Gå til innhold

FEATURE: – 2017 var storspillenes år. I 2018 kan de noe mer eksentriske spillene stjele showet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes egentlig ikke 2017 var storspillenes år (litt avhengig av hva man kaller storspill, det var endel bra "mellomstore" spill, der jeg vil legge feks nier og hellblade), men trippelA var ganske skuffende året igjennom, Wolfenstein, For honor, Destiny 2, Mass Effect, Star Wars, alt er spill som i beste fall leverte ok uten å skuffe så veldigl.

 

AtW

Lenke til kommentar

"Storspillene" blir ofte laget uten tanke på undeholdningsverdi virker det som, ofte bare grafikken som er i fokus, blir på en måte nye skins på standardoppskriften de ikke tør å gå vekk fra.

 

Det er det beste med indie-spill og spill fra småstudioer, de har ikke ressurser til å kjøre på med millioner til grafikk så det de er nødt til å gjøre for å tjene penger er å satse på skikkelig underholdning.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte og fullførte bare en håndfull av de største spillene i fjor, så jeg regner med å kjøpe og spille en del av dem i år. Når det er sagt så er det også noen spill jeg ser frem til i år, som Project Octopath Traveler, Ni No Kuni 2, Ori and the Will of the Wisps, Shadow of the Colossus, Kingdom Come: Deliverance, Secret of Mana, Red Dead Redemption 2, Spider-Man, Darksiders 3, Call of Cthulhu, Detroit: Become Human, Days Gone, Metro Exodus og Vampyr. Var visst flere enn jeg trodde :p

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig ikke 2017 var storspillenes år (litt avhengig av hva man kaller storspill, det var endel bra "mellomstore" spill, der jeg vil legge feks nier og hellblade), men trippelA var ganske skuffende året igjennom, Wolfenstein, For honor, Destiny 2, Mass Effect, Star Wars, alt er spill som i beste fall leverte ok uten å skuffe så veldigl.

 

AtW

Zelda og Mario burde vel fortjene å kalles storspill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg synes egentlig ikke 2017 var storspillenes år (litt avhengig av hva man kaller storspill, det var endel bra "mellomstore" spill, der jeg vil legge feks nier og hellblade), men trippelA var ganske skuffende året igjennom, Wolfenstein, For honor, Destiny 2, Mass Effect, Star Wars, alt er spill som i beste fall leverte ok uten å skuffe så veldigl.

 

AtW

Zelda og Mario burde vel fortjene å kalles storspill.

 

 

Ja, mario skuffet ikke, men det er også det eneste jeg kan komme på på stående fot.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig ikke 2017 var storspillenes år (litt avhengig av hva man kaller storspill, det var endel bra "mellomstore" spill, der jeg vil legge feks nier og hellblade), men trippelA var ganske skuffende året igjennom, Wolfenstein, For honor, Destiny 2, Mass Effect, Star Wars, alt er spill som i beste fall leverte ok uten å skuffe så veldigl.

 

AtW

Når jeg leser "storspill", så tenker jeg først og fremst på budsjettet og hypen. Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

 

Jeg synes egentlig ikke 2017 var storspillenes år (litt avhengig av hva man kaller storspill, det var endel bra "mellomstore" spill, der jeg vil legge feks nier og hellblade), men trippelA var ganske skuffende året igjennom, Wolfenstein, For honor, Destiny 2, Mass Effect, Star Wars, alt er spill som i beste fall leverte ok uten å skuffe så veldigl.

 

AtW

Når jeg leser "storspill", så tenker jeg først og fremst på budsjettet og hypen.

 

 

Ja, jeg også, og det er med det i mente jeg ikke synes storspillene leverte i 2017.

 

AtW

Lenke til kommentar

Helt riktig som folk kommenterer her. 2017 var første året storspillene også skuffet hypemessig. De var jo like dårlige som de pleier å være, men indiespill som Divinity: Original Sin 2, Battle Royale-spillet med det håpløse navnet, Hellblade, Cuphead osv osv har jo tatt fullstendig lurven av storspillene, også hos pressen. Var vel bare Mario av storspillene som overlevde pressens og mannen i gatas hype.

 

Og om man bare skal snakke om kvalitet, så var så seieren til de mindre spillene mer overlegne enn noensinne.

 

Japan-tung og ensformig liste her forøvrig. Blir litt kjedelig med slike lister når de (litt overdrevent) kunne vært slått sammen til et spill. Kjekt med variasjon for å nå ut til flere lesere også.

Lenke til kommentar

Zelda, Mario, Horizon

 

 

 

Jeg synes egentlig ikke 2017 var storspillenes år (litt avhengig av hva man kaller storspill, det var endel bra "mellomstore" spill, der jeg vil legge feks nier og hellblade), men trippelA var ganske skuffende året igjennom, Wolfenstein, For honor, Destiny 2, Mass Effect, Star Wars, alt er spill som i beste fall leverte ok uten å skuffe så veldigl.

 

AtW

Zelda og Mario burde vel fortjene å kalles storspill.

 

 

Ja, mario skuffet ikke, men det er også det eneste jeg kan komme på på stående fot.

 

AtW

 

 

Mulig du selv mener at Zelda skuffet, men overall er det jo spillet som stakk av med årets spill stort sett så det innfridde jo til de grader også. 

 

Horizon er et annet storspill som generelt innfridde forventningene til de fleste, om ikke med helt full toppscore overalt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Japan-tung og ensformig liste her forøvrig. Blir litt kjedelig med slike lister når de (litt overdrevent) kunne vært slått sammen til et spill. Kjekt med variasjon for å nå ut til flere lesere også.

 

Selv om du sier du "overdriver litt", er det fryktelig ignorant å mene at bare fordi to spill kommer Japan, så er de tilnærmet det samme spillet. Det får være måte på.

 

Dessuten er dette Øyvinds liste – han må da få glede seg til det han vil uten å nødvendigvis skulle tenke på hva folk flest liker.

 

Du får følge med på de kommende listene, så kanskje er det noe som er mer din stil der. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

2018 - Far cry 5, Red dead redemption 2, Anthem, Last of Us 2..er vel greit med storspill som kommer i år og :)

 

Last of us part 2 er vel satt til 2019 release er det ikke?

Tviler ikke på at det kommer i 2019, men det er vel Q4 2018 som står på det per dags dato..Jeg frykter Red dead redemption blir flyttet til Q4 2018 og :/
Lenke til kommentar

 

Japan-tung og ensformig liste her forøvrig. Blir litt kjedelig med slike lister når de (litt overdrevent) kunne vært slått sammen til et spill. Kjekt med variasjon for å nå ut til flere lesere også.

 

Selv om du sier du "overdriver litt", er det fryktelig ignorant å mene at bare fordi to spill kommer Japan, så er de tilnærmet det samme spillet. Det får være måte på.

 

Dessuten er dette Øyvinds liste – han må da få glede seg til det han vil uten å nødvendigvis skulle tenke på hva folk flest liker.

 

Du får følge med på de kommende listene, så kanskje er det noe som er mer din stil der. :)

Ni no kuni 2 og Octopath blir garantert veldig forskhellige spill og begge fra Japan.

 

100% enig med Espen her. Chill out.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...