Gå til innhold

SNIKTITT: Asus Swift ROG PG65 Vi har prøvd Asus nye monsterskjerm på hele 65 tommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke engang forestille meg å ville ha en 65 tommer rett foran trynet. Har prøvd større skjermer men trekker alltid tilbake til 24" på nært hold. Til spill vel og merke og ting som skjer fort over hele bildet i hver eneste frame.

 

Arbeid og statisk informasjon blir noe annet, da får man aldri nok plass.

 

Dette føltes mer naturlig ut som en vinner for konsollfolket som sitter litt på avstand.

Lenke til kommentar

I FPV spill, eksempelvis shootere, så har jeg spilt dårligere etter hvert som størrelsen på gamingskjermen har økt fra 17, til 19, 24 og 27 tommer. Denne må bli enda værre.

Tja. 2003 satt jeg med en 19" CRT, byttet den ut med 24" LCD i 2004. Og i 2005 brukte jeg 32" til å spille Age of Empire 2, Rome Total War ,MMORPG og andre single-player spill. Siden dette var en LCD TV syntes jeg ikke dette var godt nok. Så jeg anskaffet meg 27", så da ble det 24" som primærskjerm og 27" som sekundær. 32" LCD TV var litt for upraktisk og hadde ikke god nok kvalitet til at jeg ville fortsette med det oppsettet. Har senere tid snust på ultrawide 34", og det virker mye bedre. Problemet med de første var lyslekkasje, ser at de nyere versjonene har bedre fargegivning og kontraster.

 

Jeg vil tro ultra wide og VR vil være bedre alternativ enn en stor flatskjerm. Hadde det vært mulig å bøye den ville det ha vært noe annet.

Lenke til kommentar

Nei, holder meg til en vanlig 23", noe større en det og det blir vanskelig å holde styr på all informasjonen.

Det funker sikkert flott til casual-spill some LoL, battlefield, COD og slikt, men ikke competitive games some CS, Dota, Starcraft og slikt, trenger mindre flate for å kunne ha bedre oversikt over informasjon.

Lenke til kommentar

 

I FPV spill, eksempelvis shootere, så har jeg spilt dårligere etter hvert som størrelsen på gamingskjermen har økt fra 17, til 19, 24 og 27 tommer. Denne må bli enda værre.

Tja. 2003 satt jeg med en 19" CRT, byttet den ut med 24" LCD i 2004. Og i 2005 brukte jeg 32" til å spille Age of Empire 2, Rome Total War ,MMORPG og andre single-player spill. Siden dette var en LCD TV syntes jeg ikke dette var godt nok. Så jeg anskaffet meg 27", så da ble det 24" som primærskjerm og 27" som sekundær. 32" LCD TV var litt for upraktisk og hadde ikke god nok kvalitet til at jeg ville fortsette med det oppsettet. Har senere tid snust på ultrawide 34", og det virker mye bedre. Problemet med de første var lyslekkasje, ser at de nyere versjonene har bedre fargegivning og kontraster.

 

Jeg vil tro ultra wide og VR vil være bedre alternativ enn en stor flatskjerm. Hadde det vært mulig å bøye den ville det ha vært noe annet.

 

 

Hvorfor er ultrawide et bedre alternativ? Fordi man ikke får sett så mye opp og ned på bildet?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

I FPV spill, eksempelvis shootere, så har jeg spilt dårligere etter hvert som størrelsen på gamingskjermen har økt fra 17, til 19, 24 og 27 tommer. Denne må bli enda værre.

Tja. 2003 satt jeg med en 19" CRT, byttet den ut med 24" LCD i 2004. Og i 2005 brukte jeg 32" til å spille Age of Empire 2, Rome Total War ,MMORPG og andre single-player spill. Siden dette var en LCD TV syntes jeg ikke dette var godt nok. Så jeg anskaffet meg 27", så da ble det 24" som primærskjerm og 27" som sekundær. 32" LCD TV var litt for upraktisk og hadde ikke god nok kvalitet til at jeg ville fortsette med det oppsettet. Har senere tid snust på ultrawide 34", og det virker mye bedre. Problemet med de første var lyslekkasje, ser at de nyere versjonene har bedre fargegivning og kontraster.

 

Jeg vil tro ultra wide og VR vil være bedre alternativ enn en stor flatskjerm. Hadde det vært mulig å bøye den ville det ha vært noe annet.

 

 

Hvorfor er ultrawide et bedre alternativ? Fordi man ikke får sett så mye opp og ned på bildet?

 

AtW

 

Fordi ultra wide skjermer er vanligvis kurvet. Du kan lettere utnytte horisontal FOV (Field of View) med 21:9 format, det eliminerer tunnelsyn og gir deg bedre oversikt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ihvertfall ikke valgt å miste masse bilde oppe og ned for å få kurvet, det finnes vel 16:9 som er kurvet også. Jeg skjønner ikke hvorfor oversikten blir bedre, fordi skjermen er mindre?

 

AtW

Du får en mer naturlig tilnærming når du har en buet skjerm. Det vil dekke mer av synsfeltet og behovet for å flytte fokus vekk fra senter blir mindre. En flat skjerm vil anstrenge øynene dine mer enn en buet skjerm. Har du flere monitorer så er det naturlig å sette dem i en bue og ikke i en rett linje foran deg. Derfor mener jeg at en stor flat gaming-TV til PC ikke vil være noe suksess blant gamere i hvert fall ikke blant FPS-spillere, da de stiller særskilte krav til god oversikt. Uansett om jeg husker rett så er det fortrukne valget hos profesjonelle CS-spillere fortsatt den gode gamle 24-tommeren.

Best-Home-Computer-Setup-for-Gaming.jpg

 

asus-65pg-forside.956x538.jpg

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

 

Jeg hadde ihvertfall ikke valgt å miste masse bilde oppe og ned for å få kurvet, det finnes vel 16:9 som er kurvet også. Jeg skjønner ikke hvorfor oversikten blir bedre, fordi skjermen er mindre?

 

AtW

Du får en mer naturlig tilnærming når du har en buet skjerm. Det vil dekke mer av synsfeltet og behovet for å flytte fokus vekk fra senter blir mindre. En flat skjerm vil anstrenge øynene dine mer enn en buet skjerm. Har du flere monitorer så er det naturlig å sette dem i en bue og ikke i en rett linje foran deg. Derfor mener jeg at en stor flat gaming-TV til PC ikke vil være noe suksess blant gamere i hvert fall ikke blant FPS-spillere, da de stiller særskilte krav til god oversikt. Uansett om jeg husker rett så er det fortrukne valget hos profesjonelle CS-spillere fortsatt den gode gamle 24-tommeren.

Best-Home-Computer-Setup-for-Gaming.jpg

 

asus-65pg-forside.956x538.jpg

 

 

Som sagt, hvorfor ikke velge 16:9 kurvet da? Ellers får du ikke både dekt mer av synsfeltet OG mindre behov for å flytte blikket. Dekker du mer må du flytte blikket mer. 16:9 passer mye bedre med synsfeltet vårt enn 21:9.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...