Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil problem med for høy avgass


Relex

Anbefalte innlegg

Hei, da var bilen min (Audi A4 B7 Quattro) nettopp på EU-kontroll og den kom ikke igjenom  pga for høy avgass...

 

Har hatt bilen ett halvt år nå og hele tiden så har den ryket hvitt/grått/blått litt usikker på fargen men d er ikke toppakningen. Har byttet vacum pumpe elnett til dyser og 3stk dyser på sylinder 4. Grunnen til det er at det var ujevn motorgange på tomgang og risting i hele bilen på lavt turtall altså 1500rpm ca +- også rister den når man gir ekstra gass. Så det var dysene.

 

Vi har tatt diagnose på den for litt sisden og da var innsprøytningen på alle dyesene helt perfekt. Nå når jeg kjører også gir litt ekstra gass hvertfall i 4-5 gir rundt 2000rpm så rister d da også men ikke så likt som før. Kjører jeg normalt med fin akselerasjon så er alt greit.

 

Hovedproblemet er avgassen.... har hatt tanken på at d kan være turboen som kan være gåen men d som er greia er at d er såvidt noen symptomer på at den er gåen så da vil jeg legge den i baktankene. Har også tatt regenerering av DPF nå nylig via diagnose apparat.

 

Problemet har alltid vært der men engang når jeg skulle løsne en slange for å hente en skrue så måtte jeg av med kontakten til lambdasonden på luftfilterslangen også tok jeg den på igjen. Motorlampa for avgass viste seg selv da etterhvert sånn tilfeldig når jeg kjørte stakk opp på et verksted og fikk slettet den feilkoden. Etter 1 dag så kom den opp igjen og det viser seg at den er permament....

 

Det slår meg nå at kan det være løsningen til hvertfall avgassen? Og bytte lambdasonden og eller luftmengdemåleren for at luft/diesel skal bli riktig? Ifølge diagnosen så viser d seg at d er litt for fet blanding.

 

Kan det være løsningen eller må jeg tenke på den turboen? evt noe annet.

Legger til 2 bilder under.

 

Setter pris på hjelp og forslag;)

post-472030-0-46513300-1516402790_thumb.jpg

post-472030-0-13519200-1516402801_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...