Gå til innhold

USA Motell?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overnattingsprisen er jo en brøkdel av ordentlige hotell, så der er klart penger å spare. Pluss at du blir mye mer fleksibel på hvor og når du reiser videre.

Men etter det jeg har sett av amerikanskke moteller på film, så er det alltid gjemt en bag med narkotika og penger bak gitteret i ventilasjonen, og det står alltid en fyr med pistol å lytter på veggen din ved siden av, så jeg vet ikke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestiller aldri når jeg er på road trip, men finner noe samme ettermiddag/kveld. Før internett-tiden var det vanlig å stikke innom de som var merket Vacancy og sjekke priser etc, men det siste 10-året har jeg fått mye bedre priser med å booke på nett. Bruker ofte hotwire.com, men sjekker også med hotels.com eller expedia.

 

Jeg har aldri sett hverken bag med drugs, penger eller fyrer med pistoler (utover det jeg har med selv) der jeg har overnattet, men standarden varierer fra super til relativt lugubert (eller verre).

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du ønsker bo sentralt og bra i høysesongen på en populær destinasjon kan det lønne seg å booke på forhånd.

 

Jeg bruker sjekke hotell i området samtidig som jeg booker flight dit. Om jeg ser det er lite ledig skjønner jeg at jeg bør booke med en gang med mindre jeg ønsler noe lugubert uti periferien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at motel, altså "motor hotel", er en parkeringsplass med billigere hotellrom som helst ligger ved en hovedtrafikkåre og ikke nødvendigvis nært bysentrum hvor eiendomsprisen er mye høyere. Det kan altså være et stykke til sentrum og ofte vanskelig å komme seg dit uten egen bil.

 

I mange byer kan det være vanskelig å parkere i sentrum og da er et motel et dårlig valg om man primært ønsker gjøre noe i sentrum av en større by.

 

Om man derimot er på "road trip" innom flere småbyer så er motel et mer naturlig valg.

Lenke til kommentar

Unngå LV i helgene. Sist jeg var inom LV på road trip, ankom jeg på mandag ettermiddag. Skulle ha 2 netter der, fikk en suite på et casionhotell off-strip. Var riktignok ca 10 minutter å gå bort til The Strip, men prisen var under $30 pr natt for rommet. Selvsagt mer convenient å bo på stripa, men det koster noe mer enn rett utenfor. Lurt å sjekke kartet før man bestiller, kan bli store avstander, som robertaas er inne på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...