Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

AAP og studier?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med arbeidsavklareringspenger fra NAV og eventuelle studier (mest sannsynelig privatist)?

 

Har slitt ekstremt med psyken det siste året og mister mest sannsynelig jobben om et par måneder. Har også hatt mye betenkingstid rundt dette med jobben og har vell kommet frem til at jeg "kjeder" meg på jobb. Har det jo bra på jobb og trives. Men sliter ekstremt med at det ikke er krevende nok og at jeg fort "kjeder meg".

 

Så har har fått mye motivasjon igjen for å ta opp studiene. Og utdanne meg innen for et felt jeg virkelig brenner for. Men problemet er at jeg er i 20-årene og har ikke studiekompetanse ettersom at jeg gikk på en smell på VGS og hørte på "alle" som visste hva jeg skulle bli.

 

Så er det mulig å gå på AAP fra NAV imens man tar opp studiet som privatist?

 

 

Sorry visst det er feil kategori jeg har postet i.



Anonymous poster hash: 2748f...90b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det går an, men kan være lang prosess. Registrer deg som arbeidssøker først, og avtal time med en behandler. De vil veilede deg gjennom hele prosessen. Kan hende du må innom fastlegen/psykolog for å utrede psykiske tilstanden først. Så må de godkjenne utdanningen og du garantere at du vil følge studieløpet gjennom hele utdanningen. Husk også at AAP er bare for 3 år. Hvis utdanningen er lengre enn det, må du også garantere siste del egenfinansiert for å få godkjent AAPen.

 

Håper du får en god behandler da. Fins behandlere som gjør alt annet enn å hjelpe dessverre.

Lenke til kommentar

Så det at du kjeder deg på jobb er grunnlaget ditt for AAP?

Har vært sykemeldt i et år pga. psykiske plager som kraftig angst og depresjon. Samt blitt utdredet for bipolar lidelse. Går fast til psykolog som har kommet frem til at mye av det jeg sliter med kanskje kommer av en "kjedelig" hverdag. Kan sies at jeg ble villedet av en del personer når jeg skulle velge utdanning noe som førte til at jeg mistet motet og sluttet. Men har tenkt mye i det siste og funnet meg selv, og hva jeg vil.

 

Anonymous poster hash: 2748f...90b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...