Gå til innhold

Farmasøyt


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg går andreklasse på VGS og har R1, fysikk, kjemi og toppidrett. I 3-klasse vurderer jeg R2, kjemi 2, toppidrett og biologi 1. Jeg er veldig usikker på om jeg skal velge biologi 1 eller ikke. Jeg har tenkt å bli provisor-farmasøyt, og vet at biologi ikke kreves. Jeg er veldig sikker på at jeg vil like biologi, men syns jeg har veldig mye lekser å gjøre i år og har veldig lyst på et fag mindre. For alternativet er å droppe det og heller ha fri. Tenker også på alle eksamener som kommer.

 

Så hvis det er noen farmasøyter her: er det lurt å ha biologi for å studere (provisor)farmasi? Forventer professoren at man kan mye biologi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg går på UiO og hadde ikke biologi på vgs. Det gikk helt fint, bare leste pensum godt. De sa også på starten av første gang vi hadde biologi at det ikke skulle være noen forskjell på om man hadde hatt biologi før eller ikke.

 

Jeg vet ikke hva som er på pensum i bio på vgs, men følte ikke at jeg trengte masse forkunnskaper. Jeg liker biologi ganske godt nå, for det er interessant det som er på farmasi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...