Gå til innhold

CS:GO Går rett i bluescreen med ny PC


Anbefalte innlegg

Oppgraderte pc`n rundt jul og har siden ikke klart og starte opp CS, så fort jeg starter spillet går det rett i bluescreen eller restarter PC

Det som er oppgradert er følgende

ASUS Rog Rampage extreme Vi
i9 7960x
Geforce GTX 1080Ti (SLI) 

Har deaktivert SLI men det hjalp ikke, mistenker at CS ikke starter fordi jeg har for mange kjerner?

Har noen tilsvarende erfaringer, eller eksempler på at denne prosessoren drar CS ?




 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Computer name: DESKTOP-KLNUUIH
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 16299
Windows dir: C:\Windows
Hardware: ASUSTeK COMPUTER INC., ROG RAMPAGE VI EXTREME
CPU: GenuineIntel Intel® Core i9-7960X CPU @ 2.80GHz Intel586, level: 6
32 logical processors, active mask: 4294967295
RAM: 34016403456 bytes total


 

Crash Dump Analysis

Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\Windows
C:\Windows\Minidump

On Sat 20.01.2018 13.49.36 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\Minidump\012018-7843-01.dmp
This was probably caused by the following module: hal.dll (hal+0x3BF1F)
Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0xFFFF960DA82DC028, 0xB2000000, 0x70005)
Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\hal.dll
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Hardware Abstraction Layer DLL
Bug check description: This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA).
This is likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



 

Lenke til kommentar

Computer name: DESKTOP-KLNUUIH

Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 16299

Windows dir: C:\Windows

Hardware: ASUSTeK COMPUTER INC., ROG RAMPAGE VI EXTREME

CPU: GenuineIntel Intel® Core i9-7960X CPU @ 2.80GHz Intel586, level: 6

32 logical processors, active mask: 4294967295

RAM: 34016403456 bytes total

 

 

 

Crash Dump Analysis

Crash dumps are enabled on your computer.

 

Crash dump directories:

C:\Windows

C:\Windows\Minidump

 

On Sat 20.01.2018 13.49.36 your computer crashed or a problem was reported

crash dump file: C:\Windows\Minidump\012018-7843-01.dmp

This was probably caused by the following module: hal.dll (hal+0x3BF1F)

Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0xFFFF960DA82DC028, 0xB2000000, 0x70005)

Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR

file path: C:\Windows\system32\hal.dll

product: Microsoft® Windows® Operating System

company: Microsoft Corporation

description: Hardware Abstraction Layer DLL

Bug check description: This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA).

This is likely to be caused by a hardware problem.

The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

 

 

 

 

Ved lett googling sier den "muligens varmeproblemer/defekte komponenter" så jeg ville nok anbefalt å ta av det ekstra skjermkortet, sjekk at alt sitter godt av kabler og at du har kjøling nok (brukte du kjølepasta på cpuen?)

Rett og slett ta vekk alt av det du ikke trenger ved igangkjøring så kan du prøve å snevre deg ned hva som kan være problemet

Lenke til kommentar

Er det samme problem i andre spill?

 

Ville prøvd med ett og ett skjermkort.

Har kjørt Half Life 2 uten problem nå, laster ned left 4 dead 2 og prøver da det skal bruke samme grafikkmotor?

 

kjører forøvrig et hav av andre spill og programmer uten noe problemer ( pubg / wow / battlefront 2 /  lol / h1z1 / siege / GTA 5 / assasins creed ) og ikke noe problem der, så velger å tro at det ikke er hardware relatert. 

 

men noe inkompabilitet med hardware rettet mot CSGO er jeg åpen for, men ikke en direkte hardwarefeil

Endret av Unleashed_
Lenke til kommentar

Har du noen launch options på cs i steam?

 

Hvis ja, fjern de og prøv f.eks:

 

-windowed

 

Funker det?

 

If not, prøv å "strup ned kjerner" sett:

 

-threads 4

 

Prøv også å skru av "multicore rendering" i config filene. Google it

 

Har du overklokka CPU og minne? Kan det være timinga på minne er off? Ref:

https://communities.intel.com/thread/118227

Endret av fjs
Lenke til kommentar

Har kjørt Half Life 2 uten problem nå, laster ned left 4 dead 2 og prøver da det skal bruke samme grafikkmotor?

 

kjører forøvrig et hav av andre spill og programmer uten noe problemer ( pubg / wow / battlefront 2 /  lol / h1z1 / siege / GTA 5 / assasins creed ) og ikke noe problem der, så velger å tro at det ikke er hardware relatert. 

 

men noe inkompabilitet med hardware rettet mot CSGO er jeg åpen for, men ikke en direkte hardwarefeil

 

 

Hadde et skjermkort som kun krasjet ved enkelte spill men kjørte alt annet helt ok.  Kjørte også div. tunge 'testprogrammer' uten problemer. Det tok meg derfor nesten et halvt år, da kortet ble gradvis dårligere og ting viste seg andre steder også, før jeg skjønte at det var dette som var problemet. Hadde det ikke blitt verre og vist andre steder også, så hadde jeg aldri mistenkt skjermkortet.

 

Så ikke lurt å avskrive noe som helst rundt slike ting.

 

Sjekk temperaturene og kjør noen pass med memtest i første omgang - og, som andre sier, prøv med ett og ett skjermkort (fysisk frakoblet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det samme problem i andre spill?

 

Ville prøvd med ett og ett skjermkort.

Har kjørt Half Life 2 uten problem nå, laster ned left 4 dead 2 og prøver da det skal bruke samme grafikkmotor?

 

kjører forøvrig et hav av andre spill og programmer uten noe problemer ( pubg / wow / battlefront 2 /  lol / h1z1 / siege / GTA 5 / assasins creed ) og ikke noe problem der, så velger å tro at det ikke er hardware relatert. 

 

men noe inkompabilitet med hardware rettet mot CSGO er jeg åpen for, men ikke en direkte hardwarefeil

 

 

Veldig rart.

 

Prøv med launchkommandoen -autoconfig

 

Hvis ikke det virker, prøv etterpå med -safe

 

 

Gjør det noen forskjell?

Jeg tipper problemer ligger med noe drivere til enten lydkort eller skjermkort. Hvis ikke det over virker ville jeg prøvd å fysisk tatt ut et skjermkort og sett om det virket da. Isåfall kan det hjelpe med en eldre driver, eller kanskje å deaktivere SLI i nvidia kontrollpanel.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...