Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Sentral avtrekksløsning (Flexit)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er nye her, men prøver meg for å se om noen kan hjelpe. Jeg har et gammel hus som jeg ønsker å installere en rimelig, men sentral avtrekksløsning for to bad.

 

Flexit har avtrekksvifter beregnet for å stå på loft eller plassere i skap som jeg synes ser greie ut. De har uttak for et par bad og kjøkken. Kluet er at jeg ønsker at vifta skal rusle og gå kontinuerlig på sakte hastighet og øke til maks ved dusjing - helst via fuktsensorer på hvert sitt bad. 

 

Jeg har utfordret kundeservise hos Flexit på problemstillingen, men får ingen hjelp der. Jeg kunne selvfølgelig gå til et ventilasjonsfirma, men budsjettet er tynt så jeg håpte å kunne finne noen som kunne hjelpe meg med å designe løsningen og valg av komponenter slik at jeg bare kunne bestille fra elektriker (familie). 

Endret av Northcool
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei har lest begge postene dine.

 

Du trenger ikke gjøre dette for avansert.

 

Denne vil sikkert dekke behov:

 

https://megaflis.no/flexit-baderomsvifte-125b-th-timer-fukt.html

 

Du har sikkert tenkt balansert ventilasjon og alt. Det er jo best.

 

Problemet med mekanisk avtrekk, er at det må komme lift inn i badet og huset også. Alt etter hvor det er åpninger, kommer det luft inn. Når det er ninusgrader, kan denne luften være ganske kald

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvorfor dere svarer som dere gjør, men ingen av svarene hjelper meg. 

 

Grunnen til at jeg ikke ''kan'' kjøre ordinær baderomsvifte er fordi dusjsonen blir unormalt tett. Dvs det blir en dusjvegg med skyvedør som går praktisk talt opp til taket. Dermed blir dusjen dampbad hvis jeg ikke kan trekke rett fra dusjsonen, og baderomsvifte plassert i dusjsonen er ikke heldig, men jeg kan plassere en (sentral)avtrekksvifte i rommet som er vegg i vegg med badet og trekke via spirorør og ventil i dusjsonen. 

 

Jeg ønsker også om mulig å kjøre vifta på lav hastighet konstant og maks når det dusjes. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...