Gå til innhold

Reselling coins med paypal


Anbefalte innlegg

jeg begynte og selge virtuelle coins i et spill (bull sf det er fps skytespill som csgo) , for rundt 1.5 år siden. dette gikk helt fint til rett før nyttår.

jeg fant en person som some kjøpte totalt 10000 usd hos meg igjennom 38 batalinger. i rundt 4 måneder. etter noen måneder chargebacked han meg for det han har brukt inne i spillet.. (uautorisert transaksjon ifølge banken hannes.)

jeg ga paypal de de spurte om. ( alt av bevis for transaksjoner + logger av brukt items,skins osv i spillet.

banken har selvfølgeling gått i kunden sin favør.

nå er paypalen min i - balanse på 10000 USD. inkludert 800 dollar fra paypal i "chargeback fee" på 20 usd. det var totalt 38 betalinger fra denne kunden

så da er egentlig det jeg har prøvd of finne svar på, hva skal jeg gjøre med dette?

han er fra australia. mens jeg er i norge. som gjør dette veldig vanskelig. paypal vill jo komme etter meg for penger siden de tapte disputet med banken.

av de 38 betalingene vant jeg 2 av 38. da jeg spurte paypal, kunne de ikke svare på hvorfor. no som setter et stort spørsmål tegn for meg i allefall.

 

spillets currency er bygget opp slik:

 

kunde får en kode "BSN-DSF031K012 / 942021 han går inn på en nettside og redeemer denne. alle koder som blir solgt har en verdi i USD og i selve spillet.

 

da du tastet inn denne korden får du BC verdi som du kan redeeme til DE (in game currency) og bruke inne i spillet.

 

hvis noen har noe insikt hadde jeg satt stor pris på det.

Endret av paypalscam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør oss alle en tjeneste og renskriv hva du mener for det er vanskelig å skjønne poenget ditt (skriv etter du har roet deg ned) (Klarer ikke vi å skjønne hva du skal fram til er det vanskelig å hjelpe deg)

For deg jeg har skjønt så langt er :

Du startet med å selge virituell coins (i et spill?, hvilket spill?)

Så så var det en som krevde 10.000usd på paypal mot deg

Paypal var enig med kreveren og tok 10.000usd fra din konto 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tjoda, ble sikkert bedre,.... 

"nå er paypalen min i - balanse på 10000 USD. inkludert 800 dollar fra paypal i "chargeback fee" på 20 usd. det var totalt 38 betalinger fra denne kunden" altså kunden betalte deg 38 ganger i løpet av ca 4måneder.??

 

Har du noe dokumentasjon for at du har snakket med samme person under alle 38 kjøpene eller hvordan har dere gått fram under kjøpene?

Bare lurer på hva slags dokumentasjon du har for at du faktisk har solgt tingene du har, tillater spillet kjøp/salg ?

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Gjør oss alle en tjeneste og renskriv hva du mener for det er vanskelig å skjønne poenget ditt (skriv etter du har roet deg ned) (Klarer ikke vi å skjønne hva du skal fram til er det vanskelig å hjelpe deg)

For deg jeg har skjønt så langt er :

Du startet med å selge virituell coins (i et spill?, hvilket spill?)

Så så var det en som krevde 10.000usd på paypal mot deg

Paypal var enig med kreveren og tok 10.000usd fra din konto

 

ja

1/ solgte coins til han på et fps skyte spill som cs go

2/ han krevde pengene sine tilbake etter og ha brukt opp alt av det virtuelle coins, og items.

3/ we har disputed over paypal, i over en måned

4/ paypal gikk enig med kjøper (kunde)

5/ kontoen min ble limitert (og kan ikke selge mer på grunn av minus balansen min)

6/ mistet ingen penger hadde 0 i balanse da paypal gjorde kontoen minn i minus

7/ vet ikke hva jeg skal gjøre nå. har ikke lyst til og miste 80000 kr for hannes bruking i spillet. med at paypal kommer og krever der av meg igjennom et selskap innkrevings agency. som lindorff

Lenke til kommentar

Tjoda, ble sikkert bedre,.... 

"nå er paypalen min i - balanse på 10000 USD. inkludert 800 dollar fra paypal i "chargeback fee" på 20 usd. det var totalt 38 betalinger fra denne kunden" altså kunden betalte deg 38 ganger i løpet av ca 4måneder.??

 

ja det stemmer, total 38 betaling over 4 måneder. som summerte seg opp til 10k usd

 

Har du noe dokumentasjon for at du har snakket med samme person under alle 38 kjøpene eller hvordan har dere gått fram under kjøpene?

Bare lurer på hva slags dokumentasjon du har for at du faktisk har solgt tingene du har, tillater spillet kjøp/salg ?

vi har brukt facebook messenger chat, og snakket der for mesteparten av kjøpene, der jeg har requested betaling via paypal, og han har akseptert disse. noen betalinger har gått igjennom websiden min også.

 

har bare logger som er blitt laget av spill systemet som viser hva han har brukt pengene til. og noen ting har blitt added via facebook messenger der han har bestilt ting som ikka kan kjøpes i spillet.

 

er faktisk ikke sikker på om de er godkjent for og kjøp og salg. det er jo mange andre resellere i dette spillet også, så tenkte ikke så mye på det.

Lenke til kommentar

Har samtalen din med Paypal vært saklig og du har gitt de dokumentasjon på sammtaler etc :?

Hvis ja der ville jeg snakket med din bank da de har litt større styrke en deg som privatperson for et evt oppkrav som kan komme.

Ville også konaktet supporten for spillet for en dokumentasjon for å styrke ditt bevis.

Hvis kjøp/salg ikke er tillat er det litt være 

Lenke til kommentar

Har samtalen din med Paypal vært saklig og du har gitt de dokumentasjon på sammtaler etc :?

Hvis ja der ville jeg snakket med din bank da de har litt større styrke en deg som privatperson for et evt oppkrav som kan komme.

Ville også konaktet supporten for spillet for en dokumentasjon for å styrke ditt bevis.

Hvis kjøp/salg ikke er tillat er det litt være 

 

samtalen med paypal, har i helhet vært ganske usakelig i med at, de har ikke kunne svart på noe. og har ikk fortalt meg nøyaktig hva de trenger. sendte alt jeg syntest var relevant informasjon. har mest sansynelig fucket up bigtime. og beveged meg ut i dette selge greiene her.   :hm:  tjente litt ekstra penger som var greit ( rundt 6000 kroner i måneden, som jeg brukt selv på spillet) skal ta kontakt med banken min, på mandag og høre med de eventuelt.

Endret av paypalscam
Lenke til kommentar

Antagelig en konto han har scammet fra noen andre, leser jo stadig om advarsler om å ikke godta paypal som betaling ved salg av ting på nett, nettopp pga Paypal stort sett alltid tar kjøpers side i saker som dette.

 

Bare se på hvor mange treff du får på paypal chargeback scam

Endret av Actibus
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hvis noen lurte, har fikset det nå.

 

fikk gothia inkasso selskap etter meg, ga dem bevis at jeg hadde gitt vare av virtual currency. da de var fornøyd med bevis henlagte de saken..

 

paypal kontoen min er fortsatt i minus balanse. kan bare la den stå sånn.

 

paypal kan ikke gjøre en drit :)

 

tips for alle som selger med paypal, bruk en annen betalings metode, paypal er ikke selger vennlig, men veldig sikker for kjøpere.

Endret av paypalscam
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
On 3/23/2018 at 8:56 PM, paypalscam said:

hvis noen lurte, har fikset det nå.

 

fikk gothia inkasso selskap etter meg, ga dem bevis at jeg hadde gitt vare av virtual currency. da de var fornøyd med bevis henlagte de saken..

 

paypal kontoen min er fortsatt i minus balanse. kan bare la den stå sånn.

 

paypal kan ikke gjøre en drit :)

 

tips for alle som selger med paypal, bruk en annen betalings metode, paypal er ikke selger vennlig, men veldig sikker for kjøpere.

Virkelig? Hva skjer med minusbalansen da, siden det er jo PayPal som har spurt om pegnene, og Gothia ble gitt oppgradet om å få tak i det. Siden Gothia vet at du har blitt lurt, mens PayPal har tatt kjøperens side, hva skjer med pengene de krever inn?

Lenke til kommentar
17 hours ago, xitimes864 said:

Virkelig? Hva skjer med minusbalansen da, siden det er jo PayPal som har spurt om pegnene, og Gothia ble gitt oppgradet om å få tak i det. Siden Gothia vet at du har blitt lurt, mens PayPal har tatt kjøperens side, hva skjer med pengene de krever inn?

minusbalansen ble slettet etter noen måneder. da gothia hadde henlagt saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...