Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fant et analogt kamera hos min bestefar, et Mamiya ZE-x, med flere objektiver og medfølgende utstyr, samt motor. Var innom Japan foto, og vi byttet batterier for å se om kameraet fungerte. Fikk i gang det elektriske, men all mekanikken hadde hengt seg opp, og det var ikke mulig å trekke opp kameraet.

 

Alle delene er helt fine og inntaket.

 

Er det mulig å få fikset kameraet på noe sted?

Bør jeg kjøpe et nytt kamerahus?

Hvor får jeg kjøpt dette?

Hvilket bør jeg kjøpe for å få nytte av utstyret jeg alt har?

 

Jeg kan svært lite om dette fra før men hadde vært veldig gøy å få det til å fungere da dette var et av de beste kameraene å få tak i da det kom på 80-tallet.

post-471773-0-92171300-1516227934_thumb.jpeg

post-471773-0-91524800-1516227963_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke stolt på autofokus på et kamera som er så gammelt. De modellene som har autofokus er full av gammel teknologi som lett går i stykker.

Hvis den Mamiyaen har stor nok affeksjonsverdi kan det være verdt å fikse den, men husk at du KAN ende opp med en svær regning. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et nytt kamerahus for en billig penge. Sjekk ut lpfoto.se (tror det heter det)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville ikke stolt på autofokus på et kamera som er så gammelt. De modellene som har autofokus er full av gammel teknologi som lett går i stykker.

Hvis den Mamiyaen har stor nok affeksjonsverdi kan det være verdt å fikse den, men husk at du KAN ende opp med en svær regning. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et nytt kamerahus for en billig penge. Sjekk ut lpfoto.se (tror det heter det)

 

Merkelig innlegg. Mamiya hadde aldri autofokus på sine speilreflekskameraer. Sjansen for å finne et nytt kamerahus med Mamiya-fatning er også liten siden de sluttet å lage 35mm speilrefleks midt på 80-tallet.

Endret av se#
Lenke til kommentar

 

Ville ikke stolt på autofokus på et kamera som er så gammelt. De modellene som har autofokus er full av gammel teknologi som lett går i stykker.

Hvis den Mamiyaen har stor nok affeksjonsverdi kan det være verdt å fikse den, men husk at du KAN ende opp med en svær regning. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et nytt kamerahus for en billig penge. Sjekk ut lpfoto.se (tror det heter det)

Merkelig innlegg. Mamiya hadde aldri autofokus på sine speilreflekskameraer. Sjansen for å finne et nytt kamerahus med Mamiya-fatning er også liten siden de sluttet å lage 35mm speilrefleks midt på 80-tallet.

Svarte på Nautica sitt innlegg, hvor han/hun anbefalte å kjøpe et analogt kamera med autofokus.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...