Gå til innhold

Intels Meltdown-oppdateringer fører til at PC-er plutselig rebooter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har skjedd hos meg etter oppdateringen. Fant kun en ulogisk løsning, fjerne Power kabelen fra hk og starte maskinen med Power knappen på hk. Jeg tenkte først at på-knappen hadde hengt seg, så flyttet et gammelt kabinett inntil og koblet Power knappen fra den over, det hjalp ikke. Så må gjøre det slik inntil videre. HK er Asrock extreme 7+

Lenke til kommentar

Det har skjedd hos meg etter oppdateringen. Fant kun en ulogisk løsning, fjerne Power kabelen fra hk og starte maskinen med Power knappen på hk. Jeg tenkte først at på-knappen hadde hengt seg, så flyttet et gammelt kabinett inntil og koblet Power knappen fra den over, det hjalp ikke. Så må gjøre det slik inntil videre. HK er Asrock extreme 7+

 

Og CPU er 6700k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Grøsss... har ikke oppdatert selv enda kan ikke si at det frister... Ryzen+ kan ikke komme fort nok!

*Ryzen 2 ;)

Flisespikkeri, men Zen+ blir vel kalt Ryzen Gen.2? Serien kommer vel mest sannsynlig til å hete Ryzen 3/5/7 2xx0...?

Blir jo litt rart om den skal hete Ryzen 2, med Zen2 får vi Ryzen 3, som vi allerede har - f.eks. Ryzen 3 1200.

 

Ryzen-Model-Number-Decoder-01.jpg?resize

Endret av defuzion
Lenke til kommentar

Markedskraftsironien er at folk kommer til å kjøpe ny PC for å bli kvitt problemet.

 

Om du ikke er flink til å plukke CPU, så vet jo ikke så mange hva de kjøper. De kan jo kjøpe en ny PC med gammel ondsinnet arkitektur på nytt.

 

Dessuten så har jeg foreløpig ikke lest noe sted en liste over hvilke nyere CPU-generasjoner som blir helt fri for Meltdown- og Spectre-feilene. Så hvordan skal man orientere seg egentlig?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Markedskraftsironien er at folk kommer til å kjøpe ny PC for å bli kvitt problemet.

 

Om du ikke er flink til å plukke CPU, så vet jo ikke så mange hva de kjøper. De kan jo kjøpe en ny PC med gammel ondsinnet arkitektur på nytt.

 

Dessuten så har jeg foreløpig ikke lest noe sted en liste over hvilke nyere CPU-generasjoner som blir helt fri for Meltdown- og Spectre-feilene. Så hvordan skal man orientere seg egentlig?

Man må vel vente ett år på nyere generasjoner hvor bug er fjernet...foreløpig er ARM/Ryzen noe bedre hvis man MÅ ha noe før den tid...ser det ut til...

Lenke til kommentar

Men det gjelder de som er kvalifisert til å vite hvorfor de har problemer. De som bare får patcher gjennom Windows Update eller tilsvarende Intel-programvare for oppdateringer, vet ikke hvorfor de får problemer med datamaskinen, og da kan de lett kjøpe seg en ny maskin med like berørt gammel prosessormodell...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...