte titler som noen elsker veldig, og andre ikke.

 

Det er i alle fall den tanken jeg har, og de fleste jeg kjenner som spiller mange spill. Både Horizon, Persona 5 og Mario Odyssey var bunnsolide spill, men det var andre spill i år som var nesten like bunnsolide og samtidig ga meg noe mer, noe unikt, og derfor plasserte jeg dem over.

 

Har ikke spilt noen av spillene fra 2017 topp 10 liste :p

Det er litt overraskende faktisk. De spillene som er på listen her har jo blitt snakket om mye. Hvilke spill er det du har spilt da? Noen du kan tipse om? :)

Lenke til kommentar

Morsomt at jeg mislikte de aller fleste spillene på listen. :p Hellblade var unikt, men unikt betyr ikke nødvendigvis bra. Mario var morsomt nok gjennom historien, men etter 300+ meningsløse måner gikk jeg lei, og da var det ennå nesten to tredjedeler igjen. Zelda var et drittspill tvers gjennom, og Assassin's Creed hadde for mye overnaturlig bullshit for min smak. Jeg storkoste meg med likevel med det, men ikke nok til å sette det så høyt på listen. Persona 5 var en gørrkjedelig film med litt gørrkjedelig gameplay her og der de åtte timene jeg spilte det, og PlayerUnkn... øh, jeg mener "Fortnite" gikk jeg fort lei av, selv før de droppet hele konseptet og konverterte det til PUBG. PUBG selv har jeg ikke spilt, og kommer ikke til å gjøre det. Først løpe rundt uten noe å gjøre i en evighet, før jeg blir drept og må sitte og se på andre spiller i en evighet? Nei, takk. :)

 

NieR falt ikke akkurat i smak. Igjen, det er unikt, men unikt betyr ikke nødvendigvis bra. Skjønner heller ikke hvorfor det ble så vanvittig hypet, når alle de andre spillene i serien fikk svært middels kritikk, og er lite kjent. Veldig mange er ikke engang klar over at NieR: Automata er det andre spillet i NieR-serien. Divinity: Original Sin 2 er svært bra, men har ikke spilt det så mye. Har ikke kraftig nok PC til det, så venter på en eventuell konsoll-versjon, Da gjenstår vel Horison: Zero Dawn. Det er helt klart favoritten min blandt de på listen, eller var det helt til jeg stakk ned i en "cauldron", fant en boss jeg ikke hadde sjanse å ta (ble drept på to, tre slag, og klarte aldri å skade ham), og kunne ikke klarte tilbake til overflaten igjen.

 

Så alt i alt en liste jeg er sterkt uenig med på omtrent samtlige punkter. Godt jobbet, lesere. :p Men nå skal det jo sies at jeg ikke akkurat tar slike lister seriøst. Jeg spiller det jeg liker, og driter i hva andre synes om det. Sitter for tiden og storkoser meg med Far Cry: Primal og Heroes of the Monkey Tavern. Det sier vel sitt. :)

Lenke til kommentar

Morsomt at jeg mislikte de aller fleste spillene på listen. :p Hellblade var unikt, men unikt betyr ikke nødvendigvis bra. Mario var morsomt nok gjennom historien, men etter 300+ meningsløse måner gikk jeg lei, og da var det ennå nesten to tredjedeler igjen. Zelda var et drittspill tvers gjennom, og Assassin's Creed hadde for mye overnaturlig bullshit for min smak. Jeg storkoste meg med likevel med det, men ikke nok til å sette det så høyt på listen. Persona 5 var en gørrkjedelig film med litt gørrkjedelig gameplay her og der de åtte timene jeg spilte det, og PlayerUnkn... øh, jeg mener "Fortnite" gikk jeg fort lei av, selv før de droppet hele konseptet og konverterte det til PUBG. PUBG selv har jeg ikke spilt, og kommer ikke til å gjøre det. Først løpe rundt uten noe å gjøre i en evighet, før jeg blir drept og må sitte og se på andre spiller i en evighet? Nei, takk. :)

 

NieR falt ikke akkurat i smak. Igjen, det er unikt, men unikt betyr ikke nødvendigvis bra. Skjønner heller ikke hvorfor det ble så vanvittig hypet, når alle de andre spillene i serien fikk svært middels kritikk, og er lite kjent. Veldig mange er ikke engang klar over at NieR: Automata er det andre spillet i NieR-serien. Divinity: Original Sin 2 er svært bra, men har ikke spilt det så mye. Har ikke kraftig nok PC til det, så venter på en eventuell konsoll-versjon, Da gjenstår vel Horison: Zero Dawn. Det er helt klart favoritten min blandt de på listen, eller var det helt til jeg stakk ned i en "cauldron", fant en boss jeg ikke hadde sjanse å ta (ble drept på to, tre slag, og klarte aldri å skade ham), og kunne ikke klarte tilbake til overflaten igjen.

 

Så alt i alt en liste jeg er sterkt uenig med på omtrent samtlige punkter. Godt jobbet, lesere. :p Men nå skal det jo sies at jeg ikke akkurat tar slike lister seriøst. Jeg spiller det jeg liker, og driter i hva andre synes om det. Sitter for tiden og storkoser meg med Far Cry: Primal og Heroes of the Monkey Tavern. Det sier vel sitt. :)

 

Om du gikk lei fortnite før det ble battle royal så er jo ikke det så rart da, før battle royal var det søppel, men nå er det et spill som har fått meg til å spille sinnsykt mye mer multiplayer. Spiller på konsoll og dessverre er pubg alt for fucka der til at jeg gidder spille det noe særlig, så fortnite spilles til øyna blir firkanta.

Lenke til kommentar

Synes PUBG er litt antiklimatisk når man først møter på noen. Bruker mye tid på å samle både kjøretøy, våpen og beskyttelsesutstyr, og så "plaff" og det er game over. Synes det ofte blir for lang oppbygging, og selve kampen(e) blir for kort(e). Noen som har noen erfaringer med Fortnite som sammenligning?

Lenke til kommentar

Nå har du mistet oss helt Lars. xD

 

Morsomt at jeg mislikte de aller fleste spillene på listen. :p Hellblade var unikt, men unikt betyr ikke nødvendigvis bra. Mario var morsomt nok gjennom historien, men etter 300+ meningsløse måner gikk jeg lei, og da var det ennå nesten to tredjedeler igjen. Zelda var et drittspill tvers gjennom, og Assassin's Creed hadde for mye overnaturlig bullshit for min smak. Jeg storkoste meg med likevel med det, men ikke nok til å sette det så høyt på listen. Persona 5 var en gørrkjedelig film med litt gørrkjedelig gameplay her og der de åtte timene jeg spilte det, og PlayerUnkn... øh, jeg mener "Fortnite" gikk jeg fort lei av, selv før de droppet hele konseptet og konverterte det til PUBG. PUBG selv har jeg ikke spilt, og kommer ikke til å gjøre det. Først løpe rundt uten noe å gjøre i en evighet, før jeg blir drept og må sitte og se på andre spiller i en evighet? Nei, takk. :)

 

NieR falt ikke akkurat i smak. Igjen, det er unikt, men unikt betyr ikke nødvendigvis bra. Skjønner heller ikke hvorfor det ble så vanvittig hypet, når alle de andre spillene i serien fikk svært middels kritikk, og er lite kjent. Veldig mange er ikke engang klar over at NieR: Automata er det andre spillet i NieR-serien. Divinity: Original Sin 2 er svært bra, men har ikke spilt det så mye. Har ikke kraftig nok PC til det, så venter på en eventuell konsoll-versjon, Da gjenstår vel Horison: Zero Dawn. Det er helt klart favoritten min blandt de på listen, eller var det helt til jeg stakk ned i en "cauldron", fant en boss jeg ikke hadde sjanse å ta (ble drept på to, tre slag, og klarte aldri å skade ham), og kunne ikke klarte tilbake til overflaten igjen.

 

Så alt i alt en liste jeg er sterkt uenig med på omtrent samtlige punkter. Godt jobbet, lesere. :p Men nå skal det jo sies at jeg ikke akkurat tar slike lister seriøst. Jeg spiller det jeg liker, og driter i hva andre synes om det. Sitter for tiden og storkoser meg med Far Cry: Primal og Heroes of the Monkey Tavern. Det sier vel sitt. :)

Hehehe, du har vel bare såpass unik smak da, men igjen, unikt betyr ikke nødvendigvis bra. :wee:

 

Du liker nok litt andre typer spill, og det respekterer jeg. Er også litt enig med deg i enkelte ting, men ikke alle selvsagt. Interessert i å vite hvilke spill du ville plassert på en slik liste da. Er jo ikke noe som står i veien for å ta slike lister seriøst, OG samtidig spille det man liker å spille. :)

 

Vet ikke hvor du har det fra at NieR var hypet, var vel rimelig langt fra det da det kom. Om der var noe så var det nok mer eller mindre kun på grunn av oss fans av serien som prøvde hardt for å gi det oppmerksomheten det fortjente. I ettertid kan det nok ha blitt hypet mer, men det er vanskelig å kalle det for hype da, når det kommer av at folk spilte det og syntes det var så fantastisk at de anbefalte det videre til sine venner, osv. At Platinum gjorde gameplayet mer tilgjengelig skadet heller ikke.

 

Det er forøvrig ikke bare det andre NieR-spillet, men teknisk sett også en oppfølger til Drakengard. ;P

Lenke til kommentar

Synes PUBG er litt antiklimatisk når man først møter på noen. Bruker mye tid på å samle både kjøretøy, våpen og beskyttelsesutstyr, og så "plaff" og det er game over. Synes det ofte blir for lang oppbygging, og selve kampen(e) blir for kort(e). Noen som har noen erfaringer med Fortnite som sammenligning?

 

Tja både åg. Matchen er som regel kjappere i fortnite da kartet er en del mindre, men om du tar turen en plass ingen andre er og så samler mye nice stash og ender opp med sprinte for å unngå stormen så er du så synlig at du ofte ender med et skudd i panna. Da er det like greit å snike rundt og ta det man får til man når end game så plukker man bare fra de som blir skutt. Funker ganske så ofte om du bare finner elendige våpen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...