Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør jeg styre unna eller prøve forstå henne?


Anbefalte innlegg

Jeg traff ei jente på en dating-app. Vi bor 3,5 time unna hverandre men vi har ikke møttes enda. Vi har kun chattet hovedsaklig over appen og på snapchat.

 

Hun er 22 år, kropp som en modell og ekstremt vakker. Hun kom til Norge når hun var 16 år. Hun har sagt at hun opprinnelig er etiopisk og at hun har bodd i et barnehjem i Tunisia helt til hun ble hentet til Norge for 6 år siden. Da kom hun alene hit som enslig mindreårig innvandrer.

 

Spurte for en stund siden om foreldrene hennes bodde i samme by som hun, og da svarte hun at de bodde på sørlandet. Men når jeg spurte om foreldrene hennes idag svarte hun at hun ikke husker foreldrene sine.

Hun har sagt at hun studerer og jobber med utviklingshemmede barn. 

 

Pga. denne ene tingen om foreldrene hennes som jeg ikke fikk til å stemme, prøvde jeg å google navnet hennes. Det kommer da opp at hun egentlig er fra Somalia og at hun er daglig leder i et renholdsfirma med 8 ansatte. 

 

 

Hun har på de 6 årene lært seg godt norsk og vi kan prate sammen på norsk uten problemer. Hun er gøy, har humor og er interessant. Hun virker for meg ganske smart da vi kan ha intellektuelle samtaler om alt mulig.

 

Problemet her er at jeg mistenker henne for å lyve en del. Som f.eks. det med foreldrene og jobben hennes. Hva er sannsynlighetene for at hun klarer å studere, jobbe med utviklingshemmede barn og i tillegg være daglig leder for et renholdsfirma. Og hvorfor nevner hun ingenting om dette firmaet hun driver? 

Det er i tillegg til disse tingene noen småting jeg mistenker henne for å lyve om også.

 

 

Det irriterer meg at hun lyver for jenta fremstår for meg som helt perfekt for meg. Vi klikker liksom bare helt, og det er ganske ironisk at det er ei somalisk jente og ikke ei etnisk norsk jente. For jeg har tidligere levd et liv med fordommer mot nettopp innvandrere fra Somalia..

 

 

Hvordan bør jeg gå frem for å konfrontere henne uten at hun blir sur? Det beste ville vært om hun faktisk hadde en god grunn for å lyve.. Det verste ville vært om hun er en lystløgner og lyver bare for å lyve.

 



Anonymous poster hash: a21f1...1d1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vært ærlig. Ingenting galt med å google og søke litt rundt folk man føler for å binde seg til for livet. Si det som det er, si at du har google ho litt og funnet en del ting. Grunnen til at jeg vil du skal være ærlig er fordi grunnene til at ho oppgir andre opplysninger kan være så mange. Det er alltid en grunn. Kanskje det til og med er feil person med samme navn. Eller noe ho har drevet med før, men ikke slettet informasjonen, det kan være mye rart.

 

Du er kanskje redd for at ho blir sur på deg og kutter kontakten fordi du googlet ho. Hvis ho virkelig er intelligent, ærlig, sannferdig -og- føler det samme for deg, så vil ho tåle det her. Og kanskje endre informasjonen sånn at det blir riktig etterpå.

 

Hvis det er worst case scenario og at ho lyver mye, så er det jo like greit at du finner ut det nå med en gang, så du ikke kaster bort mer energi av livet ditt på det her? Man kan aldri vite med mennesker, så det er viktig å sjekke ting. Så får du testet tillitsnivået hennes først som sist. Det bør egentlig bare vise ho at du bryr deg utover det vanlige.

 

Én ting er å raskt google et navn, en annen ting er å sende 20 meldinger om dagen, ringe hele tiden, stirre gjennom vinduet og være en sann plage generelt. Jeg tviler på at du er den typen.

 

Hva ville du følt om noen gjorde det samme med deg? Du ville sannsynligvis blitt glad for å få sjansen til å forklare deg i helhet, at noen gadd å gi deg tid til å forklare.

Lenke til kommentar

 

Jeg traff ei jente på en dating-app. Vi bor 3,5 time unna hverandre men vi har ikke møttes enda. Vi har kun chattet hovedsaklig over appen og på snapchat.

 

Hun er 22 år, kropp som en modell og ekstremt vakker. Hun kom til Norge når hun var 16 år. Hun har sagt at hun opprinnelig er etiopisk og at hun har bodd i et barnehjem i Tunisia helt til hun ble hentet til Norge for 6 år siden. Da kom hun alene hit som enslig mindreårig innvandrer.

 

Du bør styre unna. Hun er ikke verdt bryet og de uunngåelige problemene selv om hun har fin kropp.

 

For det første har dere en ugunstig avstand som må overkommes om dette skal ha noe for seg.

 

Men det viktigste er bakgrunnen hennes, som er stappfull av røde flagg. Du har allerede bemerket at hun ikke kan stoles på.

 

Om du skulle finne på å bli emosjonelt involvert her, så har du et kolosalt problem å drasse på. Finn deg heller ei dame som er mentalt frisk, selv om hun kanskje ikke har like sprek kropp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kanskje hun lyver pga fordommer?

 

Mer fordommer mot somaliere enn etiopiere, men om du ser på kartet er jo Etiopia omringet av Somalia på den ene siden, så det har lite å si i praksis. Du har folk i Øst-Europa som kaller seg russere, selv om de ikke er russiske statsborgere. Er ikke fordi de lyver, men de identifiserer seg enkelt og greit som russere. Kan og være noe slikt.

 

Daglig leder for firma på 8 er jo sånn sett en bedre stilling enn å hjelpe med utviklingshemmede barn. Men kombinasjonen Somalia + vaskefirma har mye fordommer. Den andre jobben hun har gjør at hun virker som en "snillere" person.

 

Hun har gjerne vanskelig relasjon eller historie med familie, og lyver fordi hun ikke vil snakke om det med noen hun ikke har møtt enda?

 

 

Mennesker tenker lett negativt om andre mennesker, heller enn at det kanskje er greie grunner bak det de gjør. Og når du spør om tips på forum så får du som regel som svar at du bør slå opp, bare så du er klar over det.

 

Som de andre sier, snakk og basert på hvordan hun reagerer så kan du bestemme hva du vil gjøre. Mennesker gjør dumme ting, men det definerer ikke dem som person. Hvordan hun reagerer på at du snakker med henne derimot vil gjøre det mer klart hvordan hun er. Eksempelvis vil fornektelse være et rimelig dårlig tegn....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nightowl stiller trådens viktigste spørsmål. Har du sett henne? Har du hørt henne? Det holder ikke med videoer postet på snapchat, her; jeg snakker om video eller i det minste lyd hvor hun direkte har snakket med deg.

Ang. Somalia vs. Etiopia. Kan hende hun lyver på grunn av folks fordommer, men det kan også gå på landegrenser. Kan det være hun og familien er av etiopisk opprinnelse og identifiserer seg som det, men at hun på papiret er somalier?

Foreldrene. Kan foreldrene på Sørlandet være hennes norske adoptivforeldre, mens de hun ikke husker er hennes biologiske? Jeg antar hun ikke kom hit med sine foreldre om hun bodde på barnehjem?

Studier/jobb vs. reell jobb kan også ha sin forklaring. Ble hun tvunget til å ta en vaskejobb hun kanskje var overkvalifisert for siden hun ikke snakket språket da hun kom hit? Og at hun som nå norskspråklig har begynt å studere på siden av vaskejobben? Og at hun kan rettferdiggjøre en løgn om denne jobben siden hun uansett studerer og på sikt skal jobbe med noe annet?

Bare ikke vær naiv. Ting har alltid en forklaring, men du må ha ryggrad nok til å innse når sannheten ikke er det du vil den skal være. Du burde spurt henne umiddelbart da forvirringen med foreldrene ble et tema, og du bør også spørre hvis andre brister dukker opp. Vet ikke om du bør konfrontere henne med googlesøket, men dette er i alle fall ting du bør få klarhet i ganske kjapt.



Anonymous poster hash: 569f2...157
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...