Gå til innhold

Liker du PlayStation 4 best, men foretrekker Xbox One-kontrolleren?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant. Liker godt min PS4, men kontrolleren er helt håpløs. Savner 360-kontrolleren, var mye mindre knotete. Kvaliteten på kontrolleren er også relativt dårlig. Stikkene sitter ikke i korrekt vinkel, for ikke å nevne at de glipper hele tiden i tomlene. Hvor mye tid de brukte på å designe DS2 må gudene vite, men at det ikke var nok, bør det levne liten tvil om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Denne ser faktisk ikke så dum ut, og ser kanskje mer behagelig ut enn selve One kontrollen som jeg mener er ett solid steg ned i fra forrige generasjon rent ergonomisk. Men har funnet formen såpass godt med den deilige DS4 at jeg egentlig ikke trenger en slik kontroller, men man blir jo litt nysgjerrig likevel. 

 

No-bullshit oppsett her og ikke noe sånn forbanna dritt som Nacon Pro kontrollen, verste søppelet jeg har prøvd på mange år. Litt synd med manglende lydutgang på kontrollen da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

jeg sverget til xbox controller før, men rent ergonomisk sett er ikke ds4 noe spesielt dårligere, det er mest en vanesak. Men hvis du har små hender så er xbox kontrolleren mye bedre.

 

Kvaliteten på xbox kontrolleren er litt bedre, gummien på stikkene tåler mer og de har bedre grip.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Synd at det må en tredjepart til for å prøve fikse Sony sin latskap. De brukte det smertefullt forferdelige DS1 designet i hele 16 år før de gadd å koste på litt ekstra R&D til PS4 og allikevel var resultatet bare middels.

Det XtaZ sier her er fasiten for min del. Ps4 kontrollene mye bedre en tidligere playstation kontroller men milevis bak X-box og switch kontrollene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg sverget til xbox controller før, men rent ergonomisk sett er ikke ds4 noe spesielt dårligere, det er mest en vanesak. Men hvis du har store hender så er xbox kontrolleren mye bedre.

 

Kvaliteten på xbox kontrolleren er litt bedre, gummien på stikkene tåler mer og de har bedre grip.

 

jeg sverget til xbox controller før, men rent ergonomisk sett er ikke ds4 noe spesielt dårligere, det er mest en vanesak. Men hvis du har små hender så er xbox kontrolleren mye bedre.

 

Kvaliteten på xbox kontrolleren er litt bedre, gummien på stikkene tåler mer og de har bedre grip.

Føler at det er motsatt. Xbox er bedre for de med store hender og Playstation sin er bedre for de med små hender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

jeg sverget til xbox controller før, men rent ergonomisk sett er ikke ds4 noe spesielt dårligere, det er mest en vanesak. Men hvis du har store hender så er xbox kontrolleren mye bedre.

 

Kvaliteten på xbox kontrolleren er litt bedre, gummien på stikkene tåler mer og de har bedre grip.

 

jeg sverget til xbox controller før, men rent ergonomisk sett er ikke ds4 noe spesielt dårligere, det er mest en vanesak. Men hvis du har små hender så er xbox kontrolleren mye bedre.

 

Kvaliteten på xbox kontrolleren er litt bedre, gummien på stikkene tåler mer og de har bedre grip.

Føler at det er motsatt. Xbox er bedre for de med store hender og Playstation sin er bedre for de med små hender.

 

 

nei det er feil. jeg har hatt begge og husker at når jeg gikk over til ps4 så merket jeg at den var en god del større. det er også hva jeg har lest andre si på internettet.

Lenke til kommentar

 

 

jeg sverget til xbox controller før, men rent ergonomisk sett er ikke ds4 noe spesielt dårligere, det er mest en vanesak. Men hvis du har store hender så er xbox kontrolleren mye bedre.

 

Kvaliteten på xbox kontrolleren er litt bedre, gummien på stikkene tåler mer og de har bedre grip.

jeg sverget til xbox controller før, men rent ergonomisk sett er ikke ds4 noe spesielt dårligere, det er mest en vanesak. Men hvis du har små hender så er xbox kontrolleren mye bedre.

 

Kvaliteten på xbox kontrolleren er litt bedre, gummien på stikkene tåler mer og de har bedre grip.

Føler at det er motsatt. Xbox er bedre for de med store hender og Playstation sin er bedre for de med små hender.

nei det er feil. jeg har hatt begge og husker at når jeg gikk over til ps4 så merket jeg at den var en god del større. det er også hva jeg har lest andre si på internettet.
Faktisk uenig, for min del med relativt små hender ligger DS4 som formet for hendene mine. Claw-finger grepet er deilig på DS4, men umulig på One kontrollen pga klumpete utforming og ett (for min del) dårlig design på skulderknapper og elendige triggere.

 

Rart det der :p Ingenting som er rett eller galt her, kun personlig preferanser og vaner. Men jeg syns at One kontrollen er kjipere og mer utmattende i bruk enn 360 kontrollen, som var min favoritt forrige generasjon.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Prøvde xbox one kontrolleren, og det er jo umulig å trykke på bumperne. (l1 og r1) du må slippe taket på kontrolleren for å kunne flytte fingrene langt nok forover.

 

Uhhh, mangler du pekefinger på begge hendene eller holder du kontrolleren opp ned?

 

Jeg har små hender og One kontrollerne er deilige å holde i hendene og ingen knapper er ute av rekkevidde når man holder kontrolleren normalt. Mange bruker også kontrolleren feil og prøver trykke inn bumperne med fingertuppen midt på eller langt innover på bumperen (mot guideknappen) og klager så over at bumperne er dritharde å trykke inn. Bumperne skal trykkes inn fra de ytterste sidene og kun med midtfalangen på pekefingeren, og kontrolleren er også designet slik at pekefingrene sine midtfalang skal ligge hovedsaklig på triggerne men hvile mot bumperne så du da kan trykke inn bumperne kun ved å gjøre en liten bevegelse mot deg. Jeg bruker fortsatt One kontrolleren mer slik jeg brukte 360 kontrolleren og lar fingrene hoppe mellom triggerne og bumperne og foretrekker det, men det nye designet er absolutt ganske så genialt.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

 

Prøvde xbox one kontrolleren, og det er jo umulig å trykke på bumperne. (l1 og r1) du må slippe taket på kontrolleren for å kunne flytte fingrene langt nok forover.

Uhhh, mangler du pekefinger på begge hendene eller holder du kontrolleren opp ned?

 

Jeg har små hender og One kontrollerne er deilige å holde i hendene og ingen knapper er ute av rekkevidde når man holder kontrolleren normalt. Mange bruker også kontrolleren feil og prøver trykke inn bumperne med fingertuppen midt på eller langt innover på bumperen (mot guideknappen) og klager så over at bumperne er dritharde å trykke inn. Bumperne skal trykkes inn fra de ytterste sidene og kun med midtfalangen på pekefingeren, og kontrolleren er også designet slik at pekefingrene sine midtfalang skal ligge hovedsaklig på triggerne men hvile mot bumperne så du da kan trykke inn bumperne kun ved å gjøre en liten bevegelse mot deg. Jeg bruker fortsatt One kontrolleren mer slik jeg brukte 360 kontrolleren og lar fingrene hoppe mellom triggerne og bumperne og foretrekker det, men det nye designet er absolutt ganske så genialt.

Dersom det er ett problem at mangen «bruker kontrollen feil» syns jeg ikke det vitner om et godt grunndesign :p

Lenke til kommentar

Dersom det er ett problem at mangen «bruker kontrollen feil» syns jeg ikke det vitner om et godt grunndesign :p

 

Nå må du ikke undervurdere folks idioti og bra/dårlig design og folks inkompetanse eller direkte tilbakeståenhet er vel strengt tatt to helt forskjellige ting. Vi bor tross alt på en planet hvor mange frivillig driver med kostbar selvskading i form av rus og røyk, tror jorda er flat, stemte på Trump, tror genderfluid er en greie og at kjønnsskifteoperasjoner faktisk virker, og ikke greier skille mellom eventyr og virkelighet og tror på Gud(er). Og disse tingene skraper bare så vidt overflaten av idiotien. For en stund siden satt jeg i diskusjon med en person som mente stjerner ikke er ekte eller ikke engang eksisterer og han mente alt lyset vi så i himmelen kun er refleksjoner fra jorda (gatelys, byer, biler) og at refleksjonen skjer fordi jorda er innkapsla i en krystall eller glassboble.... :p

 

Så nei, det er ikke så utenkelig at det er folk der ute som bruker en kontroller "feil" heller uten at det er noe galt med selve designet, eventuelt har de bare bestemt seg på forhånd for at de skal hate den og hele problemet bare er psykisk og selv da kan man bruke den på samme måte som man brukte 360 kontrolleren så selv de mest hardbarka vanedyrene der ute har egentlig ingenting å klage på. Til slutt kan en jo nevne at det finnes utallige 360/One tredjeparts kloner til PS4, mens motsatt vei så tror jeg det er null alternativer da nesten ingen etterspør DS4-stilen og det ikke er noe marked for det rett og slett.

 

Angående bumperbruken så er det ikke noen komplisert greie:

 

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...