Gå til innhold

Mye vondt i magen hjelp :’(


Serixsjoko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det kan være stress?

 

Hadde noe rart selv før jul, varte noen uker med vondt i magen, spesielt et punkt.

Men det gikk over, har ikke merket det siden.

 

Vurderte legen selv på slutten, men så gikk det over.

 

 

Sjekk det opp hos legen om du er usikker, eller om det ikke går over!

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Ville prøvd å spise lettere og se om det hjelper på, eventuelt faste. Jeg sliter med mye vondt i magen og syns fasting hjelper. Er en uting at man blir overbevist at man MÅ spise 3-4 måltider om dagen ellers er noe rart med deg, blir til at folk dytter i seg unødvendige mengder med mat noe som fort kan gjøre kål på magen og gjør deg sliten konstant siden magen alltid har noe å jobbe med. Gi magen din en pause, hjelper ikke det så må du nesten vurdere selv om det gjør vondt nok til å ta turen til legen. Er ofte legene ikke finner noe som helst og bare gir deg diagnosen irritabel tarm, som er det samme som vi vet ikke men annerkjenner at du har det vondt (er litt bitter for den ja, hadde vært bedre om de hadde funnet noe galt man kunne behandle etter xxx antall tester, men neida.. ingenting :( ). Magesmerter er veldig vanlige altså. Er overbevist om at det er ett livsstilproblem og at vi burde slappe mer av generelt. 

Lenke til kommentar

 

Hei jeg har veldig mye vondt i magen...

Dette har pågått i 2 uker før jul og så hadde det en pause også kom det tilbake igjen etter jul og har pågått i 1 uke nå. Jeg raper en del og Espen smaker det samme vær gang Og smaker kvalmt. Noen som har noen tips?

Ikke smak på Espen da

Mente rapen

Lenke til kommentar

 

Hei jeg har veldig mye vondt i magen...

Dette har pågått i 2 uker før jul og så hadde det en pause også kom det tilbake igjen etter jul og har pågått i 1 uke nå. Jeg raper en del og Espen smaker det samme vær gang Og smaker kvalmt. Noen som har noen tips?

Hvor vondt er det snakk om?

Så vondt at jeg ikke kan gå på skole og må ligge i senga hele dagen

Lenke til kommentar

Ville prøvd å spise lettere og se om det hjelper på, eventuelt faste. Jeg sliter med mye vondt i magen og syns fasting hjelper. Er en uting at man blir overbevist at man MÅ spise 3-4 måltider om dagen ellers er noe rart med deg, blir til at folk dytter i seg unødvendige mengder med mat noe som fort kan gjøre kål på magen og gjør deg sliten konstant siden magen alltid har noe å jobbe med. Gi magen din en pause, hjelper ikke det så må du nesten vurdere selv om det gjør vondt nok til å ta turen til legen. Er ofte legene ikke finner noe som helst og bare gir deg diagnosen irritabel tarm, som er det samme som vi vet ikke men annerkjenner at du har det vondt (er litt bitter for den ja, hadde vært bedre om de hadde funnet noe galt man kunne behandle etter xxx antall tester, men neida.. ingenting :( ). Magesmerter er veldig vanlige altså. Er overbevist om at det er ett livsstilproblem og at vi burde slappe mer av generelt.

Prøvde og faste og det fungerte greit men hadde fortsatt vondt i magen noen ganger og fikk veldig vondt i hodet...

Lenke til kommentar

 

 

Hei jeg har veldig mye vondt i magen...

Dette har pågått i 2 uker før jul og så hadde det en pause også kom det tilbake igjen etter jul og har pågått i 1 uke nå. Jeg raper en del og Espen smaker det samme vær gang Og smaker kvalmt. Noen som har noen tips?

Hvor vondt er det snakk om?

Så vondt at jeg ikke kan gå på skole og må ligge i senga hele dagen

 

Da hører det ut som om du har blidt matforgifet, av en eller en annen slag. :hmm:

Lenke til kommentar

 

Ville prøvd å spise lettere og se om det hjelper på, eventuelt faste. Jeg sliter med mye vondt i magen og syns fasting hjelper. Er en uting at man blir overbevist at man MÅ spise 3-4 måltider om dagen ellers er noe rart med deg, blir til at folk dytter i seg unødvendige mengder med mat noe som fort kan gjøre kål på magen og gjør deg sliten konstant siden magen alltid har noe å jobbe med. Gi magen din en pause, hjelper ikke det så må du nesten vurdere selv om det gjør vondt nok til å ta turen til legen. Er ofte legene ikke finner noe som helst og bare gir deg diagnosen irritabel tarm, som er det samme som vi vet ikke men annerkjenner at du har det vondt (er litt bitter for den ja, hadde vært bedre om de hadde funnet noe galt man kunne behandle etter xxx antall tester, men neida.. ingenting :( ). Magesmerter er veldig vanlige altså. Er overbevist om at det er ett livsstilproblem og at vi burde slappe mer av generelt.

Prøvde og faste og det fungerte greit men hadde fortsatt vondt i magen noen ganger og fikk veldig vondt i hodet...

 

Spiste du fortsatt en del brødmat? Brød er OK det, i moderate mengder og vil ikke holde deg mett så lenge man skulle ønsket hvis du skal faste, og da kan du lett få vondt i hodet. Husk å drikke masse vann uansett hva du spiser forresten, det er også en kjent grunn til hvorfor man får vondt i hodet: for lite væske. Ville ikke spist brød flere ganger daglig. Du kan jo prøve en mer plantebasert og proteinbasert diett og se om det hjelper, ofte så tåler vi mennesker brød og meieri dårlig, noen kan ha intoleranse men mesteparten av befolkningen får ett eller annet uønsket symptom som følge av å innta for mye brød og melk. 

Den norske stat er uvanlig flink til å prøve å prakke på oss enda mer brødmat og enda mer melk, fordi de påstår at det er sunt, ja det er sunt, I MODERATE MENGDER, ingen trenger ett glass melk om dagen. 

Lenke til kommentar

Gå til legen. For alt vi vet kan du ha utviklet intoleranse eller allergi mot et eller annet, melk, mel, egg etc.. Du kan ikke bare slutte å spise, en dag her og der kanskje, men du må jo ha mat. Hvis det er noe du ikke tåler må du finne ut av det.

 

F.eks slet jeg mye med magesmerter og dritt (!) før jeg fikk påvist laktoseintoleranse. Mye lettere når man vet hva som er feil, og det kan bare legen hjelpe deg med. Ikke forum. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...